لیورپول – لسترسیتی‌؛ مدعی بمان
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

لیورپول و لسترسیتی این فصل مدعی قهرمانی هستند و امتیازهای نبرد رودرروی‌شان در هفته نهم لیگ برتر اهمیت زیادی خواهد داشت.

خبرورزشی/ لیگ برتر انگلیس؛ ساعت ۲۲:۴۵ امشب در آنفیلد، لیورپول و لسترسیتی مدعیان قهرمانی لیگ برتر انگلیس به مصاف هم خواهند رفت. کریس کاوانا، داور این نبرد حساس خواهد بود. 

لیورپول‌؛ خسته اما باانگیزه
مصدوم پشت مصدوم برای تیم یورگن کلوپ. لیورپول یکی از تیم‌هایی است که به‌شدت از فشردگی مسابقات خسته شده، ولی با این حال بالانشین لیگ برتر هستند و همچنان مدعی شماره یک قهرمانی. لیورپول منهای باخت عجیب مقابل استون‌ویلا، فصل خوبی را سپری کرده. هفته پیش هم یک امتیاز مهم از منچسترسیتی گرفتند تا در دیدارهای بزرگ شکست‌ناپذیر باشند. حالا به مصاف تیمی می‌روند که ۳ فصل است به آن نباخته‌اند. یک برد مقابل لسترسیتی می‌تواند صدر جدول را برای تیم خسته کلوپ به ارمغان بیاورد. 

لسترسیتی‌؛ روباه برگشته است
بعد از آن قهرمانی تاریخی و غیرمنتظره، لسترسیتی تبدیل به تیم بزرگی شد. اگرچه آنها را به جمع بیگ‌سیکس اضافه نکرده‌اند اما قطعاً نبرد روباه‌ها با تیم‌های بزرگ لیگ برتر جذاب است. حالا هم برندان راجرز تیمش را کم‌کم ساخته و این فصل می‌تواند مدعی قهرمانی باشد. سبک بازی لسترسیتی نشان می‌دهد آنها از بزرگان چیزی کم ندارند. تیمی که اعتمادبه‌نفس دارد و می‌تواند امتیازها را برای ماندن در بالای جدول جمع کند. البته در فصل جاری آنقدر رقابت‌ها نزدیک بوده که هنوز زود است بگوییم کدام تیم مدعی و شایسته قهرمانی است. با این حال یادتان باشد، روباه برگشته است. 

آخرین جدال
آخرین بازی دو تیم که در آخرین روزهای سال ۲۰۱۹ برگزار شد را لیورپول با ۴ گل از لستر برد. فیرمینو (۲ مرتبه)، میلنر و آرنولد برای قرمزها در آن بازی گل زدند. 

آمار بازی
۲۸) در لیگ برتر این دو تیم ۲۸ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که ۱۵ بازی را لیورپول برده و در ۷ بازی لسترسیتی پیروز شده. ۶ بازی هم مساوی شده است. 
۶) لیورپول ۳ فصل یعنی ۶ بازی است که در لیگ برتر به لستر نباخته. آخرین برد روباه‌ها فوریه ۲۰۱۷ با نتیجه ۳ بر یک رقم خورد. 
۶۳) رکورد شکست‌ناپذیری لیورپول در آنفیلد در لیگ برتر به ۶۳ بازی رسیده که با بهترین رکوردشان بین سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۰ برابری می‌کند. اگر امشب نبازند از رکورد خودشان عبور خواهند کرد. 
۹) بعد از اینکه بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ لیورپول ۳ بازی متوالی در آنفیلد را به لستر باخت، در ۹ بازی بعدی شکست نخورده. در این مدت ۷ برد و ۲ تساوی در خانه مقابل روباه‌ها داشته‌اند. 
۳) قرمزهای مرسی‌ساید در ۳ بازی آخر خانگی‌اش ابتدا گل دریافت کرده و در نهایت پیروز شده. این اتفاق برای ۴ بازی متوالی برای هیچ تیم لیگ برتری رخ نداده. 
۲) برندان راجرز مقابل تیم سابقش لیورپول ۲ بازی‌اش را باخته. مربیانی که بعد از جدایی از لیورپول مقابل این تیم قرار گرفته‌اند فقط ۴ بازی از ۲۹ بازی را برده‌اند. 
۳) دیوگو ژوتا ستاره جدید لیورپول در ۳ بازی خانگی آخر لیورپول گلزنی کرده است. او می‌تواند با گلزنی در چهارمین بازی متوالی رکوردی ویژه به نام خودش ثبت کند. 
۷) جیمی واردی ستاره باتجربه لستر در ۱۱ بازی مقابل لیورپول موفق شده ۷ گل بزند. فقط اندی کول با ۱۱ گل و تیری آنری با ۸ گل، بیش از او دروازه لیورپول را باز کرده‌اند. 
یک) آمار دفاعی لیورپول اخیراً در لیگ برتر ضعیف بوده است. قرمزها در ۱۳ بازی آخرشان فقط یک کلین‌شیت داشته‌اند. 

مصدومان و محرومان
محمد صلاح بزرگ‌ترین غایب این بازی است. علاوه بر کرونایی لیورپول، ویرجیل فان‌دایک، فابینیو، جو گومز، ترنت الکساندر آرنولد و الکس اوکسلید چمبرلین دیگر مصدومان تیم کلوپ هستند. تیاگو آلکانتارا و ریس ویلیامز هم به احتمال زیاد به این دیدار نمی‌رسند. مصدومان لسترسیتی هم دانیل آمارتی، جائلار سویونجو، ریکاردو پریرا و ویلفرد اندیدی هستند. 

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول:
آلیسون، ویلیامز، ماتیپ، فیلیپس، رابرتسون، واینالدوم، هندرسون، میلنر، ژوتا، مانه و فیرمینو
لسترسیتی: اشمایکل، اِوانز، فوفانا، فوکس، کاستانیه، تیلمانس، مندی، جاستین، بارنز، مدیسون و واردی
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی