نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
دیگو مارادونا دوست داشت بازی پرسپولیس و استقلال را ببیند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال به خبرورزشی گفت: مارادونا ایران را دوست داشت و دلش می‌خواست بازی پرسپولیس و استقلال را با آن همه تماشاگر از نزدیک تماشا کند.

خبرورزشی/ مدیریت فوتبال؛ با مرگ دیگو مارادونا خبرهای زیادی درباره او مطرح می‌شود از جمله این خبرها، گزینه بودن مارادونا برای تیم ملی ایران قبل از انتخاب کارلوس کی‌روش بود و اینکه بعضی از ایجنت‌ها در زمان ریاست علی کفاشیان در فدراسیون ایران، با مارادونا مذاکراتی داشتند. کفاشیان به این خبر واکنش نشان داد و تأکید کرد که قرار بوده مارادونا در مراسم رونمایی از اسپانسر تیم ملی ایران و برای تماشای دربی به تهران سفر کند که این اتفاق در نهایت رخ نداده است. گفت‌وگوی ما با کفاشیان را بخوانید.

آیا پیش بینی شما این بود که اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال با رأی بالا تصویب شود؟
بله؛ رأی مجمع صددرصد نسبت به اصلاح اساسنامه مثبت بود. با دوستان که صحبت می کردیم تأکید داشتند مهم‌ترین بحث فدراسیون، انتخابات است که نیازمند تأیید اساسنامه است. ایراداتی هم به اساسنامه جدید وارد است که چیز مهمی نیست و قرار شد بعد از انتخابات، به آن رسیدگی شود. انتخابات طبق اساسنامه جدید برگزار می‌شود و هیئت رئیسه باید تاریخی را برای آن تعیین کند.

اخیراً عنوان شده دیگو مارادونا قبل از انتخاب کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران، یکی از گزینه‌های فدراسیون بوده است. این موضوع را تإیید می‌کنید؟
آن زمان گزینه‌های مختلفی مطرح می‌شدند. مارادونا از نظر فنی خیلی ضعیف بود و مشکلاتی داشت که زیاد روی او حساب نمی‌کردیم. فقط یک بار می‌خواستیم او را برای افتتاح برند اسپانسر پیراهن تیم ملی به تهران دعوت کنیم. خودش هم علاقه داشت. او ایران را دوست داشت و دلش می‌خواست بازی پرسپولیس و استقلال را با آن همه تماشاگر از نزدیک تماشا کند. مذاکراتی هم با مارادونا در این زمینه انجام شد ولی به نتیجه نرسید و نشد که به ایران بیاید. در نهایت باید بگویم او گزینه جدی برای تیم ملی نبود.

چقدر این خبر صحت دارد که بعضی از ایجنت‌ها با واسطه از طرف فدراسیون فوتبال با مارادونا برای سرمربیگری در تیم ملی مذاکره کردند؟
شاید یک‌سری صحبت کرده باشند و پیشنهاداتی داده باشند ولی مارادونا از نظر فنی ضعیف بود. اسم او از توانایی فنی‌اش بزرگتر بود. اگر یادتان باشد وقتی مارادونا سرمربی آرژانتین شد، این تیم تا مرز عدم صعود به جام جهانی هم پیش رفت. او از نظر فنی قوی نبود.

چرا سفر مارادونا به تهران برای افتتاح برند اسپانسر پیراهن تیم ملی بی نتیجه ماند؟
دقیقاً یادم نیست ولی ظاهراً گرفتاری‌هایی برای او پیش آمد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کرد IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    حالا دیگه چون مارادونا نیست همه خاطره باز شدند یکی میگه باهش چای خوردم یکی دیگه میگه راش ندادیم تیم ملی ازم پول دستی خواست و..... فقط برای دیده شدن مطمینم ایشون تا چند سال پیش نامشم نشنیده بود
  • شمسعلی IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    اره مخصوصا زیر توپ زدن ها و بازی چرک جلال حسینی
  • میلاد IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    خدارو شکر ندید وگرنه مثل فرانکو بارسی جلوی یه اسطوره دیگه آبروی فوتبالمون میرفت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی