نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
امین بوداغی: ورزشکاران هم مثل معتادان کرونا نمی‌گیرند!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

قایقران ملی‌پوش کشورمان به خبرورزشی گفت: در ورزش قهرمانی قول دادن برای گرفتن سهمیه یا مدال حرفه‌ای نیست. این یک سالی که مسابقات به تعویق افتاد فرصت خوبی بود تا ضعف‌ها را پوشش دهیم.

خبرورزشیفائزه زمانی؛ اردوی تیم ملی آب‌های آرام درحالی این روزها در انزلی در حال پیگیری است که احمدرضا طالبیان کاپیتان تیم، امین بوداغی و پوریا شریفی غایب هستند. پورشریفی به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه است اما بوداغی، سومین قایقران غایب اردو دلیل غیبتش را ترس از ابتلا نمی‌داند. او می‌گوید: «نرفتنم به این اردو اصلاً به خاطر ترس از کرونا نیست، چون کرونا همه جا هست و همین‌طورکه آنجا وجود دارد اینجا هم دست از سر ما برنمی‌دارد، فرقی نمی‌کند و هرکس هرجا باشد، هر لحظه ممکن است مبتلا شود و به قول بعضی‌ها همین‌طورکه معتادان نمی‌گیرند ورزشکاران هم نمی‌گیرند! (باخنده)»

قایقران ملی‌پوش برای نرفتن به انزلی با سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون هماهنگ کرده: «من حقیقتاً به‌خاطر کارهای شخصی، با اجازه اقلیمی، سرمربی تیم و رئیس فدراسیون اردوی اول را مرخصی گرفتم تا به کارهایم برسم و از اردوی بعد در خدمت تیم ملی هستم. بنابراین هیچ حاشیه و آشوبی پشت این غیبتم نیست و این غیبت هم به معنای ترک اردو نیست.»

او این روزها کنار ملی‌پوشان روئینگ در دریاچه آزادی تمرین می‌کند و به گفته خودش ملی‌پوشان روئینگ برای او یک‌جورهایی حکم حریف تمرینی دارند: «با اینکه در اردو نیستم اما تمریناتم را در دریاچه آزادی تهران انجام می‌دهم، حتی قبل از شروع اردوی تیم ملی روئینگ من هم با آنها تست کرونا دادم و حالا کنار ملی‌پوشان روئینگ پارو می‌زنم تا آمادگی‌ام حفظ شود و یک‌جورهایی بچه‌های روئینگ حکم حریف تمرینی را برایم دارند. مثلاً وقتی نازنین ملایی در تمرینش ۲ تا ۵ کیلومتر پارو می‌زد، همزمان من هم پابه‌پای او پارو زدم و حتی سعی‌ام رقابت با او بود یا حتی کنار بهمن نصیری هم ۳ تا ۴ کیلومتر رقابتی پارو زدم. این روزهای تمرین با آنها، هم من آنها را اذیت می‌کنم و هم آنها مرا (با خنده)!»

بوداغی گرفتن سهمیه المپیک را به شرط نگاه ویژه وزیر ورزش ممکن می‌داند: «در ورزش قهرمانی قول دادن برای گرفتن سهمیه یا مدال حرفه‌ای نیست. این یک سالی که مسابقات به تعویق افتاد فرصت خوبی بود تا ضعف‌ها را پوشش دهیم. حتی در تمام مدتی که اردو نداشتیم هم زمان را از دست ندادیم و تمرینات را با دستگاه شبیه‌ساز پیگیری کردیم و در قهرمانی کشور هم رکوردم با توجه به باد مخالف دریاچه خوب بود. فکر می‌کنم فاصله‌مان با رقبا فاحش نیست و اگر این ۴ ماه باقی‌مانده تا انتخابی المپیک را با برنامه پیش برویم احتمال گرفتن سهمیه هست. فقط تنها نیازمان در این زمان نگاه ویژه شخص وزیر ورزش به قایقرانی است. اگر یک درصد از هزینه‌ای که در فوتبال می‌شود به رشته‌هایی مثل دوومیدانی و قایقرانی تزریق شود، نتیجه‌اش مدال‌هایی رنگارنگ می‌شود و قطعاً پشیمان نمی‌شوند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی