نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
شیخ دیاباته برای محمود فکری هم «آقای گل» می‌شود؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در شرایطی که به نظر می‌رسد شیخ کمی بابت برخوردی که برای تعویض استوک‌هایش با او شده ناراحت است مدیران استقلال باید درباره نحوه برخورد با این بازیکن به شدت دقت کنند.

خبرورزشیمحمدرضا مدنی؛ هنوز لبخندهای محبت‌آمیز شیخ دیاباته در برنامه زنده تلویزیونی چند ماه پیش را به یاد داریم که خودش را ایرانی و همسایه‌هایش را برادرانش می‌دانست و از خانم همسایه که برایش غذا درست می‌کرد به عنوان مادر یاد می‌کرد. دیاباته از همان روزها جای تازه‌ای در دل طرفداران فوتبال ایران باز کرد و جدا از گل‌هایی که باعث شده بود استقلالی‌ها دوستش داشته باشند حتی پیشکسوتان پرسپولیسی هم به تحسین منش و نوع روانشناسی تیمی‌اش پرداخته و او را الگویی مناسب برای دیگر بازیکنان فوتبال دانستند.

دیاباته هم اشتباه می‌کند
گرچه گل بی‌عیب خداست و همین ستاره سیه‌چرده هم در حاشیه دیدار با فولاد مرتکب اشتباهی درباره تعویض بی‌موقع استوک‌هایش در حین تعویض شد ولی در مجموع و با بررسی کارنامه اخلاقی- ورزشی این بازیکن در طول فصل نوزدهم می‌توان گفت دیاباته فوتبالیست بدرفتار یا غیرحرفه‌ای نیست. اما اینکه این برخورد جدی با دیاباته چه میزان روی رفتار این بازیکن از این پس تأثیر بگذارد قطعاً مهم به نظر می‌رسد چراکه او یک بار در چنین شرایطی خودش را اثبات کرده است.

بند مرخصی شیخ
موضوع به ۵، ۶ ماه پیش برمی‌گردد. هنگامی که شیخ دیاباته قصد داشت برای حضور در کنار همسر پا به ماهش و در لحظه تولد دخترش کنار او باشد. موضوعی که البته در ابتدای فصل هم در بندهای قرارداد این بازیکن گنجانده شده بود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا و طولانی شدن مدت زمان لیگ برتر این بازیکن درست در آستانه دیدار استقلال و تراکتور باید در فرانسه و کنار همسرش حضور پیدا می‌کرد.

مخالفت مدیران، حمایت قاطع مجیدی
افراد نزدیک به باشگاه در همان برهه به روزنامه خبرورزشی گفتند برای ممانعت از سفر این بازیکن که نقش مهمی در گلزنی استقلال و نتایج تیم داشت، سه تن از مدیران در تماس تلفنی و یا دیدار حضوری با فرهاد مجیدی از او خواسته بودند مانع سفر دیاباته به پاریس شود اما سرمربی وقت تیم در مواجهه با این درخواست‌ها رأی و عقیده دیگری داشت و گفت شیخ باید برای این اتفاق مهم زندگی‌اش کنار خانواده‌اش باشد و من با مسئولیت خودم این اجازه را صادر می‌کنم که او برود و قول می‌دهم در موعد مقرر برگردد.

برگشت و آقای گل شد
این مرخصی با واکنش‌های متفاوت هواداران و پیشکسوتان باشگاه استقلال مواجه شد و خیلی‌ها معتقد بودند دیاباته دیگر برنمی‌گردد ولی او به موقع برگشت و اتفاقاً در همان دیدارهای باقیمانده ۵ گل برای فرهاد مجیدی و تیمش زد تا هم آقای گل لیگ برتر شود و هم موجبات نایب‌قهرمانی استقلال را فراهم کند. شیخ دیاباته در آن چند دیداری که پس از سفر به پاریس داشت حتی در نقش مدافع هم ظاهر می‌شد و گاهی تا روی خط دروازه عقب می‌رفت.

مراقب حساسیت‌های شیخ باشید
حالا و در شرایطی که به نظر می‌رسد شیخ کمی بابت برخوردی که برای تعویض استوک‌هایش با او شده ناراحت است مدیران استقلال باید درباره نحوه برخورد با این بازیکن به شدت دقت کنند چون سوابق شیخ در استقلال مشخص می‌کند او فوتبالیستی به شدت احساسی است و هرگونه همدردی یا برعکس تقابل با او می‌تواند روی نحوه بازی‌اش برای استقلال تأثیر مستقیم بگذارد طوری که حتی ممکن است همین بزنگاه مهم، در آقای گلی دوباره‌اش در استقلال و این بار برای فکری نقش مهمی را بازی کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیرحسین IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    آره اگر مثل فصل پیش براشون چند تا پنالتی ناحق هدیه کنن چرا که نه
    • لنگ مافیای ورزش IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      حرف از پنالتی شد یاد اون بازی افتادم که علیپورتون با باسن رف تو بازیکن حریف و براتون پنالتی گرفتن
  • محمدطاها IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    نامبر وان..جووونم شیخ آقای گل//کارش بیسته بازیکن‌ با معرفت و بدون حاشیه و در خدمت تیم//خدایی شیخ بامرامه خیلی شدیییید//مسئله به وجود آمده بین شیخ و فکری آنقدر پیش پا افتاده بود که اصلا ارزش نداشت بهش پرداخته بشه//شیخ به هیچ وجه بی احترامی نمیکنه و یکی از بازیکنای خوب و اخلاق مدار استقلال است که برای هوادار ارزش قائله مطمئنا امسال هم خوش میدرخشه و میترکونه:)))
  • علی IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    امیر حسین ببندش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی