برنده و بازنده‌ها چه کسانی هستند: امیر قلعه‌نویی یا مربیان جوان؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حضور مربیان جوان در رقابت های لیگ برتر باعث شده تا بازی‌های این فصل، جذابیت بیشتری پیدا کند و مربیان باتجربه هم می‌کوشند تا مقابل این جوان ها نتیجه بگیرند.

خبرورزشی/ آرتین زهرابی؛ بازی‌های دیروز لیگ برتر را تماشا کردیم و امروز چند دیدار دیگر هم برگزار می‌شود. یک نگاه گذرا به مسابقات فوتبال در این فصل نشان می‌دهد لیگ، وارد یک شرایط تازه شده است.

منهای پرسپولیس و استقلال که قدرت‌های سنتی فوتبال ایران هستند، این روزها سپاهان با محرم نویدکیا، فولاد خوزستان با جواد نکونام و یکی، دو تیم شهرستانی دیگر میخواهند در کورس رقابت باقی بمانند.

نکته قابل توجه اما جوانگرایی بی‌اندازه در بخش مربیگری لیگ است که ما سالهاست منتظرش بودیم. اگر یحیی گل‌محمدی و محمود فکری را مربیان نسبتا باتجربه (و در عین حال جوانم) قلمداد که چند سالی است در این عرصه فعالیت می‌کنند، می‌رسیم به محرم نویدکیا و جواد نکونام که هر کدام می‌خواهند مقابل تیم های تهرانی و مربیان باتجربه قد علم کنند.

مقابل این همه مربی جوان، مهدی رحمتی را می‌بینیم در شهر خودرو، رسول خطیبی در آلومینیوم اراک و حتی سرمربی جوان ماشین سازی که برای نتیجه گیری در لیگ تلاش می‌کنند و البته معلوم نیست کوشش‌های آنها چقدر به ثمر بنشیند. تعدادی از این مربیان که تا چندی پیش بازی هم می‌کردند و از راه دور به مربیگری می‌نگریستند حالا بیشتر از هر زمان دیگری درک می‌کنند کار در این لیگ چقدر سخت و فرسایشی است؛ چرا که آنها امروز مسئولیت بیشتری دارند و در تیم‌های خود نه در قواره یک بازیکن یا کاپیتان که باید در قامت یک پدر نیز ظاهر شوند.

علیرضا منصوریان هنوز با ماجراجویی های فعلا کم ثمر در لیگ سر می‌کند و مشخص نیست او چه سرنوشتی در تراکتور خواهد داشت اما همان طور که می‌بیند جذابیت‌های این لیگ که ناچارا بدون تماشاگر برگزار می‌شود کم نیست.

مقابل تمام مربیانی که از آنها نام بردیم، یک مربی باتجربه که سالهاست در لیگ برتر تیمداری می‌کند، تصمیمش را گرفته که با گل گهر سیرجان، کاملا متفاوت ظاهر شود. امیر قلعه‌نویی جزو معدود مربیان نسل گذشته است که همچنان در لیگ حضور دارد و هر بار هم می‌کوشد تیمش را در صدر جدول نگه دارد. قلعه‌نویی که این بار نه به استقلال رفت و نه پیشتر پرونده حضورش در تیم ملی ایران به ثمر نشست، از سپاهان رفت تا با یک تیم شهرستانی دیگر که کمتر کسی از آن توقع قهرمانی در لیگ دارد، یک ماجراجویی تازه را آغاز کند.

لیگ برتر به همین دلیل به محل برخوردها و جذابیت‌های آشکاری تبدیل شده که هر هفته یک سورپرایز دارد و این لیگ هر چقدر به نیمه های راه در نیم فصل نزدیک شود، از چهره تیم‌هایی که قرار است در این فصل جام بگیرند رونمایی خواهد کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کامران5 IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    منصوریان که تا چند هفته دیگه باید فوتبال رو ببوسه بذاره تو طاقچه فکری ممکنه به سرنوشت منصوریان دچار بشه و بدرد اداره رستوران و اینا میخوره مگه این که بجای تمرکز روی حاشیه رو بیشتر کردن دانش مربیگری تمرکز کنه و متحول بشه، رسول خطیبی برای تیمهای رده دوازده به پایین خوبه، رحمتی هنوز نمیشه در موردش نظر داد و مربی آینده دار نکونام هست . گل محمدی هم که مشخصا الان بهترین مربی ایران هست . در مورد قلعه نوعی هم تاکتیک علی اصغریش همیشه تا نیم فصل جواب میده و نیم فصل دوم دستشو همه تیم‌ها میخونن و چون تاکتیک دیگه ای بلد نیس حسابی روش نمیشه کرد
  • ابرام US ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    این هم یک نوع از مطرح کردن فردی که « هزار چهره ما فیائی » اش میخوانند . در قالب پیر ٬ جوان ٬ پر افتخار و ما جراجو و .......الخ اما او همچنان برای ما ( قندلی دوران ) است و نهایت تجربه اش هم ٬ همان سرکار گروهبان دوم قند لی است . رفقای خوش ذوق ما « ژنرال » هم خطابش می کنند . آخر چوب تعلیم و قمپز ش عینهو کاریکاتور « مار شال پتن » خدا نیا مرزیده است . ما ایرانی ها خیلی خوش ذوقیم . ذوقیت امون حرف نداره . مونده فقط آ رتیس زیر آبیا ن که زیر آب همین یکی دو سطر رو هم بزنه و بفرستدش تو خندق زباله ها .
  • بنا IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    به نظرم حسادت به افراد موفق در جامعه ما ریشه دار است. رجوع بفرمایید به کتاب جامعه شناسی نخبه کشی. قلعه نویی از روی کارنامه، با تمام نقاط قوت و ضعفی که دارد، قابل اتکا ترین مربی ایران است. کسی که دوست داری تیم و سرمایه ات را دستش بسپاری. مدیران عامل تیم ها این را خوب می فهمند، هواداران متاسفانه خیر.
    • ابرام US ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      جنا ب بنا ٬ شما بنا هستید و کسی هم شمارا آق مهندس صدا نمیزنه و اگر هم چنین کرد مطمئن با شید سر بسر شما گذاشته و قصدش مطایبه بود ه است . قیا س مع الفارق را در یا بید و مغلطه را به کناری بگذارید . سفسطه جا یز نیست . میرزا تقی خان امیر کبیر و قايم مقام فراهانی و زنده یاد مصدق را در معرض مقایسه با فردی که در قمپز در کردن و خالی بندی تا آنجا پیش میرود که « کل یوم» را در ایامی چند و صرفاََ جهت ادعای فهم و کما ل نا داشته اش و به تقلید بچه گانه ای بجای « کُلکم» بکار میبرد و ۳۶۰ درجه دایره را بجای گردش ۱۸۰ درجه در عبارات قمپزانه اش یکار می گیرد ٬ نا صواب است. اصلا چه سنخیتی در مقایسه آن بزرگمردان با فردی که درست و بواقع یکصد و هشتاد درجه در جمیع جهات با آنان تفاوت ما هوی دارد ؟ شما شاید دوست داشته باشی که هر کاری کنی که خب بکن . برای دیگران نسخه مپیچ که:( الجنس مع الجنس یمیلون ) . با ضرس قا طع می گویم که جامعه شناسی نخبه کشی را نخوانده ای که اگر چنان کرده بودی جنین راه نا صوابی به دیگران نمی نمودی .......... هزار نکته باریک تر زمو اینجاست *** نه هر که سر نتراشد قلندری داند .
  • لنگ مسعودی IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    کسی دور و اطراف ابرام نیست از برق بکشش
    • ابرام US ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      حضرت مسعود لنگت را بپیچ ...... با بزرگان در نیفت با ما مپیچ ================================================================================================= شال کلاه کردی نمودی پای کفش ........ غافلی اما تو از شیئی بنفش ================================================================================================= گشته پیدا از پس لنگت رفیق ....... آنچه عوا م اش می گویند عقیق ! ================================================================================================= (انوری« ۱») آ ن شا عر نیکو خصال ..... وصف فرموده چنین در شرح حال ================================================================================================= ( نه در سر کلاه و نه در پای کفش ....... برون از عقب......ها ی بنفش ) ================================================================================================= «۱» شا عر قرن ششم هجری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی