فریاد VAR از قائمشهر تا اصفهان
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

صدای اعتراض مربیان آلومینیوم و نساجی هم بلند شد که به گل‌های سپاهان و تراکتور و آفساید بودن این گل‌ها اعتراض داشتند و به نظر می‌رسید پر بیراه هم نمی‌گویند.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ در مورد مسائل داوری و اشتباهات آنها معمولاً همه چیز را به کارشناسان داوری واگذار می‌کنیم اما خب از همان غروب پنج‌شنبه که سوت پایان مسابقه سپاهان- آلومینیوم و نساجی- تراکتور به صدا درآمد، صدای اعتراض مربیان آلومینیوم و نساجی هم بلند شد که به گل‌های سپاهان و تراکتور و آفساید بودن این گل‌ها اعتراض داشتند و به نظر می‌رسید پر بیراه هم نمی‌گویند.

تصاویر تلویزیونی و عکس‌هایی که از این دو بازی آمد، نشان می‌داد به هر حال گل‌های سپاهان و تراکتور مشکوک است اما باید دید آقایانی که در کمیته داوران دنبال حذف کردن فغانی بودند و با چینش‌های غلط صدای همه را درمی‌آورند، کی به این نتیجه می‌رسند که از سیستم VAR در داوری بازی‌های لیگ استفاده کنند؟ اگر VAR بود، بعید به نظر می‌رسید پنج‌شنبه گل‌های سپاهان و تراکتور قبول می‌شد و اگر هم می‌شد، به تشخیص VAR بود و حرف و حدیثی در آن نبود. مثلاً سپاهانی‌ها می‌گفتند از سیستم VAR هم استفاده شد و همه دیدند که گل ما سالم است اما حالا...

در لیگ نوزدهم هم چند بار درباره اهمیت وجود VAR در فوتبال ایران نوشتیم اما خب خبری نشد و حالا همچنان می‌بینیم که ضریب اشتباهات داوری در ۲ هفته اول لیگ بیستم بالاست. آن‌قدر بالا که نتایج کاملاً عوض می‌شود و آب هم از آب تکان نمی‌خورد. باور کنید اگر همین امروز هم VAR بیاید، بهتر از فرداست چون جلوی یکسری اشتباهات را فقط سیستم ویدئویی می‌گیرد. همان‌طور که در تمام دنیا هم از VAR استفاده می‌کنند و بهانه نمی‌آورند. در فوتبالی که قیمت یک بازیکن کاملاً معمولی ۳ میلیارد تومان است و برای هر بازی حداقل ۱۰۰ میلیون می‌گیرد، نداشتن VAR به بهانه مسائل مالی فقط و فقط یک توجیه بزرگ و غیرقابل قبول است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی