امین طاهری: جلوی کرونا هم کم نیاوردم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نفر اول سنگین‌وزن انتخابی تیم ملی کشتی ‌آزاد به خبرورزشی گفت: قبل از کشتی یا بعد از پیروزی مقابل زارع هم اصلاً کری نخواندم و آن فریادها هم فقط تقسیم شادی پیروزی خودم با آقای علیرضا رضایی بود.

خبرورزشیمهدی شیروانی؛ نفر اول سنگین‌وزن انتخابی تیم ملی کشتی ‌آزاد هم به‌دلیل ابتلا به کرونا، در خانه قرنطینه است. فرصتی نصیب‌مان شد تا هم جویای سلامتی و حال امین طاهری شویم و هم دقایقی پیرامون مسائل و اتفاقات کشتی با او گفت‌وگو کنیم. نفر سوم جوانان و امیدهای‌ جهان به خبرورزشی گفت:

*از نظر سلامتی و شرایط جسمی وضعیت خوبی نسبت به‌روزهای اول ابتلا به کرونا دارم. الان با چند روز پیش اصلاً قابل مقایسه نیستم. خدا را شکر جلوی کرونا هم کم نیاوردم و توانستم به شرایط عادی برگردم. 
*با تعطیلی اردوی تیم ملی به‌خانه آمدیم و بعد از یکی، دو روز استراحت، بدنم خیلی درد می‌کرد و احساس ضعف و درد شدید داشتم. تست کرونا دادم متأسفانه مثبت درآمد و آن ۳ روز اول خیلی حالم خراب بود و اذیت شدم. با تشخیص پزشکان در خانه قرنطینه شدم و با استفاده از داروها، مصرف مایعات و بقیه تجویزهای پزشک، الحمدلله حالا خیلی حالم بهتر شده و امیدوارم هرچه زودتر بتوانم به‌زندگی عادی برگردم. خوشبختانه ریه‌هایم زیاد درگیر نشده، جای نگرانی نیست و رو به بهبود هستم. از همه دوستان و عزیزانی که در این مدت پیگیر و جویای حالم بودند، سپاسگزارم و تشکر می‌کنم. 
*شنیدم بعضی مربیان و کشتی‌گیران هم مبتلا به کرونا شده‌اند، خیلی ناراحت شدم. برای همه این عزیزان آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم این ویروس هرچه زودتر نابوده شود تا همه مردم ایران و دنیا بتوانند زندگی و امور سابق خودشان را بدون دغدغه و نگرانی طی کنند. 
*از فرصتی که برای حضور در انتخابی به ‌من دادند، نهایت استفاده را بردم و با تمام وجود برای موفقیت در انتخابی تلاش کردم و خدا را شکر اول شدم. 
*حدود ۱۰ ماه و شاید بیشتر بود که از کشتی دور بودم و اصلاً روی تشک نرفته بودم. فکر کنم همین موضوع در باختم در لیگ‌برتر کشتی بی‌تأثیر نبود. همیشه با آقای رضایی کار می‌کنم. بعد از مسابقات لیگ و آن شکست هم دوباره کارمان را شروع کردیم و بیشتر روی آنالیز حریفان کار کردیم. 
*تا به‌حال فرصتی نداشتم که در انتخابی تیم ملی کشتی بگیرم. وقتی این‌بار به من فرصت داده شد، همین حضور در انتخابی، انگیزه‌ام را چند برابر کرد و همین ایجاد انگیزه باعث شد تا بیشتر تلاش کنم و برای رسیدن به دوبنده تیم ملی، پرانگیزه و باروحیه روی تشک انتخابی حاضر شدم. 
*امیرحسین زارع از دوستان خوب من است. کشتی‌گیر مستعد و پرتوانی است که به‌رغم سن کمی که دارد اما رزومه و کارنامه موفقی ثبت کرده و این اواخر، مقابل بزرگان سنگین‌وزن کشتی دنیا هم به نتایج خیلی خوبی رسیده است. 
*قبل از کشتی یا بعد از پیروزی مقابل زارع هم اصلاً کری نخواندم و آن فریادها هم فقط تقسیم شادی پیروزی خودم با آقای علیرضا رضایی بود که برای موفقیت من، خیلی تلاش کرده و همین‌جا از زحمات ایشان تشکر می‌کنم. 
*اصلاً شرایط و وضعیت خوبی نیست. نه تنها کشتی، بلکه تمام امور زندگی مردم دنیا تحت‌تأثیر این کرونای لعنتی است. به‌خاطر همین شرایط کرونایی و برای حفظ سلامتی کشتی‌گیران و مربیان، طبیعی بود مسابقات قهرمانی ‌جهان لغو شود. البته حالا هم که رقابت‌های ‌جهانی لغو شده، ما مجبوریم تمرین کنیم تا ببینیم چه شرایطی پیش می‌آید و چه تصمیماتی گرفته می‌شود. اگر المپیک برگزار شود و برنامه‌های تیم ملی اعلام شود، باتمام وجود تمرینات‌مان را شروع می‌کنیم تا ان‌شاءا... بتوانیم از جایگاه کشتی ‌ایران دفاع کنیم و آنچه حق ما از المپیک است را بگیریم. 
*با لغو پیکارهای‌ جهانی و کمبود مسابقاتی که تا المپیک داریم، شرایط خاص و ویژه‌ای به تیم ملی، کشتی‌گیران و مربیان تحمیل می‌شود. حتی اگر لازم باشد و کادر فنی تصمیم بگیرد که در آسیایی کشتی بگیرم، هیچ مشکلی نیست و من همه‌جا برای کسب موفقیت تلاش می‌کنم. 
*البته از نظر حضور در میادین معتبر هم چندان بی‌تجربه و خام نیستم. شاید در مسابقات بزرگسالان، خیلی زیاد به پیکارها و تورنمنت‌ها نرفته باشم ولی در مسابقات قهرمانی ‌جوانان ‌جهان و امیدهای‌ جهان کشتی گرفته‌ام و شکر خدا دست‌خالی هم برنگشتم. حالا هم بیشتر تمرین و تلاش می‌کنم تا ان‌شاءا... در میادین بزرگتر و معتبرتر مثل قهرمانی‌ جهان و بازی‌های‌ المپیک، با سربلندی بتوانم برای هموطنانم نتایج غرورانگیز و شادی‌آفرین کسب کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی