نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۹
۰ |
۰
آیا با سرماخوردگی می‌شود تمرین کرد؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

موضوع سرماخوردگی همیشه سوالات زیادی در ذهن ورزشکاران پدیدار می‌شود که در این مقاله به بررسی پاسخ‌های آن پرداخته می‌شود.

خبرورزشیورزش و سلامتی؛ گلو درد احساس بسیار بدی است. درد عضلات و بینی که از آن آبریزش دارید نیز تکمیل کننده این حس است امّا اگر با تمام این احوال حس و حال تمرین دارید، آیا باید تمرین کنید یا خیر؟
جدا از این می‌توانید برای دیگران در باشگاه احتمال مریض شدن داشته باشید دیگر چه خطراتی وجود دارد که بخواهید با احوال مذکور تمرین کنید؟

خبر خوبی که داریم این است؛ کسانی که ورزشکارند از مریضی سریع‌تر رها می‌شوند و علائم کمتری را نسبت به افراد بی‌تحرک تجربه می‌کنند. بر اساس تحقیقاتی که سال ۲۰۱۱ انجام شده اطلاعات جالبی درباره سرماخوردگی و تمرین کردن در دوره آن به دست آمده است که در قالب پرسش و پاسخ از محققان آن می‌توانید در جریان نتایج قرار بگیرید. وقتی که حس می‌کنید در آستانه سرماخوردگی هستید، آیا باید برنامه تمرین را تغییر دهید؟

اگر حس می‌کنید در آستانه یک سرماخوردگی عادی هستید، می‌توانید بدون محدودیت خاصی تمرین کنید. اگر بعد از تمرین حس کردید حالتان بدتر شد، باید تمرین را متوقف کنید، چند روز استراحت دهید یا در حد ۵۰ درصد از توان خود تمرین کنید. مثلاً به جای ۳۰ دقیقه هوازی فقط ۱۵ دقیقه کار کنید یا به جای ۵ ست از یک حرکت فقط ۱ ست از آن را اجرا کنید.

فقط یک قانون را مد نظر قرار دهید: اگر علائم شما شامل آبریزش بینی گلوی خشک یا عطسه است برای تمرین کردن مشکلی ندارید. امّا اگر علائمی مثل احتقان سینه، درد عضله، ناراحتی معده و ... دارید باید استراحت کنید.

وقتی که وسط سرماخوردگی هستیم چه باید بکنیم؟ آیا عرق کردن به بهبودی بیماری کمک می‌کند؟

اگر تب دارید در خانه بمانید. همچنین، اگر علائم معده درد دارید باید استراحت کنید. اگر حس خستگی دارید دلیلی برای تمرین کردن وجود ندارد. علاوه بر این شما طی ۵ روز اول از ۷ روز حالت مسری دارید. استراحت کردن اجازه می‌دهد که سیستم ایمنی بدن ریکاوری شود. زود بخوابید و خواب اضافی داشته باشید، مقدار زیادی مایعات بنوشید و از داروهای سرماخوردگی استفاده کنید.

از چه زمانی می‌شود تمرینات را مجدداً شروع کرد؟

باید به بدن توجه کنید. سرماخوردگی معمولاً ۷ تا ۱۰ روز طول می‌کشد امّا ریکاوری آنفلوآنزا می‌تواند ۲ تا ۳ هفته طول بکشد. بستگی به شدت آن دارد. طی ۳ تا ۴ روز اول بعد از مریضی با ۱۰۰ درصد توان تمرین نکنید. با ۷۵ درصد از شدت نرمال آغاز کنید (چه هوازی چه وزنه) و بعد از هفته اول به تدریج شدت را بالا ببرید. اگر خیلی زود تمرین را شدید کنید فاز ریکاوری طولانی می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی