نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
آیاندا پاتوسی: شیخ دیاباته بهترین مهاجم لیگ برتر است 
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هافبک آفریقایی فولاد خوزستان گفت: لیگ ایران یکی از چغرترین لیگ‌هایی است که در آن بازی کرده‌ام. من خیلی خوشحال بودم وقتی دیدم پرسپولیس و استقلال تیم‌های قطری را شکست دادند.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ آیاندا پاتوسی یکی از بهترین خارجی‌هایی است که به فوتبال ایران آمده و حالا در تیم فولاد خوزستان حضور دارد. او که در استقلال چهره شد و سپس با وینفرد شفر به بنی‌یاس امارات رفت و حالا دوباره به ایران برگشته و برای اولین بار نه به عنوان بازیکن قرضی و در نیم‌فصل، بلکه به عنوان خرید قطعی و از ابتدای لیگ در تیم جواد نکونام توپ می‌زند. حرف‌های تازه او را بخوانید.

اولین بار است که از ابتدای فصل در تیمی ایرانی حضور داری، این اتفاق چه حسی دارد؟
حس خیلی خوبی است که من از پیش فصل کار را با باشگاه شروع کردم، خدا را شکر باشگاه همه کارها را برنامه‌ریزی کرد تا من زود به ایران برسم و بتوانم از اولین هفته بازی کنم. سه، چهار هفته است که با تیم تمرین می‌کنم و شرایط خوبی دارم و این‌طوری می‌توانم با بازیکنان جدید هماهنگ شوم. 

فارسی را چقدر یاد گرفتی؟
چند جمله‌ای را بلدم. مثل ان‌شاءالله اما نمی‌توانم صحبت کنم و بیشتر متوجه می‌شوم. 

بهترین خارجی لیگ ایران از نظرت کیست؟
من خودم را از این دسته کنار می‌گذارم و دیاباته را انتخاب می‌کنم چون بازی‌اش را دیده‌ام و با قایدی هماهنگ است. او واقعاً بهترین مهاجم لیگ است. شیمبا بازیکن باکیفیتی است و موسی کولیبالی هم بازیکن خوبی است. همین سه نفر. 

 قبلاً گفته بودی پاس گل دادن را بیشتر دوست داری. درست است؟
گل زدن هم لذتبخش است و برای اینکه اسم سر زبان‌ها بیفتد خوب است. من اگر با بازیکن تک‌به‌تک باشم و ببینم بازیکنی موقعیتی بهتر دارد، ترجیح می‌دهم پاس بدهم تا او موقعیت صددرصد را تبدیل به گل کند. پس اولویت با برد است و اگر با پاس گل بتوانم به این هدف کمک کنم، خیلی خوب است. 

فولاد فصل پیش سوم شد، عملاً این فصل باید نتیجه بهتری بگیرید. نظر خودت چیست؟
خیلی مسیر طولانی‌ای مانده اما ما تلاش‌مان را برای بهترین رتبه می‌کنیم، نمی‌دانم اول می‌شویم یا دوم و این را با عملکرد بازیکنان خواهیم دید و تمام بازیکنان تمام تلاششان را خواهند کرد. 

 آیا قهرمان خواهید شد؟
ما سعی می‌کنیم بهتر باشیم و بازی به بازی بیشتر تلاش کنیم اما نمی‌توانیم بگوییم لیگ را خواهیم برد یا اینکه دوم خواهیم شد. نباید اعتماد به نفس کاذب داشته باشیم و باید بیشتر تلاش کنیم چون ممکن است برعکس عمل کند اما تلاش می‌کنیم بهتر از فصل قبل نتیجه بگیریم. 

این فصل در لیگ قهرمانان هم حضور دارید. 
خیلی خوب است که باید با فولاد در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنیم، من همیشه به هموطنان و دوستانم در آفریقای جنوبی می‌گویم لیگ ایران یکی از چغرترین لیگ‌هایی است که در آن بازی کرده‌ام. من خیلی خوشحال بودم وقتی دیدم پرسپولیس و استقلال تیم‌های قطری را شکست دادند. این خیلی خوب است برای وجهه ایران و وجهه من که در این لیگ بازی می‌کنم تا هموطنانم بدانند لیگ ایران معتبر است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • با حقارت شرم استقلالی هستم DE ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    دیاباته دچار حاشیه شده و یه مشت زده ب فکری دیاباته که مهاجم نیست مهاجم عیسی فقط
  • عجب IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    فارسی را چقدر یاد گرفتی؟ چند جمله‌ای را بلدم. مثل ان‌شاءالله.
  • محمدطاها IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    خیلی جالبه فدراسیون پنج ستاره کفش طلای آقای گل را نداد کفش طلای شیخ‌ دیاباته چی شد پس؟!؟کجای دنیا دیدید به آقای گل لیگ جایزه ای اهدا نکنند؟!؟؟ در سالهای اخیر هر وقت بازیکنی از پرسپولیس یا هر تیم دیگه به عنوان آقای گلی می‌رسید در مراسمی شکیل کفش طلای رقابت ها رابهش میدادند اما بعد از آقای گلی شیخ‌ مراسم که هیچی حتی خود کفش طلا را هم براش تهیه نکردن ..عجب بابا عجب!!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی