سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
۰ |
۵
هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا؛ رزرو بلیت صعود
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا کم‌کم مسیر خودشان در هفته‌های پایانی را مشخص می‌کنند؛ یا صعود به دور بعد یا خداحافظی با رقابت‌ها.

خبرورزشی/ لیگ قهرمانان اروپا؛ بعد از ۳ هفته مسابقات لیگ قهرمانان اروپا از سر گرفته خواهد شد. به تدریج تیم‌ها تکلیف خودشان را مشخص می‌کنند و طبیعتاً دیدارهای دور برگشت حساس‌تر خواهد شد. 

گروه E‌؛ رقابت صدرنشینی
یکی از گروه‌هایی که برای تیم‌های قدرتمند چالشی ایجاد نکرده، همین گروه بود و در دور برگشت چلسی و سویا بیشتر به فکر صدرنشینی هستند تا صعود. کراسنودار و رن در اولین حضورشان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا عملکرد خوبی نداشته‌اند و شانس کمی هم برای صعود خواهند داشت. چلسی که بازی رفت، که نخستین بازی تاریخ دو تیم هم بود را از رن با ۳ گل برد، حالا باید در فرانسه به مصاف این تیم برود. در ۱۹ نبرد با تیم‌های فرانسوی، چلسی ۸ برد داشته و ۶ بازی را باخته. این روزها آبی‌های لندن حال و روز بهتری دارند. بعد از کسب نتایج دور از انتظار و گل‌خوردن‌های بسیار، ۳ هفته است که در لیگ برتر پیروز شده‌اند و فقط هم یک گل دریافت کرده‌اند اما رن وضعیت خوبی ندارد. ۲ بازی آخرشان را باخته‌اند. 

 اما سویا، متخصص قهرمانی در لیگ اروپا، امید دارد در دور برگشت رقابت‌ها بتواند صدر را از چلسی بگیرد تا شاید در دور بعدی قرعه بهتری نصیبش شود. آندلوسی‌ها بعد از ۳ باخت متوالی و عجیب در لالیگا، ۲ هفته آخر را برده‌اند. هفته‌های حساسی پیش‌روی تیم لوپتگی خواهد بود، چراکه در اوایل دسامبر هم باید به مصاف رئال‌مادرید بروند. سویا در دیدارهای قبلی مقابل کراسنودار ۲ برد و یک تساوی داشته. کراسنودار هم که مثل رن در پی رسیدن به لیگ اروپاست، هفته پیش بعد از ۳ باخت در لیگ برتر روسیه، پیروز شد. 

 گروه F‌؛ فرار به سوی پیروزی
به نظر جالب‌ترین گروه لیگ قهرمانان اروپای این فصل است. دورتموند، لاتزیو و بروژ با ۶، ۵ و ۴ امتیاز در سه رده نخست قرار دارند. زنیتی‌ها هم با یک امتیاز شانس صعود دارند اما خودشان اعتراف می‌کنند که این فصل توانایی رقابت ندارند. دورتموند بعد از برتری در بلژیک می‌تواند به سوی صدرنشینی فرار کند. زنبورها در حال حاضر خیلی آماده هستند و چند روز پیش هم ۵ گل به هرتابرلین زدند. ۴ برد، یک تساوی و ۲ شکست در دیدارهای قبلی‌شان با بروژ ثبت شده. بروژ شرایط بدی ندارد، ولی شانسش برای صعود از دورتموند و لاتزیو کمتر خواهد بود. 

 زنیت که در اولین دیدار تاریخش مقابل لاتزیو می‌توانست پیروز شود، برد آن بازی را در لحظات آخر از دست داد. حالا در پایتخت ایتالیا مهمان لاتزیو خواهد بود. بیانکوچلستی پس از شروع بد در سری A، ۴ بازی است نباخته و حال و روز بهتری دارد. زنیت اما برخلاف گذشته صدرنشین لیگ برتر روسیه نیست و هفته قبل هم مقابل احمد گروژنی متوقف شد. لاتزیو در کل مقابل تیم‌های کشور روسیه باخت نداشته، یک برد و ۴ تساوی برای‌شان به ثبت رسیده است. 

 گروه G‌؛ مسی یا رونالدو؟
بارسلونا و یوونتوس هم به قول معروف خرج خودشان را از دیگر تیم‌های این گروه سوا کرده‌اند، اتفاقی که قابل پیش‌بینی بود. بارسلونا حال و روز خوبی در لالیگا ندارد و بعد از ۱۰ سال به اتلتیکومادرید هم باخت اما در لیگ قهرمانان وضعیت متفاوت بوده و با ۳ برد صدرنشین هستند. بارسایی‌ها امیدوارند ضعف در لالیگا روی عملکردشان در لیگ قهرمانان تأثیر نگذارد. در بازی قبلی به‌سختی دیناموی سخت‌کوش را بردند. بارسلونا در ۱۱ بازی قبلی مقابل دینامو ۷ برد، یک تساوی و ۳ شکست داشته. در مجموع همیشه این تیم اوکراینی برای بارسا دردسرساز بوده. 

 اما یوونتوس که باز هم کریستیانو رونالدو را در ترکیبش دارد و CR۷۷ خیلی هم آماده است، به مصاف فرنتس‌واروش خواهد رفت. در بازی رفت ۴ گل زدند و در خانه شاید حتی نتیجه بهتری مقابل این رقیب مجارستانی بگیرند. یوونتوس در پی رسیدن به صدر جدول گروه است و می‌خواهد با صدرنشینی وضعیت بهتری داشته باشد. یووه در ۲۲ بازی مقابل تیم‌های مجاری ۱۲ برد، ۷ تساوی و ۳ شکست داشته. فرنتس‌واروش که می‌خواهد حداقل در این گروه سوم شود باید به تفاضل گلش هم فکر کند. این تیم قدیمی در ۵ بازی آخرش در لیگ مجارستان شکست نخورده. 

 گروه H‌؛ یک شگفتی
هر اتفاقی که رخ بدهد، یک تیم بزرگ از این گروه کنار خواهد رفت و یا حذف خواهد شد یا به لیگ اروپا می‌رود. لایپزیش و پاری‌سن‌ژرمن که بین ۴ تیم برتر فصل قبل لیگ قهرمانان بودند و منچستریونایتد هم با ۲ برد بزرگ صدرنشین این گروه شده. با این حال کار شیاطین‌سرخ با شکست مقابل استانبول باشاکشهیر خراب شد. عجیب بود که اولین شکست‌شان را مقابل این تیم تجربه کنند. حالا استانبولی‌ها هم برای خودشان شانس صعود قائل هستند. یونایتد در ۱۷ مصاف با تیم‌های ترکیه‌ای ۸ برد، ۳ تساوی و ۶ شکست داشته. تیم سولشائر با ۲ برد باارزش مقابل اورتون و وست‌برومویچ در لیگ برتر کم‌کم سروسامان پیدا می‌کند. 

 پاریسی‌ها انتظار نداشتند از لایپزیش ببازند اما هنوز فرصت جبران دارند. در آلمان باختند اما در بازی برگشت اگر در فرانسه پیروز شوند حتی می‌توانند جای لایپزیش را بگیرند. اگر برنده دیدارهای هفته چهارم در این گروه پاریسی‌ها و استانبول باشند همه تیم‌ها ۶ امتیازی می‌شوند و گروه جالب‌تری خواهد شد. تیم توخل بعد از ۸ برد متوالی در لیگ فرانسه هفته قبل به موناکو باخت. امیدوارند این اتفاق در لیگ قهرمانان برای‌شان تکرار نشود. لایپزیش تا رده چهارم بوندس‌لیگا سقوط کرده اما در کل نتایج خوبی در فصل جدید هم گرفته. شاید حتی این تیم صدرنشین گروه شود. تیم ناگلزمن حالا بین بزرگان آلمان و اروپاست. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی