نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
چلسی – تاتنهام‌؛ پول و غرور
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

باز هم فرانک لمپارد و باز هم ژوزه مورینیو. جدال استاد و شاگرد در استمفوردبریج که می‌تواند یک تیم را به‌عنوان مدعی قهرمانی لیگ برتر معرفی کند.

خبرورزشی/ لیگ برتر انگلیس؛ امشب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه استمفوردبریج باز هم شاهد نبرد استاد و شاگرد خواهیم بود. چلسی و تاتنهام در مهم‌ترین دیدار هفته دهم لیگ برتر به مصاف هم خواهند رفت. قضاوت این دیدار برعهده پل تیرنی خواهد بود. 

چلسی‌؛ بازخورد هزینه‌ها
اگر حرف‌های ژوزه مورینیو را هم در نظر نگیریم، فرانک لمپارد خودش خوب می‌داند برای ساختن این تیمِ چلسی چقدر هزینه کرده. آبی‌های لندن کم‌کم تیم بهتری شدند و حالا نزدیک صدر جدول هستند. حتی پیروزی در دربی لندن می‌تواند آنها را از تاتنهام فعلاً جلو بیندازد. چلسی به غیر از لیورپول که مدافع عنوان قهرمانی بوده، مقابل هیچ تیم دیگری در این فصل نباخته. شاید اگر از لمپارد بپرسید بگوید تیمش مدعی قهرمانی نیست، ولی با خرید در تمامی نقاط زمین، قطعاً او رؤیای قهرمانی دارد و نمی‌تواند این مسئله را کتمان کند. بردن تیم‌های بیگ‌سیکس، اتفاقی که این فصل هنوز رخ نداده، اهمیت زیادی خواهد داشت. 

تاتنهام‌؛ آقای مغرور برگشته است
باز هم جنگ و جدال شروع شد! ژوزه مورینیو که تیمش به صدر جدول لیگ برتر انگلیس هم رسیده، این روزها باز هم تواضع را کنار گذاشته و غرور همیشگی را در او می‌بینیم. آقای‌خاص به شاگرد سابقش فرانک لمپارد بابت هزینه‌هایی که در چلسی کرده طعنه زده و در عین حال اعتراف کرده خودش بیشتر از فرانکی تحت فشار است. حتماً مورینیو یادش هست که بازی‌های قبلی مقابل چلسی را باخته و هواداران به شدت به دنبال برد در استمفوردبریج هستند، در حالی که چلسی هم شرایط خوبی پیدا کرده. آیا با شکست چلسی، تیم مورینیو مدعی جدی قهرمانی خواهد شد؟

آخرین جدال
آخرین دیدار دو تیم در دور چهارم جام‌اتحادیه همین فصل بود که با تساوی یک-یک به پایان رسید و سپس تاتنهام ۵ بر ۴ در ضربات پنالتی برد و صعود کرد. در جریان بازی لاملا برای تاتنهام و ورنر برای چلسی گل زدند. 

آمار بازی
۵۶) در تاریخ لیگ برتر، تیم‌های لندنی چلسی و تاتنهام ۵۶ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند. ۳۰ مرتبه چلسی برده و فقط ۷ برد برای تاتنهام ثبت شده. ۱۹ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است. 
۳) چلسی ۳ بازی آخر لیگ برتری مقابل تاتنهام را برده است، در حالی ۲ بازی قبل از آن را باخته بود. در ۸ بازی قبل آن ۳ برد مجموعاً ۲ برد داشتند. 
یک) تاتنهام فقط در یک بازی از ۳۴ بازی آخر خارج‌ازخانه مقابل چلسی پیروز شد. در دیگر بازی‌ها ۱۱ مرتبه به تساوی رسیده و ۲۲ بازی را باخته است. 
۸) آبی‌های لندن از ۱۰ دربی آخر با تیم‌های لندنی در استمفوردبریج که از فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ به بعد بوده، ۸ بازی را برده‌اند. 
۵) تاتنهام در صورت شکست چلسی می‌تواند پنجمین تیمی باشد که ۵ بازی نخست خارج‌ازخانه‌اش در یک فصل لیگ برتر را با پیروزی سپری می‌کند. نیوکاسل، چارلتون، چلسی و منچسترسیتی پیش از این چنین رکوردی زده‌اند. 
۲) ژوزه مورینیو هر ۲ بازی قبلی‌اش در لیگ برتر مقابل شاگرد سابقش فرانک لمپارد را باخته است. او هیچ‌وقت پیش از این در ۳ بازی متوالی مقابل یک مربی یا تیم نباخته. 
۸) آخرین مرتبه‌ای که تاتنهام در استمفوردبریج گل نخورد به ۸ سال و چند ماه قبل برمی‌گردد. در دیدار مارس ۲۰۱۲ مقابل چلسی در زمین حریف به تساوی بدون‌گل رسیدند. 

مصدومان و محرومان
کریستین پولیشیچ تنها مصدوم چلسی است که به نبرد حساس با تاتنهام نخواهد رسید. توبی آلدیرویرلد آسیب‌دیده تاتنهام است که قطعاً مقابل چلسی بازی نمی‌کند. احتمال رسیدن دو مصدوم دیگر که جیووانی لوسلسو و اریک لاملا هستند، وجود دارد. 

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی:
مندی، جیمز، زوما، سیلوا، چیلول، کانته، مانت، کواچیچ، زیاش، ورنر و آبراهام
تاتنهام: لوریس، اوریه، رودون، دایر، رگیلون، سیسوکو، هویبیرگ، برخواین، اندومبله، سون و کین

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی