چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
۴ |
۵
سرمقاله| وقتی بلد نیستند تیم ببندند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پرسپولیس فقط ۲ دفاع وسط تخصصی دارد و البته مهاجم گلزن هم ندارد. استقلال یک هافبک بازی‌ساز ندارد و تراکتور هم مثل پرسپولیس مشکل گلزنی دارد. اینها همه نشانه بد بستن تیم در فصل نقل و انتقالات است و اینکه در یک پست ۴ بازیکن می‌گیرند و در یک پست کلیدی دیگر، هیچی!

خبرورزشی/ فرهاد اشراقی؛ استقلال را که امسال احمد سعادتمند بست و طبعاً چون فوتبالی نبود، آدم تعجب نمی‌کند که تا روز آخر علی کریمی دست‌شان را در پوست گردو گذاشت و آخرش هم رفت اما پرسپولیس که خود یحیی بست، چرا بالانس نیست؟! تراکتور چرا در چند پست مشکل دارد؟ حتی سپاهان هم همانی نیست که انتظار می‌رود. البته فعلاً ۴ هفته از لیگ گذشته و حداقل باید ۲، ۳ هفته دیگر برای هماهنگ‌تر شدن تیم‌ها صبر کرد اما آیا در این فاصله مثلاً استقلال می‌تواند یک بازی‌ساز کشف کند و یا مشکل خط حمله پرسپولیس حل می‌شود؟ مقابل شهرخودرو سه بازیکن دفاعی برای پرسپولیس گل زدند ولی قرار نیست همیشه این‌طور باشد و مسلماً کمبود امثال آل‌کثیر و ترابی، پرسپولیس را آزار می‌دهد. استقلال هم همان روزی که علی کریمی قصد سفر کرد، باید یک بازی‌ساز خوب جذب می‌کرد که نکرد و حالا در هر ۴ بازی گذشته این مشکل را حس کرده در حالی که ۴، ۵ هافبک دفاعی دارد و حتی مهدی مهدی‌پور که خرید جدید آنهاست، اصلاً بازی نمی‌کند!

تیم بستن یک «هنر» است. هنری که انگار اکثر مربیان ایرانی ندارند حداقل اینکه ما چنین هنری را در تیم‌های مدعی نمی‌بینیم. جالب اینکه همه این تیم‌ها هم پول دارند و بعضاً برای یک پست ۱۰، ۱۵ میلیارد تومان هزینه می‌کنند (بخوانید پول بی‌زبان را هدر می‌دهند) اما در پست دیگر خبری از یک بازیکن خلاق نیست. درست مثل استقلال که کلی هافبک دفاعی دارد اما هافبک پاسور ندارد یا خیلی کم دارد و چوبش را هم می‌خورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • بیژن IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    وقتی نویسنده میخواهد سفسطه کند... در بیکفایتی مدیران باشگاهها و بی برنامگی در جذب بازیکن که شکی نیست، ولی نویسنده این مطلب حداقل یحیی رو نمیتونه مصداق استدلالش بیاره... فکر نکنم چگونگی از دست دادن ال کثیر و شجاع نیاز به یاد آوری باشه...
    • رامتین بارسا پرسپولیس IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      این یه حسادت رنگی هستش که نقطه ضعف مربیشون و تیمشون رو به تیم ما نسبت میدن که پرسپولیس رو ببرن حاشیه البته گل محمدی هم در جذب بعضی از بازیکن ها اشتباه کرده اما بهش اعتقاد داریم استقلال 4 دفاع وسط.2 دروازه بان.4 بال چپ و راست.6 هافبک بالای 23سال.5 مهاجم (مطهری قایدی شیخ تبریزی سجاد آقایی) حالا بازیکن های جوونشون بماند اینقدر دنبال بهونه نباشید چوب خدا صدا نداره ها شما تهمت بزنید خدا مثل همیشه میذاره تو کاستون یاحق
  • شاهین IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    وقتی بلد نیستند سرمقاله بنویسند
  • احسان روزبهانی US ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    فکر می کنم اشراقی عزیز یه خرده تند رفته چون پرسپولیس تلاش خودشو کرد ولی محرومیتهای سر جام قهرمانان آسیا اوضاع تیم رو بهم ریخت. بعدش هم که داستان حاشیه های تموم نشدنی. در مورد بقیه موافقم ولی در مورد پرسپولیس نه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی