محبوب‌ترین ستاره‌های فوتبال جهان در شبکه‌های مجازی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

شبکه‌های مجازی این روزها جزئی جداناپذیر از زندگی مردم سرتاسر دنیا هستند و بین فوتبالیست‌ها هم می‌تواند ملاکی برای محبوبیت آن‌ها باشد.

خبرورزشی - مدت‌هاست که صحبت در مورد اینکه کدام فوتبالیست، محبوب‌ترین بازیکن جهان به‌شمار می‌رود، مطرح می‌شود. با اینکه غیرممکن است بتوان تعداد دقیق طرفداران یک بازیکن را گفت اما شبکه‌های اجتماعی یک معیار نسبتاً مناسب را در مورد میزان محبوبیت بازیکن ارائه می‌دهد. در این مطلب به بررسی محبوب‌ترین بازیکنان فوتبال جهان طبق آمار شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۰ می‌پردازیم. در این آمار شبکه اجتماعی توئیتر در نظر گرفته نشده است چون لیونل مسی در توئیتر فعالیتی ندارد که بتوان آمار مناسبی از تعداد دنبال‌کنندگانش ارائه کرد. 

کریستیانو رونالدو: ۴۷۹٫۵ میلیون نفر

متولد ۱۹۸۵، فوق‌ستاره پرتغالی که این روزها در یوونتوس و تیم ملی پرتغال می‌درخشد. با پنج توپ طلا و چهار کفش طلای اروپا که هر دو برای بازیکنان اروپایی یک رکورد به شمار می‌رود، او به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان و حتی ورزش به حساب می‌آید. در شبکه‌های اجتماعی نیز بین فوتبالیست‌ها یک پادشاه تمام‌عیار است که اختلافش با نفر دوم یعنی مسی ۲۰۲ میلیون نفر است. کریس در فیسبوک (۱۲۲٫۲ میلیون)، اینستاگرام (۲۶۶ میلیون) و توئیتر (۹۱٫۳ میلیون) بیشترین دنبال‌کننده را دارد و از این نظر بین همه شخصیت‌های معروف جهان تنها ورزشکاری است که در جمع ۱۰ نفر برتر قرار می‌گیرد. ضمن اینکه حدود یک میلیون دلار بابت هر پست تبلیغاتی خود می‌گیرد و از این نظر درآمدش در شبکه‌های اجتماعی از دستمزدش در فوتبال بیشتر است! یک آمار جدید نشان می‌دهد حدود ۷۲ درصد از دنبال‌کنندگان او در شبکه‌های اجتماعی مردم عادی هستند، ۲ درصد اینفلوئنسرها هستند، ۶ درصد فالوئرهایی هستند که اتوماتیک‌وار صفحات را فالو می‌کنند و حدود ۱۹ درصد که عدد قابل‌توجهی نیز هست فالوئرهای مشکوک به شمار می‌روند و این یعنی حدود ۵۰ میلیون فالوئر فیک!

کریستیانو رونالدو

لیونل مسی: ۲۷۷ میلیون نفر

فوق‌ستاره آرژانتینی متولد ۱۹۸۷ که کاپیتان آرژانتین و بارسلونا است بیشترین طرفدارانش را در اینستاگرام دارد. برنده شش توپ طلا و شش کفش طلای اروپاست و او نیز جزو محبوب‌ترین و برترین بازیکنان تاریخ فوتبال به شمار می‌رود. او به تدریج جای نیمار برزیلی را در رده دوم گرفت. مسی ترجیح می‌دهد زیاد در شبکه‌های اجتماعی فعال نباشد و به همین دلیل برخلاف رونالدو و نیمار در توئیتر حساب کاربری ندارد. دنبال‌کنندگان او در فیسبوک ۹۱ میلیون نفر و در اینستاگرام بیش از ۱۸۶ میلیون نفر هستند. 

لیونل مسی

نیمار: ۲۶۴ میلیون نفر

نیمار داسیلیوا سانتسوس جونیور متولد ۱۹۹۲، ستاره تیم ملی برزیل است و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن. عاشق زندگی تجملاتی و شرکت در پارتی‌هاست و آن را در شبکه‌های اجتماعی به رخ می‌کشد. این مهاجم برزیلی سال ۲۰۱۷ عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ جهان را از آن خود کرد. نیمار حدود ۴۸۰۰ پست در اینستاگرام دارد که نشان می‌دهد چقدر دوست دارد زندگی‌اش را با ۱۴۷ میلیون هوداراش به اشتراک بگذارد. او البته تصمیمات مهم خود مثل دلیل جدایی‌اش از بارسلونا را نیز با انتشار ویدئویی در اینستاگرام توضیح داد. نیمار حدود ۶۰ میلیون هوادار در فیسبوک و ۵۷ میلیون دنبال‌کننده در توئیتر دارد. 

نیمار

دیوید بکام: ۱۱۹٫۴ میلیون نفر

دیوید روبرت جوسف بکام، متولد ۱۹۷۵ حالا یک فوتبالیست بازنشسته انگلیس به حساب می‌آید. او مالک باشگاه میامی سی. اف در آمریکا و یکی از مالکان باشگاه سالفوردسیتی در انگلیس است. در دوران فوتبالش برای منچستریونایتد، رئال‌مادرید، میلان، لس‌آنجلس گلکسی، پاری‌سن‌ژرمن و تیم ملی انگلیس بازی کرد. دیوید اولین بازیکن انگلیسی است که قهرمانی در چهار کشور را تجربه کرده و جزو مهمترین بازیکنان تاریخ فوتبال نیز به شمار می‌رود. بعد از خداحافظی از فوتبال در سال ۲۰۱۳ با قدرت تبدیل به یک کارآفرین موفق شد و ثروت خود را چند برابر کرد. او از نام و چهره خود به خوبی بهره‌برداری و درآمدزایی کرد. بکام اگر در توئیتر فعالیت داشت قطعاً تعداد طرفدارانش در شبکه‌های اجتماعی بیشتر می‌شد. در حال حاضر حدود ۵۴ میلیون طرفدار در فیسبوک او را دنبال می‌کنند و ۶۵٫۴ میلیون نفر نیز در اینستاگرام. 

دیوید بکام

رونالدینیو: ۱۰۷٫۸ میلیون نفر

یک فوتبالیست تاپ دیگر با طرفداران فراوان، رونالدینیوی برزیلی است که با اینکه بازنشسته شده و یکی از جنجالی‌ترین بازیکنان تاریخ است همچنان بسیار محبوب است. رونالدو دآسیس موریرا، متولد ۱۹۸۰ ملقب به رونالدینیو گائوچو یا رونالدینیو خالی، ملی‌پوش سابق تیم ملی برزیل و سفیر فعلی باشگاه بارسلونا. او با تبلیغاتی که شرکت نایکی برای کفش‌های خود با او همکاری کرد، پول خوبی به دست‌ آورد. ویدئوی این تبلیغ در یوتیوب بیش از یک میلیون بازدیدکننده داشت که این آمار مربوط به سال ۲۰۰۵ است که نه فیسبوک بود و نه توئیتر و نه دیگر شبکه‌های اجتماعی. رونالدینیو چندی پیش در پاراگوئه به دلیل عجیب استفاده از پاسپورت جعلی دستگیر و بازداشت شد و این موضوع با وجود آزاد شدن او می‌توان روی محبوبیت او در شبکه‌های اجتماعی تأثیر بگذارد. رونالدینو در فیسبوک ۳۴٫۱ میلیون طرفدار، در توئیتر ۱۹٫۹ میلیون نفر و در اینستاگرام ۵۳٫۸ میلیون نفر فالوئر دارد. 

رونالدینیو

خامس رودریگس‌: ۱۰۳٫۱ میلیون نفر

خامس داوید رودریگس روبیو، متولد ۱۹۹۱، ستاره کلمبیایی که فعلاً در لیگ برتر انگلیس به عنوان هافبک تهاجمی بازی می‌کند و البته ستاره تیم ملی کلمبیا نیز هست. رودریگس بابت تکنیک فوق‌العاده و توانایی‌اش در بازیسازی با هم‌وطنش کارلوس والدراما اسطوره فوتبال کلمبیا مقایسه می‌شود. رفتن به رئال‌مادرید باعث شد او تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان فوتبال در شبکه‌های اجتماعی شود و البته حضور در رئال‌مادرید برای بسیاری از بازیکنان باعث افزایش محبوبیت شده است. درخشش در جام جهانی‌ ۲۰۱۴ و همچنین زندگی شخصی او که با ازدواج و جدایی از دانیلا اوسپینا خواهر دروازه‌بان تیم ملی کلمبیا (داوید اوسپینا) همراه بود نیز دلایل دیگر پرطرفدار شدن او در شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌روند. خامس در فیسبوک ۳۷٫۶ میلیون طرفدار، در توئیتر ۱۹ میلیون و در اینستاگرام ۴۶٫۵ میلیون نفر هوادار دارد. 

خامس رودریگس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضوانی PL ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    با تشکر از مطلب مفید و بسیار جالب شما فقط می خواستم یک نکته رو بگم که عبارت فضای مجازی عبارت اشتباهیه .این کلمه متاسفانه اشتباه به فارسی برگردانده شده و به اشتباه رواج پیدا کرده.
  • محمدطاها IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    خسته نباشید..ممنون از مطلب خواندنی و زیباتون..واقعا خیلی جااالب هست این میزان محبوبیت کریس رونالدو تو فضای مجازی..مقایسه تعداد دنبال کننده های رونالدو با مسی هم جااالب هست:)))) رونالدو محبوب ترین ورزشکار هم تو دنیای مجازی و هم تو دنیای واقعی هستش:))))
  • علی IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    خیلی ممنون از مطلب تون فقط یک ایراد. مثلا نوشتین رونالدو 50میلیون فالوور فیک داره چرا از از بقیه رو ننوشتین چرا همه در همه جا میخوان رونالدو رو زمین بزنن تا مسی رو بالا ببرن. هم چهره داره هم استایل داره هم بهترین گلزن تاریخ فوتبال هست به طبع فالوور هاش هم 500میلیون نفر هست مشکلی هست
  • سامان IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    چرا رونالدو رو خراب میکنید چرا بقیه رو ننوشتید فیک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی