یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
۱۲ |
۴
استقلال به نیمکت خودش باخت
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کادر فنی استقلال شب فاجعه باری را مقابل فولاد خوزستان پشت‌سر گذاشت.

 خبرورزشیسیدمهدی فاطمی؛ محمود فکری سرمربی فصل بیستم آبی‌ها خواسته‌های مهمی را در اهواز دنبال می‌کرد؛ ‌تداوم پیروزی هفته نخست، چشاندن طعم شیرین صدرنشینی به هواداران و بالطبع جا باز کردن بیشتر در دل طرفداران و از همه مهمتر شکست رقیب مهمی به‌نام جواد نکونام که نزدیک‌ترین گزینه احتمالی برای نشستن روی نیمکت استقلال در گذشته و آینده بوده و هست!

این پیش‌زمینه‌ها حساسیت مسابقه را به‌خصوص برای کادر فنی آبی‌ها افزایش می‌داد اما در نهایت آنکه مغلوب و مغموم شد تیمی بود به ‌نام استقلال که بدون تعارف مقهور خودزنی فکری و همکارانش شد! 

استقلال فکری در روزی که برنامه خاصی برای رسیدن به دروازه حریف نداشته و فرصت چندانی برای گلزنی ایجاد نکرده بود هم می‌توانست برنده بازی مهم اهواز باشد. چراکه با ‌گل وریا از نقطه پنالتی از رقیب پیشی گرفتند. سماجت و پرس مؤثر آرش رضاوند که نمایشی بهتر از گذشته داشت روی یک‌ توپ مرده، قایدی ریزنقش را در محوطه‌ جریمه صاحب موقعیت کرد که خطای مدافع فولاد، پنالتی و گل استقلال را به همراه داشت. عکس‌العمل کادر فنی آبی‌ها به این تأثیرگذاری مثبت، تعویض رضاوند جوان و دونده و آوردن دانش‌گر سنگین و سردرگم به‌جای او بود. این اتفاق مهم در حالی رخ داد که فرشیدهای استقلال همچنان دور از شرایط مطلوب به‌سر برده و بازی‌شان چنگی به دل نمی‌زند. به‌خصوص فرشید باقری که هنوز درک درستی از پریدن و نپریدن ندارد. او یک‌بار در آستانه محوطه جریمه خودی بی‌جهت پرید و روی حریف خراب شد تا زمینه‌ساز گل مساوی فولاد باشد، لحظاتی بعد هم روی ارسال پاتوسی نپرید و اجازه داد تا احمدزاده کوتاه‌قد دروازه حسینی را باز کند!

از همه جالب‌تر مصدومیت دانشگر در برخورد با تابلوی تبلیغاتی کنار زمین بود که منجر به بیرون رفتنش از بازی شد اما در کمال تعجب و به‌رغم داشتن فرصت تعویض، شاهد بودیم که هیچ جایگزینی به جای او به بازی فرستاده نشد. به‌ عبارت دیگر استقلال از دقیقه ۸۷ و پیش از گل دوم فولاد به‌واسطه اشتباه فاحش کادر فنی خود را ۱۰ نفره می‌دید!

عدم استفاده از آقای گل لیگ نوزدهم نیز از جمله سؤال‌برانگیزترین تصمیمات محمود فکری بود. بیرون گذاشتن مهاجمی که کابوس رقبای استقلال محسوب می‌شود جز اینکه خیال مدافعان حریف را راحت کند، چه فایده‌ای برای استقلال دارد؟! دیاباته بازیکنی است‌ که بسیاری از بازی‌های فصل پیش را به تنهایی برای آبی‌ها درآورد. یقیناً حضور او در ترکیب کفه ترازو را به سود شاگردان فکری سنگین‌ می‌کرد اما انگار این کادر فنی مسخ‌شده و ‌گنگ، اراده کافی برای اتخاذ تصمیم درست را نداشتند! 

گرچه بنا نیست با یک شکست فکری و کادرش را قضاوت کرده و زیرسؤال ببریم اما بازی با فولاد مبین حقیقت تلخ و نگران‌کننده در مورد این ترکیب بود. نیمکت استقلال خالی از مغز متفکر و خلاقی است که در باز کردن گره بازی‌های سخت عصای دست سرمربی باشد. کسی که در حل معادلات ذهنی و فکری، ‌مشاوره درستی به او بدهد. این استقلال پرمهره اگر قهرمانی می‌خواهد باید عقلانیت و تفکر و تدبیر را چاشنی داشته‌های دیگرش کند تا در رقابت با سایر مدعیان به این سادگی قافیه را نبازد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • majid IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    محمد نادری باید به عنوان بزرگتر و پرافتخارترین فرد حاضر در باشگاه کیسه اجازه چنین اتفاقی را نمیداد حالا هم مشکلی نیست نادری از جیب خودش یه چند میلیونی خرج میکنه تا همه با هم اشتی کنند کیسه بزرگتر خریده برای این روزها دیگه
    • لنگی حقیر IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      میبینم لنگیها انقدر به سرورشون تاج کبیر علاقه دارن که بیشتر از هوادار خودمون خبرهای تیمو دنبال میکنن. شما اقا مجید هنوز از سوز جذب نادری خلاص نشدین؟
    • حمید علوی CA ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      نویسنده از یه طرف میگه نبایست کادر فنی رو به این زودی قضاوت کرد، از یه طرف کلی قضاوت میکنه در همین باصطلاح مقاله ی ورزشی. بذارین تیم ها ‌‌مادر فنی تیم ها آرامش داشته باشن. سعی نکنین آرامش تیم ها و مربیها رو برای به کرسی نشوندن مربیهای موردنظرتون بهره‌م بزنین.
    • آسمان آبی IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      ده دقیقه ده نفره بازی کردن بدون اینکه اخراجی داده باشیم واقعا شاهکار بود! تعویضایی که انجام داد و نداد هم نشون داد چقدر افکار لهم ریخته ای داره.یعنی هیچ کدوم از اعضای کادرش رو در حدی نمیبینه که بهش مشورت و آرامش بدن.
  • الدوچرخه چی IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    حیف از فکری که بین این همه نون به نرخ روز خور گیر کرده.یه مشت گرگهایی که منتظر فرصتند تا به موقع ش فکری رو بدرند !اگه تو کل یوم کیسه کشا بگردی به بامرامی فکری گیر نمیاد
  • فربد نعمتی IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    جای پروفسور سیریوس دین محمدی خالیه.
  • آسمان آبی IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    کادر فنی داغونی داریم. ده دقیقه بود دانشگر تو رختکن بود اینا نمی دونستن!!! دکتر تیم رو بگو ... اینا رو از کجا آوردن گذاشتن جای دکتر نوروزی؟!
  • دخترآبی KR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    ازتیمی که سرپرستش پرویزمظلومی هست هیچ چیز عجیب نیست . هروقت این آقا استقلال میادماعزامیگیریم.
  • دخترآبی KR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    ازتیمی که سرپرستش پرویز مظلومی هست هیچ چیزی عجیب نیست .هروقت این آقا استقلال میاد تن هوادارمیلرزه ،این ازسرمربیگریش بازی برده رابه تیم ۱۰نفره درده دقیقه باخت .این ازسرپرست بودنش توده دقیقه تیم راالکی ۱۰نفره کرد.
  • امیرحسین IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    ۱۰ نفر کادر فنی نفهمیدن دارن ۱۰ دقیقه ۱۰ نفره بازی می کنن سطح سواد کیسه کشا خخخخخخخ
  • Fateme IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    عجیب اما واقعی! هر‌جای دنیا این مسئله رو مطرح کنی که نبود یه بازیکن تو زمین ده دقیقه حس نشده و هیچ‌کس نفهمیده اون اصلا تو بازی نیست، بهت پناهندگی می‌گن! آقای فکری خواهشاً به‌خودتون بیاید! این تیم بی‌انگیزه‌تر از بی‌انگیزه بود! یه فاجعه تمام عیار. خواسته ما هوادارا حذف جفت فرشیدا از تیمه. نبودن اینا خیلی بهتر از بودنشونه!!
  • Taji IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    دیاباته پارسال چن تا بازی کرد که اقای گل شد الانم که تو نیمکته بعد ارسلان که تو نیم دومم بیاد گل میزنه رو فیکس میزاره بعد از اون ور دقیقه ۹۰ ما عقبیم جای اینکه بزار وقت بیشتر باشه تعویض میکنه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی