نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
حسین عرب‌براقی: صحبت‌های مرادی درباره حذف فغانی صحت ندارد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رئیس کمیته داوران استان تهران تاکید کرد که کمیته اخلاق و کمیته‌های حقوقی فدراسیون فوتبال باید به حاشیه‌های داوری ورود کنند.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ حسین عرب‌براقی در گفت‌وگو با برنامه «ورزش و مردم» در خصوص صحبت‌های هفته گذشته مسعود مرادی در این برنامه اظهار داشت: در هفته گذشته مسعود مرادی عضو کمیته داوران مواردی را مطرح کرد که من به عنوان یک عضو کوچک خانواده داوری ناراحت شدم و دوست نداشتم در رسانه ملی این مسائل مطرح شود. بعد از اینکه لیست داوران بین‌المللی به AFC در شبکه‌های مجازی مطرح شد،  بحث مراودات یکی از داورانی که در لیست قرار گرفته است با رئیس کمیته داوران به میان آمد در محافل عمومی مطرح شد و در حد یک شایعه بیشتر نبود و اینکه آقای مرادی صراحتا اعلام کردند که یک مراوده شخصی بوده است، مراوده بین یک داور با یکی از اعضای کمیته داوران، کمیته دپارتمان داور یا مراوده یک داور با یک مدیر یا اعضای تیم،  این‌ها یک مراودات غیرمتعارف است و کاری دقیق و اصولی نیست.

وی ادامه داد: ای کاش این بحث در رسانه ملی مطرح نمی‌شد و حالا که مطرح شده خواهش من این است که کمیته محترم اخلاق به این مسائل رسیدگی کند. اینگونه مسائل قطعا به داوری ما لطماتی را وارد خواهد کرد. بحث دوم در مورد فرد جایگزین امیر عرب‌براقی بود که گفته شد او همان راهی را طی کرده که عرب‌براقی هم طی کرده است. من صداقت را در صحبت‌های مسعود مرادی در هفته گذشته ندیدم. دوست ندارم لفظ دروغ را به کار ببرم. آکادمی داوری AFC  از سال ۲۰۱۷ شروع کرده و در این سال امیر عرب‌براقی وارد آکادمی شده است. یکی از شرایط حضور در آکادمی شرط سنی ۲۳ تا ۲۸ سال بود و قطعا آقای مومنی که مدنظر مرادی است در آن سال شرایط لازم را نداشت و ۳۰ سال سن داشت.  اگر منظورشان این است که بگویند در سال ۲۰۱۱ در فیوچرز حضور داشته است، او به اتفاق ۶ داور دیگر که ما در مسابقات زیر ۱۴ سال آسیا میزبان بودیم داوری کرده است. تنها داوری که در آن سال نمره قبولی گرفت دانیال مرادی بود و در کلاس بعدی در مالزی حضور پیدا کرد. اگر مرادی مدرکی دال بر این که او در کلاسی در AFC شرکت کرده است دارد، ارائه دهد، چون دائما گفتند که مدرک او موجود است و مطمئن هستم که مدرکی ندارد. اگر مدارکی دال بر اینکه امیر عرب‌براقی الیت نبوده و فرد جایگزین هست دارند، این را هم ارائه کنند. از بدو ورود داور به لیست بین‌المللی یک سال  زمان می‌برد که در لیست الیت قرار بگیرد.

رئیس کمیته داوران استان تهران افزود: بحث دیگر این است که صحبت‌های مرادی درباره حذف فغانی صحت ندارد. کمیته داوران فغانی را از لیست حذف کرده بود و با عکس‌العمل کارشناسان و رسانه‌های شنیداری و دیداری روبرو شد. با توجه به اینکه او می‌گوید لیست را رد کرده بودیم، چه دلیلی داشت که منصوری و ابوالفضلی که کمک‌های فغانی بودند به اتفاق شیرازی در جلسه‌ای با بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال شرکت کرده و درخواست رسیدگی کنند. فغانی سرمایه ملی بوده و متعلق به ملت و فوتبال و داوری ما است. حذف فغانی برابر می‌شد با حذف تیم داوری ایران از جام جهانی. به جای اینکه بیاییم مسئله را حل کنیم، نباید صورت‌مسئله را پاک کنیم. بعد از آن هم که رسول فروغی به حذف فغانی اعتراض ‌کرد و محروم می‌شود.

عرب‌براقی خاطرنشان کرد: درباره اینکه گفتند درباره امیر عرب‌براقی ما برنامه داریم، باید بگویم که چطور داور ۲۸ ساله‌ای که ۳ سال در آکادمی و با حضور در ۹ کلاس در مالزی و ژاپن برگزار شده و تمامی این کلاس‌ها را با هزینه فدراسیون فوتبال شرکت کرده حذف شده و یک داور جدید به لیست وارد شده است. با یک حساب سرانگشتی برای فدراسیون فوتبال برگزاری این کلاس‌ها حدود یک میلیارد تومان هزینه در بر دارد. و خواهش من این است که کمیته اخلاق و کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال ورود کنند که چرا این اتفاقات افتاده است. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی