علی ارسلان: برای لیگ، چگونه خودمان را به‌تهران برسانیم؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مدعی ۷۲ کیلوی تیم‌ ملی کشتی ‌فرنگی به خبرورزشی گفت: اگر لیگ امسال نبود، شاید اکثر ملی‌پوشان انگیزه‌ای برای آماده‌سازی و شرکت در مسابقات پیشِ‌رو نداشتند.

خبرورزشیمهدی شیروانی؛ علی ارسلان جوان‌شایسته آملی، درانتخابی تیم‌ملی، ناپلئونی و میلیمتری مغلوب امین کاویانی‌نژاد شد. دیداری که ۱ – ۱ به‌سود مدعی اندیمشکی شد تا دوباره صاحب دوبنده تیم‌ملی شود. ارسلان بعد از این شکست بسیار نزدیک، نه‌تنها هیچ اعتراضی به تصمیم کادرفنی مبنی برانتخاب کاویانی‌نژاد نکرد، بلکه هنوز هم به‌رغم شکست بسیار خفیف و نزدیک خود، راجع به‌این تصمیم حرفی نمی‌زند. با او گپ و گفتی داشتیم که مدعی ۷۲ کیلوی تیم‌ ملی کشتی ‌فرنگی به خبرورزشی گفت:

* فعلا که به‌صورت نصفه‌ونیمه تمرین می‌کنیم. این شرایط کرونا، پوست همه را کنده و هیچ‌کس تکلیف خودش را نمی‌داند. مسئولان برای جلوگیری از مشکلاتِ بیشتر مجبور شدند، محدودیتهای سخت‌تر و جدی تری را اعمال کنند. متاسفانه همین تصمیمات اجباری برای حفظ سلامت هموطنان، باعث شده تا ما کشتی‌گیران هم با مشکلات بیشتری مواجه شویم.

* قرار است از هفته‌آینده مسابقات لیگ‌برترکشتی شروع شود. همه باشگاهها تعطیل هستند و هیچ‌جا نمی‌شود تمرین کرد. هرچند ما در منزل و حیاط‌خانه و باشگاه شخصی دوستانه با ضدعفونی کردن همه وسایل و لوازم، برای دور نشدن از آمادگی، می‌توانیم کمی‌تمرین کنیم ولی این‌تمرینات کجا و تمرین برای قهرمانی درمسابقات مختلف از جمله موفقیت درلیگ، کجا؟!

* باتوجه به محدودیتهای فعلی، ما حتی نمی‌توانیم از آمل به بابل برویم، آن‌وقت چه‌جوری باید برای حضور در مسابقات لیگ‌برتر، خودمان را به تهران برسانیم؟! حتما باید قاچاقی و از راه کوه‌وجنگل خودمان را به‌تهران برسانیم! امیدوارم در همین دو سه روز باقیمانده، مسئولان محترم یک راه‌حلی جلوی پای ما بگذارند تا بلکه بتوانیم برای شرکت درلیگ، بدون استرس و نگرانی خودمان را به ورزشگاه ۱۲هزارنفری آزادی تهران برسانیم.

* بااین وضعیت و شرایط اگر تمرین نکنیم، ناگهان می‌گویند مسابقه شروع شده و باید بروید روی تشک، آیا می‌شود بدون آمادگی کشتی گرفت؟! مجبوریم به‌هر شکلی شده، آمادگی خودمان را حفظ کنیم. همین شرایط متاسفانه درصد احتمال مصدومیت و آسیب‌دیدگی کشتی‌گیران را بیشتر از قبل می‌کند.

* مسابقه انتخابی هرچه بود تمام شد. امین کاویانی‌نژاد هم دوست و رفیق من‌است و هم کشتی‌گیر خوبی است. برای این پیروزی هم خیلی زحمت کشیده بود. من‌هم تلاش کردم ولی قسمت نبود و متاسفانه پیروزی نصیب من نشد. ایرادی ندارد این دفعه بیشتر زحمت می‌کشم و تلاش می‌کنم.

* انشاءالله در میادین بعدی با تاکتیکی دیگر کشتی می‌گیرم تا این نتیجه دیگر تکرار نشود و بتوانم نتیجه شکست ۱ – ۱ را با نتیجه و شکل دیگری رقم بزنم. این شکست هم می‌تواند برای من درسهای خوبی داشته باشد تا هم برای اداره کشتی، هم برای هجوم، کسب امتیاز و رسیدن به پیروزی، برنامه‌های قابل اجرا داشته باشم و در زمان لازم به آنها عمل کنم.

* بعداز مسابقات شیراز عده‌ای از دوستان و علاقمندان کشتی به‌من انتقاد می‌کنند که چرا آنگونه دور از انتظار کشتی گرفتم. تا به‌حال باهیچ رسانه‌ای مصاحبه نکرده‌ام که دراین مورد توضیح بدهم. اما حالا به خبرورزشی می‌گویم که واقعا به شدت مریض بودم. اصلا نمی‌خواستم کشتی بگیرم. مربی من‌هم گفت اصلا به شیراز نروم. ولی چون نمی‌خواستم به تصمیم و نظر کادرفنی تیم‌ملی بی‌احترامی کرده باشم، به شیراز رفتم و با همان حال و روزم کشتی گرفتم. بعداز مسابقه دیگر اصلا نتوانستم برای عنوان پنجمی روی تشک بروم. باتوجه به همه علائمی که آن موقع داشتم، فکر می‌کنم اصلا قبل از انتشار عمومی و چندماه قبل‌از گسترش کرونا، من آن موقع به کرونا مبتلا شده بودم. نمی‌دانم آنفلوانزا بود یا کرونا ولی هرچه بود واقعا مرا ضعیف و زمین‌گیر کرده بود.

* همه با امید تمرین می‌کنند. من هم بسیار امیدوارم بتوانم به دوبنده تیم‌ملی حتی برای حضور در المپیک برسم. باید ببینیم کادرفنی درآینده چه تصمیمی می‌گیرند، اول باید اردوها شروع شود. کادرفنی شرایط را بررسی می‌کنند و بعد تصمیم می‌گیرند. قطعا کادرفنی هر تصمیمی بگیرند، به‌نفع کشتی است. با هیچ‌کس پدرکشتگی ندارند. هرکس آماده‌تر باشد و بهتر بتواند برای تیم‌ملی مفید واقع شود، کادرفنی او را انتخاب می‌کند.

* بله همانگونه که شما هم گفتید، مبلغ قرارداد فرنگی‌کاران با آزادکاران متفاوت است. هرچند قرارداد لیگ‌کشتی با فوتبال و بسکتبال و والیبال اصلا قابل مقایسه نیست، در قرارداد کشتی‌آزاد و فرنگی هم خیلی اختلاف است، که فکر می‌کنم به‌دلیل نبود رقابت میان حامیان مالی و اسپانسرهای کشتی است.

* شاید فقط یکی‌دو تیم درکشتی خوب سرمایه‌گذاری می‌کنند و سایر تیمها توان رقابت با آنها را ندارند. اگر چند اسپانسرقوی درکشتی باشند، قطعا پرداخت‌ها هم برای جذب کشتی‌گیران خیلی بهتر از الان می‌شود و این به‌نفع کشتی‌گیران خواهد بود.

* بدون‌شک آقایان دبیر و نصیرزاده برای راه‌اندازی لیگ در شرایط‌کرونا خیلی زحمت کشیده‌اند و با خیلی‌ها رایزنی و مذاکره کرده‌اند تا توانسته‌اند همین رقابتها را برگزار کنند. اگر لیگ امسال نبود، واقعا اکثر قریب به‌اتفاق کشتی‌گیران و ملی‌پوشان با مشکلاتی چندبرابرِ الان مواجه بودند. 

* اگر لیگ امسال نبود، شاید اکثر ملی‌پوشان انگیزه‌ای برای آماده‌سازی و شرکت در مسابقات پیشِ‌رو نداشتند. وقتی جایزه نقدی و سکه کشتی‌گیران را معادل ۲ میلیون‌تومان محاسبه می‌کنند، کشتی‌گیری که موفق شود طلای قهرمانی بزرگسالان‌جهان را بگیرد، حدود ۱۶۰میلیون تومان نصیبش می‌شود. اما شروع لیگ به بچه‌ها خیلی روحیه داده است.

* همچنان برای رسیدن به دوبنده تیم‌ملی امیدوارم ولی باید ابتدا اردوهای تیم‌ملی شروع شود و آنجا هرکه بیشتر زحمت بکشد، بهتر نتیجه می‌گیرد . من‌هم بیشتر زحمت می‌کشم تا از رسیدن به کاروان تیم‌ملی جا نمانم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی