نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
چرا امیر عرب‌ براقی از لیست داوران بین‌المللی خط خورد؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

 کمیته داوران در یک پرونده جداگانه موضوع خط خوردن امیر عرب‌ براقی از لیست داوران بین‌المللی فوتبال ایران را بررسی خواهد کرد؛ داور جوانی که گفته می‌شود علیرضا فغانی جدید فوتبال ایران است.

خبرورزشی ؛ حسین عرب‌براقی، رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان تهران در برنامه ورزش و مردم گفت: «به عنوان عضو کوچکی از جامعه داوری اصلاً دوست نداشتم این مطالب در رسانه ملی مطرح شود. مراودات مالی رئیس کمیته داوران با یک داور قبل از صحبت‌های مسعود مرادی در ذهن افکار عمومی یک شایعه بیشتر نبود اما وقتی وی به عنوان عضو کمیته داوران اعلام کرد این مراوده شخصی ایجاد شده، از نظر من چنین مراوده‌هایی غیر متعارف بوده و کار صحیحی نیست. اکنون که چنین بحثی مطرح شده خواهش می‌کنم کمیته اخلاق به این مسائل ورود کند زیرا به جامعه داوری لطمه می‌زند.»

پیش‌تر مسعود مرادی در همین برنامه گفته بود: «علی‌اصغر مؤمنی راهی را برای ورود به فهرست داوران بین‌المللی طی کرده که امیر عرب‌براقی هم پشت ‌سر گذاشته است.» علی‌اصغر مؤمنی همان داوری است که به جای امیر عرب‌براقی که جزو اقوام علیرضا فغانی به حساب می‌آید وارد لیست داوران بین‌المللی فوتبال ایران در سال ۲۰۲۱ شده است.

حالا کمیته اخلاق به توصیه حسین عرب‌براقی، رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان تهران قصد دارد این موضوع را مورد بررسی قرار دهد؛ اینکه آیا بین رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال و یکی از داوران مراوده مالی وجود داشته است یا نه؟ جالب اینکه کمیته داوران فدراسیون فوتبال که ریاست آن بر عهده فریدون اصفهانیان است پیش‌تر می‌خواست علیرضا فغانی را از لیست داوران بین‌المللی خط بزند اما به یک باره و به خاطر واکنش‌های مردم و بزرگان فوتبال تغییر عقیده داد و این داور دوباره وارد لیست داوران بین‌المللی شد. 

امیر عرب‌براقی در آخرین اظهار نظرش در این باره گفت: «می‌گویند برای امیر عرب‌براقی برنامه داریم اما چطور داور ۲۸ ساله‌ای که ۳ سال در آکادمی و با حضور در ۹ کلاس در مالزی و ژاپن برگزار شده و تمامی این کلاس‌ها را با هزینه فدراسیون فوتبال شرکت کرده حذف شده و یک داور جدید به لیست وارد شده است. با یک حساب سرانگشتی این کلاس‌ها برای فدراسیون فوتبال حدود یک میلیارد تومان هزینه داشته است. خواهش می‌کنم کمیته اخلاق و کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال به این اتفاق‌ها ورود کنند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ارش IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    کاش کمیته اخلاق به بازی تراکتور ونفت هم ورود می کرداقای عرب براقی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی