ایران به‌دنبال رکورد شکست‌ناپذیری 
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی بسکتبال ایران امروز در اولین بازی پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ برای ثبت رکورد شکست‌ناپذیری به مصاف عربستان می‌رود.

 خبرورزشیپریسا غفاری؛ تیم شاهین‌طبع در حالی کارش در مسابقات را آغاز می‌کند که با دو برد، می‌تواند صعودش را قطعی کند. پنجره دوم انتخابی در گروه E به‌صورت متمرکز در دوحه آغاز می‌شود و شاگردان مهران شاهین‌طبع در اولین بازی ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف عربستان می‌رود. عربستانی که حریف قدرتمندی برای ایران به حساب نمی‌آید، چراکه این تیم نه سابقه حضور در المپیک را دارد و نه جام جهانی‌ را، آنها تنها یک بار در سال ۱۹۹۹ در مسابقات قهرمانی آسیا مدال برنز گرفته‌اند. 

خالد عبدالجبار با ۳۰ سال سن بهترین بازیکن آنهاست و در دیدار با سوریه، از پنجره اول کاپ آسیا که منجر به شکست ۷۵-۷۰ عربستان شد، آمار ۱۵٫۵ امتیاز، ۷ ریباند و ۴ اسیست را به ثبت رساند. عبدالجبار اگر چه در عربستان سعودی متولد شد اما اصلیتی سودانی- مراکشی دارد و در کانادا بزرگ شده و در رقابت‌های دانشگاهی این کشور به میدان رفت. مرزوق الموالد، محمد آل‌مروانی و فهد بلال به همراه عبدالجبار، بازیکنانی هستند که باعث می‌شوند آینده بسکتبال عربستان سعودی بهتر به نظر برسد. اما ایران بدون ستاره‌هایش صمد نیکخواه‌بهرامی و حامد حدادی به قطر رفته و تقریباً همه بازیکنان با شیوع کرونا حدوداً ۷ ماه به‌صورت کامل از میادین دور بوده‌اند و تنها با پشت‌سر گذاشتن ۲ بازی در فصل جدید لیگ و تقریباً ۱۰ روز اردوی آماده‌سازی، مهیای این بازی‌ها شده‌اند. 

هر چند فدراسیون و کادر فنی تلاش کردند تا دیداری دوستانه را فراهم سازند اما سختگیری میزبان به‌دلیل کرونا مانع از برگزاری بازی با الریان قطر شد. آنها تنها با سه جلسه تمرین در سالن الغرافه امروز به میدان می‌روند. محمد جمشیدی، کاپیتان تیم ملی دلیلی برای نگرانی نمی‌بیند: «تنها نگرانی ما عدم برگزاری بازی دوستانه است وگرنه خوب تمرین کرده و آماده‌ایم. درباره عربستان هم باید بگویم تغییرات کادر فنی و بازیکنان تابعه باعث شده تا این تیم شرایط خوبی پیدا کند. ما نیز این تیم را دست‌کم نگرفته و با تمام قوا به میدان می‌رویم.»

از طرف دیگر علی السنحانی، ملی‌پوش عربستانی‌ها نیز در گفت‌وگو با نشریه قطری‌ها تأکید می‌کند: «تیم ما در شرایط کنونی وضعیت خوب و آینده روشنی در انتظارش است. هدف عربستان برگشت به دوران اوجش است با اینکه ایران از قدرت‌های آسیاست اما ما توانایی آن را داریم که مقابل آنها نتیجه خوبی بگیریم.»

ایران رحم نمی‌کند
سایت فیبا نیز در گزارشی از شکست‌ناپذیری و کار بی‌نقص تیم ملی بسکتبال کشورمان به‌ویژه در دفاع نوشت. در این گزارش که به پنج نکته جذاب درباره پنجره انتخابی پیش‌رو در آسیا می‌پردازد، در بخشی با عنوان ذهنیت برنده از سه تیم ایران، لبنان و فیلیپین به عنوان سه تیم بدون شکست این رقابت‌ها یاد کرد. 

در قسمتی از این مطلب آمده است: «نباید از نمایش بی‌نقص ایران که سهمیه المپیک را هم گرفته تعجب کنیم. نایب‌قهرمان سال ۲۰۱۷ آسیا کاپ به حریفانش رحم نکرد و آنها را با میانگین اختلاف امتیازی ۴۴٫۵ در هر بازی شکست داد. آنها یکی از بهترین تیم‌های دفاعی مقدماتی جام آسیا هستند که حریفان‌شان در هر بازی فقط به حدود امتیاز ۵۰ می‌رسند.»

ایران برای حفظ رکورد شکست‌ناپذیری‌اش امروز مقابل عربستان و دوشنبه ۱۰ آذر برابر سوریه به میدان می‌رود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی