شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۶
۰ |
۰
اصول مصرف آب برای بدنسازان و ورزشکاران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مصرف اصولی آب برای بدنسازان و ورزشکاران از اهمیت ویژه ای بر خوردار است که در این مطلب می‌خواهیم به بررسی آن بپردازیم.

خبرورزشی/ ورزش و سلامتی؛ اگر شما دچار کمبود آب بدن باشید یقیناً نمی توانید محیطی مناسب را برای رشد عضلاتتان فراهم نمایید و در حقیقت عضلاتتان روزبه روز صاف تر و کوچکتر خواهند شد و این مسئله بر روی نیروی شما نیز اثر خواهد گذاشت و در نهایت سبب می شود که شما در مرحله اول سلامتی و پس از آن عضلاتتان را از دست بدهید. شما بایستی بدانید که تمام فعالیت های بدنی از هضم گرفته تا سیستم ایمنی و از فعالیت های قلبی گرفته تا سیستم عصبی و بسیاری موارد دیگر به طور مستقیم به کمک آب انجام می شود.

بعضی از عزیزان فکر می کنند با خوردن مقار زیادی آب در روز چاق می شوند. آب فاقد کالری می باشد و به شما اطمینان می دهم با خوردن آب چاق نمی شوید. پس تا می توانید در طی شبانه روز آب بنوشید. حتی انسانهای غیر ورزشکار و کسانی که فعالیت بدنی دارند (کارگران نانوایی، ریخته گری و افرادی که در گرما و زیر آفتاب کار می کنند یا در مزرعه های کشاورزی به فعالیت مشغولند) باید تا ۲۰ لیوان آب در روز مصرف نمایند.

در طول شبانه روز چندین وعده آب بنوشیدبین دو وعده غذایی ، همیشه یک بطری آب همراه داشته باشید . همچنین در طول روز هنگامی که سر کار هستید، در مسافرت هستید یا در قطارید، از خوردن نوشیدنیهایی  سالم  که حاوی مقادیر زیادی آب هستند غافل نباشیداز میوه های آبدار نظیر هندوانه ، مرکبات و سبزیجات تازه مثل برگ کاهو و… استفاده نمایید.

کمبود آب می تواند تغییرات محسوسی در فرآیند جسمی و ذهنی افراد ایجاد کند و این موضوع بویژه برای کسانی که ورزش می کنند بسیار حساس تر و حیاتی تر است.بسیاری از مواقع مشاهده می شود که ورزشکاران در طول فعالیت بدنی خود از آب کمی استفاده می کنند و با این عمل موجب از دست رفتن آب موجود در بدن می شوند. این موضوع موجب می شود که نحوه انجام فعالیت ورزشکاران نیز ضعیف تر و کمتر شود. کارشناسان طب ورزشی می گویند که کاهش آب بدن حین فعالیت ورزشی موجب خستگی، گرفتگی عضلات، استرس و گرمازدگی می شود که این عوامل در افت عملکرد ورزشی فرد نیز بسیار موثر است. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی