نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
کار صعود تیم ملی بسکتبال به پنجره سوم کشید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تیم ملی بسکتبال به‌رغم باخت مقابل سوریه در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا صدرنشین گروه E ماند اما صعود به مرحله نهایی به پنجره سوم کشید.

خبرورزشیپریسا غفاری؛ شاگردان مهران شاهین‌طبع که برای دو بازی پنجره دوم انتخابی به دوحه رفته بودند با برد مقابل عربستان و باخت مقابل سوریه به تهران برگشتند. تیم ملی بسکتبال به شرط دو پیروزی با جواز صعود به نیمه‌نهایی به تهران برمی‌گشتند اما در روزی که بازیکنان ایران در حد و اندازه خودشان نبودند باخت ۷۰-۷۷ رقم خورد. پیروزی دومین بازی و ثبت امتیاز ۸ اسم ایران را کنار لبنان و بحرین دو تیم صعودکننده به کاپ ۲۰۲۱ آسیا قرار می‌داد اما در این شرایط سرنوشت تیم ملی ایران در پنجره سوم رقم می‌خورد. دو مسابقه ۳۰ بهمن و سوم اسفند برابر تیم‌های قطر و عربستان است که یک پیروزی، صعود تیم شاهین‌طبع به مرحله نهایی را قطعی می‌کند. 

شاهین‌طبع: تمرکز خوبی نداشتیم
مهران شاهین‌طبع که با اردوی ۱۰ روزه و بدون بازی تدارکاتی، در نبود بازیکنان نامدارش‌؛ حامد حدادی، صمد نیکخواه‌بهرامی و نوید رضایی‌فر تیمش را به این پنجره برده بود، بعد از باخت مقابل سوریه می‌گوید: «بازی سختی برای هر دو تیم بود و متأسفانه در شرایط بازی پرتاب‌های سه‌امتیازی زیادی را از دست دادیم که اصلاً خوب نیست. در عوض توپ‌های سه‌امتیازی سوریه تبدیل به امتیاز شد و کار ما سخت شد. به نظرم باید بازی را بیشتر کنترل می‌کردیم. نداشتن تمرکز خوب، دلیل باخت در این دیدار شد.»

نیکخواه‌بهرامی: باید حامی تیم ملی بود
صمد نیکخواه‌بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال که به دلیل ابتلا به کرونا یکی از غایبان بزرگ تیم ملی در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا بود، معتقد است حالا وقت حمایت از تیم است. او در صفحه شخصی اینستایش نوشته: «خوشحالم بعد از یک سال بازی تیم ملی را می‌بینم، من از همه می‌خواهم که حامی تیم ملی باشند. چون همه ایرانی هستیم.»
او درباره عملکرد تیم ملی می‌گوید: «به خاطر کرونا بازیکنان تنها تمرین داشتند اما تمرین تیمی چیز دیگری است. به همین دلیل ما عملکرد خوبی مقابل عربستان و سوریه نداشتیم و نتوانستیم در حد انتظار ظاهر شویم. تیم ما در انتخابی جام جهانی‌ مقابل عراق باخت و این موضوع باعث شد تا گرفتن سهمیه جام جهانی‌ به روزهای آخر کشیده شود. تیم‌ها در حال پیشرفت هستند، ولی تیم ملی در کاپ آسیا، تازه اول راه است و باید با تیم‌های قدرتمندتری دیدار کند. از نظر من، ما برای صعود مشکلی نداریم و حتی می‌توانیم در این مسابقات قهرمان شویم.»

رستم‌پور: ما ناتوان بودیم
مایک رستم‌پور، بازیکن دورگه تیم ملی که خیلی‌ها به حضور او در تیم ملی انتقاد دارند، به‌رغم بازی خوب برابر سوریه، نتوانست گره‌گشای تیم ملی باشد. رستم‌پور می‌گوید: «این رقابت‌ها، مسابقات قهرمانی آسیاست، نه بازی‌های باشگاهی، پس قطعاً سطح آن هم بالاتر است. هر تیمی بهتر باشد پیروز می‌شود. شاهین‌طبع بازیکنان را درست هدایت کرد اما متأسفانه در شکست سوریه ناتوان بودیم. باید بیشتر تلاش کنیم چون در مسیر قهرمانی هستیم. قبلاً هم چنین شرایط دشواری را تجربه کرده‌ایم، حالا هر تیم و بازیکنی برای کشورش می‌جنگد که کار را سخت می‌کند.»

یخچالی: روز خوب سوریه بود
بهنام یخچالی، بهترین بازیکن تیم ملی در بازی برابر عربستان، مقابل سوریه با سه فوله شدن دقایق زیادی را روی نیمکت نشست. او معتقد است حریف در روز خوبش برنده شده: «بازی را خیلی خوب شروع کردم و پرتاب‌هایم تبدیل به گل شد اما سه فوله شدنم مرا تحت فشار قرار داد. به هر حال تیم‌ها و بازیکنان روز بد و خوب دارند که امروز روز بد ایران و روز خوب سوریه بود. البته ما ۹ ماه از مسابقه دور بودیم که قطعاً تأثیرگذار بود. مطمئناً با قدرت بیشتری در پنجره سوم حاضر می‌شویم.»

بیحالی، علت نبود قاسمی روی نیمکت تیم ملی!
اما در روز بازی با سوریه آنچه که بیشتر از هر چیزی نگاه‌ها را به خود جلب کرد غیبت مسعود قاسمی، سرپرست تیم ملی روی نیمکت بود. مطلبی که حاشیه‌هایی را هم به همراه داشت. گفته می‌شود او و رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون در فاصله استراحت بین دو بازی ایران به منطقه‌ توریستی کاتاری رفتند که با این کار قوانین بهداشتی مسابقات فیبا را نقض کردند، به همین خاطر مسئولان برگزاری به آنها گفتند تا زمان خروج کاروان ایران از دوحه در قرنطینه باشند اما قاسمی در این باره می‌گوید: «از دیشب احساس تب و بی‌حالی داشتم. با مشورت با دکتر تیم، اتاقم را برای به حداقل رساندن تماس با بازیکنان و کادر فنی تغییر دادم. در دیدار با سوریه هم به همین دلیل روی نیمکت نبودم و از جایگاه ویژه بازی را تماشا کردم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی