نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
فقط فرهاد مجیدی بهتر از محمود فکری در استقلال نتیجه گرفته
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

برخلاف فصول گذشته، استقلال بیستمین دوره پیکارهای لیگ برتر را خوب استارت زده و هم‌اکنون با کسب شش امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارد.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛  بدون هیچ شک و تردیدی یکی از عوامل قهرمان نشدن آبی‌پوشان طی سنوات قبلی استارت نامناسب آنها و از دست دادن امتیازات قابل ملاحظه طی هفته‌های آغازین بود که در روزهای پایانی حسرت هواداران این تیم را چندبرابر می‌کرد ولی به نظر می‌رسد حکایت در این فصل کاملاً متفاوت شده و محمود فکری دقیقاً با عبرت گرفتن از ماجراهایی که برای سرمربیان اسبق استقلال رخ داد، از همان ابتدای کار عزم خود را برای بالانشین کردن تیمش در جدول جزم کرده است. اتفاقاً نگاهی به کارنامه سرمربیان استقلال طی پنج سال گذشته و بررسی نتایجی که در سه هفته آغازین حضورشان روی نیمکت این تیم کسب کرده‌اند، کاملاً بیانگر استارت موفقیت‌آمیز فکری در سمت جدید است.

بالاتر از خارجی‌ها
قطعاً آندره‌آ استراماچونی محبوب‌ترین مربی میان هواداران استقلال طی یک دهه اخیر تلقی می‌شود اما نتایج محمود فکری طی سه هفته گذشته به‌مراتب بهتر از عملکرد تیم سرمربی ایتالیایی در مدت مشابه فصل قبل بوده است. استرا در پایان هفته سوم لیگ نوزدهم فقط دو امتیاز کسب کرده بود، حال آنکه استقلال در حال حاضر شش امتیازی است. فکری در مقایسه با وینفرد شفر نیز تا اینجای کار کارنامه بهتری دارد. مرد آلمانی پاییز سال ۹۶ در حالی جانشین علیرضا منصوریان شد که طی سه بازی آغازین موفق به کسب چهار امتیاز شد. آماری که بد نبود ولی فراموش نکنیم او در همان سه مسابقه، دربی تهران را واگذار کرد. مرد آلمانی از ابتدای فصل ۹۸- ۹۷ هم شماره یک نیمکت استقلال به حساب می‌آمد و تا پایان هفته سوم آن فصل موفق به کسب ۵ امتیاز شده بود. یعنی یک امتیاز کمتر از امتیازات کنونی استقلال.

سبقت از منصوریان
نتایج فکری در مقایسه با دوران زمامداری علیرضا منصوریان نیز تا اینجای کار کاملاً بهتر بوده است. منصوریان در سه هفته آغازین فصل ۹۶-۹۵ اصلاً نتایج خوبی با استقلال نگرفت و ماحصل کار طی آن هفته‌ها کسب فقط یک امتیاز برای استقلال بود. البته شرایط در فصل بعدی اندکی بهبود یافت و استقلال در پایان هفته سوم فصل ۹۶-۹۷ همراه با علیمنصور موفق به کسب چهار امتیاز شده بود ولی با این وجود عملکرد فکری از همبازی و کاپیتان اسبق خود کاملاً بهتر بوده است.

نکته دیگر در مقایسه سرمربی کنونی آبی‌پوشان پایتخت با سکانداران اسبق، اینکه امتیازات جمع‌آوری‌شده توسط فکری با عملکرد پرویز مظلومی طی سه هفته آغازین فصل ۹۵-۹۴ برابری می‌کند. در آن فصل نیز سرپرست کنونی استقلال توانسته بود شش امتیاز از سه مسابقه بگیرد.

مجیدی، بالاتر از همه
در میان سرمربیان استقلال طی پنج سال گذشته، فقط فرهاد مجیدی بوده که عملکردی بهتر از محمود فکری طی ۳ هفته آغازین سرمربیگری خود در استقلال داشته است. فرهاد در بهار سال ۹۸ پس از اخراج شفر، طی سه مسابقه (و البته در شرایطی بحران‌زده) موفق به کسب ۷ امتیاز همراه با استقلال شد و انصافاً در آن مقطع عملکرد خوبی نیز در لیگ قهرمانان آسیا داشت. مجیدی دی ماه همان سال و این بار پس از قطعی شدن عدم بازگشت استراماچونی دوباره هدایت آبی‌پوشان را برعهده گرفت و ابتدا دو پیروزی فوق‌العاده ارزشمند در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان کسب کرد و پس از آن نیز طی سه مسابقه در چارچوب لیگ برتر خودمان، مجدداً ۷ امتیاز با استقلال جمع‌آوری کرد تا از این نظر بالاتر از آمار محمود فکری قرار داشته باشد.

تضمین موفقیت
البته استارت خوب مسابقات برای هر تیمی یک نکته قوت بسیار پررنگ محسوب می‌شود ولی تحت هیچ شرایطی تضمین‌کننده موفقیت در ادامه مسابقات نیست. در همین استقلال شاهد بودیم این تیم اوایل فصل ۸۸-۸۷ تا رتبه ماقبل پایانی جدول نیز پایین رفت اما در نهایت عنوان قهرمانی مسابقات را به خود اختصاص داد. از طرف دیگر، آبی‌پوشان گاهی‌اوقات در هفته‌های آغازین نتایج خیره‌کننده‌ای گرفته‌اند اما در پایان پیکارها دست‌شان از جام کوتاه مانده است، بنابراین محمود فکری تحت هیچ شرایطی نباید در باد بالانشینی بخوابد و باید حواسش حسابی جمع باشد تا سقوط آزاد نکند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فرهاد دلاریان و فرزاد فاکتوریان IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    فراهد دلاریان به بلزیکنان کیسه ارز نیمایی و بیت المال می داد و بازیکنان کیسه به خاطر این دلارها از فرهاد دلاریان حمایت می کردند راستی فرهاد دلاریان از نماینده مجلس امیرآبادی شکایت کردی؟؟؟؟ فرهاد دلاریان قیمت دلار چند هست از صرافی فرهاد دلاریان چه حبر؟؟؟
    • ممدلی فرشچی IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      دوغتو بنوش
  • استقلال قهرمان قهرمان قهرمان IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    پرچم آبی استقلال همواره در اهتزازه تفاوتش فقط در نام سرداران پیشکسوت استقلال هست که پرچم رو دست به دست میکنن
  • Amir perspolisi IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    اصلا اینجوری نیست، شرط اینه تیما نتایجش تداوم داشته باشه وگرنه پرسپولیس برانکو فصل رو در رده ی پانزدهم شروع کرد تا هفته ی پنجم و شیشم اما در آخر فصل بخاطر تفاضل گل قهرمان نشد، یا فصلی که مرفاوی سرمربی استقلال بود حدود ۱۲ امتیاز از پرسپولیس جلوتر بود ولی آخر فصل پایین تر قرار گرفت
  • تاج IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    حیف و صد حیف که نفوذی های وزیر و توطئه ای بسیار و درست کردن حواشی کثیف فراری دادن شاه فرهاد بزرگترین ضربه را به تاج زدند حتا پدر استرا هم نمیتوانست آن تیم بحران زده متلاشی کرده شده توسط بانیان وزارت و فدراسیون و مدیران نفوذی شان دوباره احیا کند و چنین نتایج خولی بگیرد! بخدا اگر شاه فرهاد تاکنون بود و حمایت میشد در سه بازی 9 امتیاز با بالای بیش از7 گل زده بدست میامد و چه لسا بعد از قهرمانی در خذفی حتا باوجود عربی بازی ترترها و گل هند و 25دقیقه تلف شده نگرفته در آسیا الان تاج فینالیست بود اونم با اقتدار..... اما بازهم حیف و صدحیف از فوتبال کثیف که خوبان را اجازه کار نمیدهند! همین فکری اگر تا هفته هفتم نتیجه بگیره صددرصد پتپوش و توطئه سیاهی برایش میسازند چنانچه تا الان هم چند بار در صدد درست کردن حاشیه بوده اند.... چرا گلمحمدی با فحاشی در حین بازی باید تذکر ببیند و فکری بعداز بازی آنهم با ناجوانمردی و جاسوس بازی فیلم گرفتن که خودش جرم هست مخروم بشه اونم عذرخواهی کرده شده!!!؟؟؟
    • امید US ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      عمو چند سالته؟ با خودت چند چندی؟ شاه فرهاد!!! اقتدار!!! فوتبال کثیف!! فینال آسیا بودیم اگر... پسر خوب برو ببین تا قبل از رفتن فرهاد پیج های هواداری و کانال های تلگرامی خودتون چی مینوشتن متفق القول میگفتن نتایج سینوسی هست،،، فرهاد تجربه نداره،،، یکی دو بازی خوبیم،، دو بازی ضعیفیم!!! کی واسه شاه فرهاد و داشعلی و شفر پاپوش ساختن و طوطئه چیدن که حالا واسه فکری تکرار کنن شوفر و داشعلی رو که خودتون حیا کن رها کن گفتید چیپس ریختید رو سرش و گفتید پیتزا فروش حیا کن یارو مربی بایرن بود، تو یه فصل سه گانه گرفت، نیم فصل بهش گفتن ما میخواهیم فصل بعد پپ رو جایگزین تو کنیم. سه تا جام گرفت و گفت خداحافظ!! شیرفرهاد شما، قبل از بازیهای آسیایی که مهمترین رویداد واسه هر باشگاه صاحب نامیه،، قهر کرد رفت!! انگار خونه خاله اومده مهمونی!! حالا چرا؟ چون مدیر عامل جهت حفظ منافع باشگاه رفته با استرا مذاکره کنه!! این رفتار حرفه ایه؟ آیا در شان یه باشگاه بزرگ و پر طرفدار قاره آسیا هست؟ قهرمانی فاکتورهایی لازم داره که متاسفانه تیم استقلال نداره
  • سینا IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    محکم پشت استقلال فکری هستیم و مطمئن هستیم روز به روز بهتر می شویم.
  • عبدو بولينگي IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    خبر ورزشي نمي توني اختلاف بين هوادارا بندازي دو دستگي فكري مجيدي بندازي حناي شما پيش ما رنگي نداره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی