نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
بهروز حضرتی‌پور: هیچ‌کس ملی‌پوش قطعی نیست، همه شانس دارند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دستیار محمد بنا در تیم ملی کشتی فرنگی به خبرورزشی گفت: قطعاً نمی‌توان دیدارهای لیگ را ملاکی برای انتخاب ملی‌پوشان یا نتایج آن بر سرنوشت ملی‌پوشان و مدعیان تیم ملی را تأثیرگذار دانست.

خبرورزشیمهدی شیروانی؛ بهروز حضرتی‌پور ‌از مربیان تحصیلکرده، پرتلاش و همیشه دور از حاشیه، دستیار محمد بنا در تیم ملی کشتی فرنگی است. با ابتلای سرمربی تیم ملی به کرونا و غیبتش در کمیته ‌فنی مسابقات دور برگشت لیگ، بهروز حضرتی‌پور با حبیب‌ا... اخلاقی‌، مسئولیت نظارت بر عملکرد، فرنگی‌کاران حاضر در دور برگشت لیگ برتر را برعهده گرفتند. درخلال این دیدارها با حضرتی‌پور به گفت‌وگو نشستیم که مربی خوشنام شهریاری به خبرورزشی گفت: 

* الحمدلله حال محمد بنا خوب است و جای هیچ نگرانی نیست. ایشان به بهبودی کامل رسیده‌اند ولی برای جلوگیری از احتمال انتقال کرونا در قرنطینه هستند و مجبور شدند این چند روز برای حفظ سلامتی فرزندشان، خودشان را حتی از دیدن بابک هم محروم کنند. 
* قطعاً نمی‌توان دیدارهای لیگ را ملاکی برای انتخاب ملی‌پوشان یا نتایج آن بر سرنوشت ملی‌پوشان و مدعیان تیم ملی را تأثیرگذار دانست. زیرا وقتی وزن‌کشی مسابقات روز قبل برگزار می‌شود و 2کیلو ارفاق ‌وزن هم دارد، به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان نتایج چنین مسابقاتی را برای انتخاب ملی‌پوشان ملاک قرار داد. ولی همین‌که بچه‌ها در شرایط مسابقه قرار می‌گیرند و بعد از ماه‌ها تعطیلی دوباره روی تشک مسابقه حاضر می‌شوند، اقدامی ارزشمند است و عملکرد بچه‌ها در این رقابت‌ها را از نظر دور نخواهیم داشت. 
* موضوع مهمی که باید به آن تأکید کنم و بنا هم بارها آن را اعلام کرده‌اند، این است که هیچ‌کس انتخاب شده قطعی نیست و نمی‌تواند خودش را ملی‌پوش بداند. هنوز همه شانس عضویت در تیم ملی را دارند و باید در تمام تمرینات و اردوها تلاش کنند و زحمت بکشند. اگر خدای ناکرده در تمرینات و اردوها، یکی مصدوم شد و آسیب دید یا خدای ناکرده به کرونا مبتلا شد، چه باید کرد، آیا باید دست روی دست بگذاریم و حسرت بخوریم که چرا نفر آماده نداریم؟! همه مسابقات را زیرنظر می‌گیریم و همه این رقابت‌ها برای بررسی شرایط کشتی‌گیران ماست تا بدانیم چه کسی برای تیم ملی و برنامه‌هایی که داریم، بهتر است. 
* همین نفراتی که قرار است به جام جهانی‌ انفرادی اعزام شوند هم ملی‌پوش قطعی نیستند و سایر مدعیان این اوزان هم هنوز این شانس را دارند که برای مسابقات آسیایی، انتخابی و... عضو تیم ملی درآیند. تأکید می‌کنم هیچ‌کس انتخاب شده قطعی نیست، نفرات اول انتخابی، شانس بیشتری دارند و جزو نفرات مورد نظر برای تیم ملی هستند. 
* با برنامه‌هایی که فدراسیون و سازمان لیگ دارند، تا پایان آذرماه تکلیف لیگ روشن می‌شود. فدراسیون تدابیری دارد تا از دی‌ماه برنامه‌هایمان را برای مسابقات قهرمانی آسیا، انتخابی المپیک را شروع کنیم. آن‌طور که شنیده‌ام، اگر لازم شود اردو در جزیره کیش یا قشم، یا هرجایی دیگر بر پا می‌شود و حتی برپایی اردو در خارج از کشور نیز دور از ذهن نیست و فدراسیون همه این موارد، امکانات و شرایط را بررسی می‌کند تا در مورد هر کدام به جمع‌بندی و تصمیم نهایی رسیدند، هماهنگی‌های لازم را انجام بدهند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی