نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
۳ |
۲
سرمقاله| فواید مناظره‌های تلویزیونی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در مناظره هفته گذشته سعادتمند و خلیل‌زاده مشخص شد که ناگهان یک آقای پولداری ۳۷ میلیارد تومان به استقلال کمک کرده و هیچ چشمداشتی هم ندارد.

خبرورزشی/ فرهاد اشراقی؛ حُسن بزرگ مناظره مدیران در تلویزیون و برنامه‌هایی مثل فوتبال برتر این است که مردم متوجه پشت پرده‌ها می‌شوند. این درست که من و شمای بیننده روی زشت فوتبال را می‌بینیم و روی زیبای آن کمتر دیده و بررسی می‌شود اما خب حقایق پنهان در این‌گونه مناظره‌هاست که هویدا می‌شود؛ مثلاً در مناظره هفته گذشته سعادتمند و خلیل‌زاده مشخص شد که ناگهان یک آقای پولداری ۳۷ میلیارد تومان (بله، درست خواندید، ۳۷ میلیارد تومان) به استقلال کمک کرده و هیچ چشمداشتی هم ندارد! حالا اینکه پول این بنده خدای عاشق را چطور مصرف کرده‌اند به ما مربوط نیست ولی اگر این مناظره نبود مردم از کجا باید می‌دانستند پشت پرده مسائل مدیریتی استقلال چه خبر است؟ اگر فایل صوتی رسول‌پناه لو نمی‌رفت مردم از کجا می‌دانستند در پرسپولیس چه می‌گذرد؟

نکته مهم دیگر اینکه بسیاری از مدیران و مربیان «تیم رسانه‌ای» دارند و نمی‌توان از آنها انتقاد کرد. طرف چنان با تمام رئیس، رؤسا بسته و سردبیران را به جلسات خصوصی دعوت می‌کند که خبرنگار بخت‌برگشته جرأت نمی‌کند دو خط انتقاد کند اما در این مناظره‌های تلویزیونی همه چیز رو می‌شود و دیگر رسانه‌ها و کانال‌ها و... به فریاد آقای مدیر نمی‌رسند؛ چون در لحظه حرف می‌زند و جوابش را هم می‌شنود. به همین دلیل است که آدم‌های زرنگ‌تر به تلویزیون نمی‌روند اما مثلاً افتخاری مدیرعامل وقت استقلال در ماجرای دعواهای استقلال (زمان منصوریان) به تلویزیون رفت و همان‌جا پرونده مدیریتش در استقلال بسته شد!

در پایان باید یادی هم از عادل فردوسی‌پور کنیم که این مناظره‌ها را در تلویزیون باب کرد و حالا میثاقی هم همان کار را می‌کند. البته عده‌ای می‌گفتند عادل همه را به جان هم می‌اندازد اما حالا چنین اعتقادی در مورد میثاقی ندارند! در حالی که هر دو نفر کار ژورنالیستی خود را انجام داده و می‌دهند و با توجه به محدودیت‌های تلویزیون تقریباً این کار را خوب انجام می‌دهند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ابرام US ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    البته فوائد بسیار دیگری هم دارد .
  • مجید IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    عالبی گفتی
  • deep blue IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    سلام ..... رسم قلمداری نیست که کنار دست هیزم شکنان بنشینیم و با ضربات تبر آنان فقط بانگ هی هی بزنیم ، شما که سرمقاله می نویسید و از نحبگان این رسانه اید ، می دانید که ممیزین شما همسان ناظران کیفی برنامه های صدا و سیما ، فقط برای قصل کردن آمده اند ؟ هر نظری که برخلاف منافع زشتی و پلیدی ها باشد ، به آسانی غیر قابل انتشار می خوانند و دردسر ساز و به بایگانی راکد می سپارند ، تا زمانی که به ارباب جمعی حقوق بگیر خود نیاموزید که رسانه ها زبان گویای قاطبه ی مردم عادی کوچه و خیابانند و نه حاقظان و یا ماله کشان اربابان حلقه های زشتی و پلشتی ها ، جایگاهشان در رسانه های اصیل نیست و باید به باند و گروه های هوادارای از ما بهتران بپیوندند و انحام و ظیفه کنند که نانشان حلال باشد ، البته اگر ......

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی