نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
۰ |
۰
۵ نکته از دیدار نفت مسجد سلیمان و پرسپولیس 
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سبک کاری گل‌محمدی و حسینی به بازی مالکانه کاملاً باور نکردنی بود و البته به همین دلیل نیمه نخست این بازی چندان چنگی به دل نزد.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ قهرمان لیگ نوزدهم در سومین بازی که در لیگ بیستم انجام داد باز هم در گلزنی و پیروزی ناکام بود تا سرخ های پایتخت به دومین تساوی خود در سومین دیداری که در لیگ انجام دادند برسند. مطلب زیر چند نکته از این بازی را که سرمربیان هر دو تیم رفقای قدیمی هستند در دل خود دارد.

دو تیم بی علاقه به توپ در نیمه نخست
 با توجه به سبک کاری یحیی گل محمدی و همچنین مجتبی حسینی این توقع از هر دو تیم می‌رفت که بتوانند با گردش توپ، مالکیت زمین را در اختیار بگیرند، اما آنچه در نیمه اول و در میدان دیده شد بی علاقگی و یا به عبارت دقیق تر ناتوانی این دو تیم در مالکیت توپ بود و در این نیمه به ندرت تعداد پاس هایی که بازیکنان هر دو تیم مابین خود رد و بدل می کردند از انگشتان دست فراتر می‌رفت که این موضوع با توجه به سبک کاری و علاقمندی که این دو مربی به بازی مالکانه دارند کاملاً باور نکردنی بود و البته به همین دلیل نیمه نخست این بازی چندان چنگی به دل نزد.

پاس بی نظیر عبدی
هرچند پنالتی که به سود پرسپولیس اعلام شد با بدشانسی سیامک نعمتی و البته پیش‌بینی و حرکت خوب گلر نفت مسجد سلیمان گل نشد اما در صحنه اعلام این پنالتی باید حتما به طور جداگانه از پاس دیدنی عبدی یاد می کردیم؛ یک پاس هوشمندانه که در وضعیتی صادر شد که عبدی جوان پشت به دروازه بود اما پاس او علی رغم قرارگرفتن وضعیت بدنش نسبت به دروازه، هم شدت مناسبی داشت و هم با دقت عالی برای رسن فرستاده شد تا پرسپولیس صاحب یک موقعیت جدی گلزنی از روی نقطه پنالتی بشود.

از ضد حملات سریع میزبان تا اشتباهات انفرادی خط دفاعی پرسپولیس
مجتبی حسینی برای این دیدار، تیمش را به نوعی در زمین چیده بود که آنها ابتدا قصد داشتند که با فشرده کردن فاصله خطوط شان مانع نفوذ پرسپولیس به داخل محوطه ۱۸ قدم بشوند اما او برای این که در فاز تهاجمی بیکار نباشد برنامه اصلی تیمش را در این زمان بر مبنای ضد حملات سریع گذاشته بود و با توجه به بازیکنان سرعتی کهدر فاز تهاجمی و با حضور  حسینی، بلبلی و محبی داشت چندین بار توانست تیمش را سریعاً به دروازه پرسپولیس برساند و خطر ایجاد کند و البته در این شکل بازی اشتباهات انفرادی بازیکنان خط دفاعی پرسپولیس کمی عجیب بود که چندین بار شانس گلزنی را به نفت مسجد سلیمان داد.

متحول شدن پرسپولیس در نیمه دوم
بعد از بازی نسبتاً ضعیفی که پرسپولیس در نیمه اول انجام داد این تیم در نیمه دوم به کالبد همیشگی خود بازگشت و سعی کرد همان شیوه بازی مالکانه ای که در آن تبحر دارد را پیاده کند و البته در این میان با تغییراتی که یحیی در نفراتش ایجاد کرد و با به بازی آوردن احسان پهلوان و وحید امیری، تیم او توانست قابلیت همیشگی خود را به دست بیاورد و شکل بازی را آن گونه که به آن عادت دارد پیش ببرد که البته نتیجه این اتفاق هرچند گلی در بر نداشت اما شکل بازی پرسپولیس تغییر محسوسی کرد و این تیم توانست حداقل از نظر شکل بازی هواداران خود را امیدوار کند.

داستان جالب خطاها و کرنرها
در پایان این بازی تقریبا هر دو تیم به یک اندازه خطا بر روی یک دیگری انجام داده بودند که البته تعداد آن هم نسبتاً بالا بود. در این بازی حدوداً هر تیم ۱۵ بار مرتکب خطا بر روی حریف شد اما نکته جالب در این میان این است که در نیمه نخست این آمار به گونه‌ای بود که تعداد خطاهای پرسپولیس حدود ۵ تا بود و نفت مسجد سلیمان هم ۱۲ بار مرتکب خطا شده بود با شروع نیمه دوم و تا پایان بازی این آمار برعکس شد و تعداد خطاهای نفت‌مسجدسلیمان به شدت کاهش پیدا کرد ولی در سوی مقابل تعداد خطاهای پرسپولیس با افزایش چشمگیری روبرو شد تا در پایان تعداد خطاهایی که هر دو تیم مرتکب شده‌اند تقریباً با یکدیگر برابر باشد.

اما داستان کرنرها در نیمه اول هم برای خود حکایت جالبی دارد در این زمان از بازی نفت مسجدسلیمان ۴ بار صاحب ضربه کرنر شد که اتفاقاً در اولین کرنری هم که زد تا آستانه گلزنی با محمد بلبلی پیش رفت که البته خوش شانسی پرسپولیسی ها مانع ثبت گل مسجد سلیمان شد. اما در این میان پرسپولیس در نیمه نخست حتی یک بار هم صاحب ضربه کرنر نشد تا داستان کرنرها و تعداد خطاهای این بازی به نوعی جالب و عجیب به نظر بیاید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی