نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
۱۱ |
۱
چرا کارت قرمز یحیی گل‌محمدی بخشیده نمی‌شود؟
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

باشگاه پرسپولیس برای بخشش کارت قرمز یحیی گل محمدی با فدراسیون فوتبال نامه‌نگاری کرده اما طبق قوانین انضباطی هیچ بخششی در کار نیست.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ پرسپولیسی‌ها که همچنان در حال و هوای بخشش کارت قرمز سیامک انصاری در لیگ قهرمانان آسیا به سر می‌برند، مجددا برای بخشش کارت قرمز یکی دیگر از اعضای باشگاه خود اقدام کرده‌اند.

آن‌ها در جدیدترین مورد برای بخشش کارت قرمز یحیی‌ گل‌محمدی اقدام کرده‌اند که به علت ضربه زدن به توپ از روی عصبانیت، توسط محمدرضا اکبریان جریمه و اخراج شد. پرسپولیس معتقد است او به داور و ارکان مسابقات بی‌احترامی نکرده و مستحق اخراج نیست.

در نتیجه او در دیدار تیمش در هفته سوم مسابقات مقابل نفت مسجدسلیمان غایب است اما در صورت پاک شدن کارت قرمز، او هم می‌تواند از کنار زمین تمیش را راهبری کند و خلاء او احساس نشود. با این حال هنوز فدراسیون فوتبال پاسخی به پرسپولیس نداده است.

با این وجود نگاهی به قوانین کمیته انضباطی و همینطور تجربه هفته گذشته در نبخشیدن کمال کامیبابی‌نیا، حاکی از ناکامی دیگری برای پرسپولیس است.

* چرا گل‌محمدی بخشیده نمی‌شود؟

در هفته نخست مسابقات کمال کامیابی‌نیا مقابل سایپا به اشتباه اخراج شد. پرسپولیس برای بخشش هافبک دفاعی خود با فدراسیون فوتبال نامه‌نگاری کرد که با وجود اذعان کمیته داوران و داور مسابقه به اشتباه، قوانین کمیته انضباطی اجازه بخشش و لغو محرومیت کامیابی‌نیا را نداد.

طبق این اساسنامه، بخشش کارت قرمز مشمول کسانی می‌شود که به علت تشخیص اشتباه  از سوی داور، فرد دیگری جریمه می‌شود که در صورت اثبات این اشتباه، کمیته انضباطی می‌تواند کارت قرمز را لغو کند اما در ماجرای کامیابی‌نیا و گل‌محمدی تشخیص هویت به درستی انجام شده و داور این دو را اخراج کرده است. در نتیجه سرخپوشان نباید برای بخشش سرمربی خود امیدوار بمانند. 

آیین‌نامه کنونی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دو سال قبل اصلاح شده است اما در آن زمان با وجود چنین قانونی در کنفدراسیون‌ها و همینطور فدراسیون جهانی فوتبال، قانونی برای بخشش کارت‌ قرمزهای اشتباه پیش‌بینی نشده است و در نتیجه اگر بازیکن یا مربی به اشتباه اخراج شوند، هرگز بخشیده نخواهد شد.

این محدودیت در شرایطی است که در فوتبال ایران به علت نبود تکنولوژی کمک داور ویدویی (VAR) همچنان ضریب اشتباهات بالاست و ممکن است قضاوت داور مسابقه برای اتخاذ تصمیمات بی‌عیب و نقص کافی نباشد اما این مساله باعث نشده مسئولان امر برای پیش‌بینی قانونی که جلوی این اشتباهات را می‌گیرد، ورود کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • عجیب IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    پرسپولیسی ها هر چی میشهیه نامه بخشش میزنن. حالا عیسی آل کثیر جا داره برای این کار نه کارت قرمز داخل بازی دیگه چه مسخره بازیه. برای همه تیما از این اتفاقا میفته دیگه نامه نمیزنن که هر روز
  • امیرحسین IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    بالاخره بابا مسعود راضی نیست وقتی فکری محروم میشه یحیی هم باید محروم بشه تا هوادار های کاج صغیر راضی باشن......
  • ! IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    قوانین انظباطی برای پرسپولیس اصلا کی جراعت داره اینو اخراج کنه
    • کیسه حقیر IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      این حرفی که میزنی شامل فقط یک تیم خاص آن کیسه حکومتی هست و ۱۵ تیم به خاطر آن از کمیته انظباطی و کیسه معترض هستند
    • در جواب متوهم حقير كه واقعا حقيره IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      كدوم ١٥ تا تيم؟؟؟؟!!!! دروغ كه كنتور نداره!!! به شرم و حيا هم نيازى نداره!! {...} واقعا كه اسمت برازنده خودته البته يه پيشوند متوهم رو هم بايد بهش اضافه كنى!! تا جايى كه ما ميدونيم و تو اين سال ها اخبار رو دنبال كرديم اين لنگ منفور و جاعل حكومتييه كه هر شهرى ميره با سنگ و چوب و چماق ازش پذيرايى ميكنن!! اين لنگ منفور حكومتيه كه ٤ ساله تيماى ديگه نسبت به تبعيضى كه به نفع اين تيم توسط آل مسعود اعمال ميشه شاكى هستن!! جنجالهاى بازى با ماشين سازى يادت رفته؟؟؟!!! جنجالهاى بازى با سايپا يادت رفته؟؟؟!!! جنجال بازى با سپاهان و فرارتون از زمين و اون ٣ امتياز مفتى كه در واقع ٦ امتياز بود كه كميته انضباطى بابا مسعود بهتون اهدا كرد يادتون رفته؟؟؟!!!! بيانيه سپاهان چى اونم يادت رفته؟؟؟!!! جنجالهاى بازى با تراكتور تو اين چند ساله چى اونم يادت نيست؟؟؟!!!! بيانيه هاى تراكتور عليه لنگ چى؟؟؟!!! اونم يادت نيست؟؟؟!!! بيانيه شهر خودرو براى هوايى كردن و دزديدن مربيش چى؟؟؟!!!
  • محمد رضا IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    هیچ کس حق نداره به تیم حکومت کارت بده،اصلا باید داور محروم بشه، تیم حکومت باید تو تمام بازی ها با پنالتی داورها برنده از زمین بیاد بیرون،این یک قانون هست اگر باور نمی کنید از بابا مسعود،نبی،شکوری و...سوال کنید.
    • کیسه حقیر IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      ۱۵ تیم از بی عدالتی و سود وهدیه داوری به کیسه اعتراض و بیانیه می دهند سرپارس جم و سهمیه سپاهان بریدند یکی به لیگ یگ فرستادند و دیگری سهمیه آسیا آن را گرفتند
    • لنگ صعودی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      لنگی ک میگی ما سر سپاهانو بریدیم سر سپاهان اونجایی بریده شد ک الکی سه صفر خورد ب سودتون در ضمن بار ها و بارها تو بازیای ما با سپاهان پنالتی هامون و گلای سالممونو قبول نکردن پس حرف نزن
    • در جواب متوهم حقير كه واقعا حقيره IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      كدوم ١٥ تا تيم؟؟؟؟!!!! دروغ كه حناق نيست گلوتو بگيره بچه!! در ضمن كنتورم نداره!!! به شرم و حيا هم نيازى نداره!! فقط يه كم وقاحت ميخواد كه تا دلت بخواد تو وجود حقير خودت فراوونه!!! واقعا كه اسمت برازنده خودته البته يه پيشوند متوهم رو هم بايد بهش اضافه كنى!! تا جايى كه ما ميدونيم و تو اين سال ها اخبار رو دنبال كرديم اين لنگ منفور و جاعل حكومتييه كه هر شهرى ميره با سنگ و چوب و چماق ازش پذيرايى ميكنن!! اين لنگ منفور حكومتيه كه ٤ ساله تيماى ديگه نسبت به تبعيضى كه به نفع اين تيم توسط آل مسعود اعمال ميشه شاكى هستن!! جنجالهاى بازى با ماشين سازى يادت رفته؟؟؟!!! جنجالهاى بازى با سايپا يادت رفته؟؟؟!!! جنجال بازى با سپاهان و فرارتون از زمين و اون ٣ امتياز مفتى كه در واقع ٦ امتياز بود كه كميته انضباطى بابا مسعود بهتون اهدا كرد يادتون رفته؟؟؟!!!! بيانيه سپاهان چى اونم يادت رفته؟؟؟!!! جنجالهاى بازى با تراكتور تو اين چند ساله چى اونم يادت نيست؟؟؟!!!! بيانيه هاى تراكتور عليه لنگ چى؟؟؟!!! اونم يادت نيست؟؟؟!!! بيانيه شهر خودرو براى هوايى كردن و دزديدن مربيش چى؟؟؟!!!
  • شمسعلی IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    چرا باید بخشیده شه اینا هم شورشو در اوردن حرکت غیرورزشی کرده داور اخراجش کرده چرا باید ببخشنش
    • امیرحسین IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      شوت کردن توپ شد کار غیراخلاقی و باید اخراج بشه اون وقت فحش دادن کارت زردم نداره از چی بگم از منطق کاج صغیر یا از عدالت.......

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی