نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
 نیکبخت‌واحدی: هیچ‌کس اندازه محمود فکری از باخت بدش نمی‌آید
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بازیکن پیشین استقلال و پرسپولیس به خبرورزشی گفت: همه باید به محمود فکری کمک کنند و اگر تا نیم‌فصل نتایج خوبی نگرفت آن وقت دنبال ایراد بگردند.

خبرورزشی/ محمدرضا مدنی؛ علیرضا نیکبخت‌واحدی هم مانند خیلی‌های دیگر این روزها داغدار درگذشت اسطوره فوتبال جهان دیگو مارادونا بود. با این همه او در صحبت با خبرورزشی درباره وضعیت استقلال در این هفته‌ها و البته محمود فکری و حملاتی که به او شده است، حرف زد. به مناسبت بیست و سومین سالروز حماسه ملبورن هم با علیرضا خاطره‌بازی کردیم.

استقلال بعد از باخت اهواز برد به موقعی کسب کرد؟
باخت اهواز که باخت تاکتیکی و روی قدرت تیم حریف نبود. آن بازی را آنها با حاشیه‌سازی برای تیم استقلال بردند. این روش برد و این مدل باخت نه ارزش خوشحالی دارد و نه ارزش ناراحتی. درست است که استقلال سه امتیاز را از دست داد ولی به هر حال خود تیم هم کیفیت بازی اول با مس رفسنجان را نداشت.

چرا؟
نمی‌دانم. ما که اهواز نبودیم. ممکن است بازی بی‌حوصله بازیکنان استقلال در اهواز به خاطر همان حواشی بوده چون آنها کلاً روی اعصاب بازیکنان ما بودند.

بازی با ماشین‌سازی چطور بود؟
استقلال در آن دیدار منطقی‌تر بازی کرد و با اینکه فقط یک گل زد و نتوانست از موقعیت‌هایش استفاده کند ولی خوب شد که برد، چون زیر فشار بود.

بعد از باخت به اهواز برخی هواداران خواهان جدایی فکری شده بودند، برای این قبیل درخواست‌ها کمی زود نیست؟
مگر فوتبال به همین راحتی است که مربی را نیامده اخراج کنند. بعد هم چه اتفاقی رخ داده که این حرف‌ها را می‌زنند؟ مگر استراماچونی ۴ بازی اول فصل قبل تیم را تا ته جدول نبرده بود، ولی کم‌کم بهبود کار تیمی را در روند نتایج دیدیم. استقلال که از ۳ بازی ۲ برد و یک باخت داشته اصلاً نباید درباره‌اش این‌گونه نظر داد. متأسفانه این روش بد در فوتبال ایران جا افتاده است که هر مربی که بدتر نتیجه می‌گیرد بیشتر تیم دارد. مربی‌ای داشتیم‌ که ۴، ۵ تا تیم را به دسته پایین برده ولی باز اول فصل یک تیم جدید می‌گیرد. برعکس است. همه باید به محمود فکری کمک کنند و اگر تا نیم‌فصل نتایج خوبی نگرفت آن وقت دنبال ایراد بگردند. هیچ‌کس به اندازه خود فکری از باخت استقلال ناراحت نمی‌شود. من هم‌تیمی او بودم و می‌دانم که می‌گویم.

بازی با پیکان را چطور می‌بینید؟
بازی‌ها رفته‌رفته سخت‌تر می‌شوند. شاید اگر پیکان در هفته‌های اول و دوم به استقلال می‌خورد، بهتر بود چون هنوز تفکرات تارتار در این تیم جا نیفتاده بود ولی الان بعد از ۳ بازی پیکان تیم‌تر شده است. با این همه استقلال باید فقط برای برد به میدان برود و هرچه دارد درون زمین بگذارد تا هر سه امتیاز را بگیرد.

مرگ مارادونا را چطور هضم کردید؟
خیلی تلخ بود. متأسفانه ما تا وقتی اسطوره‌هایمان زنده هستند قدرشان را نمی‌دانیم و فقط سراغ بدی‌هایشان می‌رویم و می‌خواهیم تخریب‌شان کنیم ولی وقتی می‌میرند می‌رویم که برایشان مجسمه بسازیم! او اسطوره بچگی‌های من و خیلی‌های دیگر بود.

درباره‌اش چه می‌توان گفت؟
او با پا و سرش کارهای منحصر به فردی با توپ می‌کرد و وقتی درون میدان فوتبال بود، انگار داشت پیانو می‌زد.

۸ آذر هم آمد و باز هم حماسه ملبورن و خاطراتش زنده شد؟
آن بازی استثنایی‌ترین فوتبال ملی برای ایران بود.

بازی ایران و استرالیا را کجا دیدید؟
در مدرسه بودیم و معلم‌مان گفت برویم داخل نمازخانه و بازی را ببینیم. بعدش هم مثل همه ریختیم توی خیابان و شادی کردیم. یک بازی که روبه‌روی آن استرالیای پرمهره بیشتر شبیه معجزه بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • غضنفر IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    تو هم چه قدر از چاپلوسی بدت میاد! اصلا هم ریاکار و رنگ به رنگ نیستی!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی