زهره هراتیان: در فوتبال ایران کوید بِرِیک داریم نه کولینگ بِرِیک
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مدیر پزشکی ایفمارک گفت: وقفه‌هایی که در دو نیمه مسابقات فوتبال باشگاهی ایران انجام می‌شود کولینگ بریک نیست بلکه کوید بریک است.

خبرورزشی/ مدیریت فوتبال؛ دکتر زهره هراتیان در گفت‌وگو با سایت سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد انتقادهایی که به انجام کووید بریک (دو وقفه در دقایق ۳۵ و ۷۰) در جریان مسابقات لیگ برتر انجام می‌شود اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماری کووید-۱۹ پدیده جدیدی در دنیاست و عوارض دقیق ویروس کرونا و این بیماری را روی بدن بازیکنان نمی‌دانیم تصمیم گرفته شد که وقفه‌هایی مثل کولینگ بریک با نام کووید بریک اجرا شود و به همین دلیل در دقایق ۳۰ و ۷۵ مسابقه داور برای نوشیدن آب به بازیکنان دو تیم و پایین ‌آمدن دمای مرکزی استراحت می‌دهد. کووید بریک از اواخر فصل گذشته در فوتبال ایران انجام شد و پیش از آن هم در فوتبال باشگاهی اسپانیا اجرا شده است.

مدیر پزشکی ایفمارک تاکید کرد: در حال حاضر نیز در ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال در مورد اجرای کووید بریک در فصل سرما بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد و البته بازخورد این کووید بریک را از پزشکان تیم ها، بازیکنان و مربیان خواهیم داشت و سپس در مورد اینکه کووید بریک ادامه یابد یا نه تصمیم گیری قطعی انجام می‌شود. البته اجرای کووید بریک در راستای کاهش آسیب به بدن فوتبالیست‌ها بوده است زیرا تضعیف سیستم ایمنی یکی از عوامل ابتلا به بیماری کووید است و ما به عنوان بدنه حافظ سلامت بازیکنان از همه ایزارهای موجود من جمله کووید بریک جهت حفظ ایمنی بدن بازیکنان استفاده کردیم.

وی افزود: قانون کولینگ بریک نیز به این دلیل اجرا شد که بازیکنان در گرمای زیاد تمرکز و بازدهی‌شان کم می‌شد و احتمال آسیب‌دیدگی‌شان افزایش پیدا می‌کرد. اکنون با توجه به سرد شدن هوا احتمال دارد بعد از بحث در ستاد مقابله با کرونا در فوتبال این قانون کووید بریک هم لغو شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی