دیدارهای تیم ملی می‌تواند با حضور تماشاگر برگزار شود؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آیا فدراسیون فوتبال ایران هم می‌تواند دیدارهای تیم ملی در استادیوم آزادی را با حضور تماشاگر برگزار کند؟

خبرورزشیتیم‌های ملی؛ یک رسانه قطری خبر داد دیدار تیم ملی این کشور با بنگلادش در انتخابی جام جهانی‌ با حضور ۲۰ درصد تماشاگران برگزار می‌شود. نشریه «الرایه» قطر خبر داد دیدار تیم ملی این کشور با بنگلادش در رقابت‌های انتخابی جام جهانی‌ ۲۰۲۲ قرار است با مجوز فیفا با حضور ۲۰ درصد تماشاگران در دوحه برگزار شود. قرار است بلیت‌فروشی اینترنتی این بازی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی‌ امروز (چهارشنبه) آغاز شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا با هماهنگی فیفا تنها یک بازی را در سال ۲۰۲۰ مجوز برگزاری داد. این بازی قرار است جمعه آینده در ورزشگاه عبدالله بن‌خلیفه باشگاه الدحیل برگزار شود. بقیه دیدارهای انتخابی جام جهانی‌ از جمله دیدارهای تیم ملی کشورمان به سال ۲۰۲۱ و به صورت دقیق‌تر در ماه فروردین ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. 

سؤال مهم و اساسی اینجاست آیا فدراسیون فوتبال ایران هم می‌تواند دیدارهای تیم ملی در استادیوم آزادی را با حضور تماشاگر برگزار کند؟ فیفا منعی برای برگزاری بازی‌های دوستانه و رسمی با حضور تماشاگر نمی‌بیند و حتی یک بار رئیس فدراسیون فوتبال جهان در پیام ویدئویی که برای فدراسیون‌های ملی منتشر کرد ضمن تشکر از آنها برای برگزاری بازی‌های لیگ ابراز امیدواری کرد کشورها رفته رفته با هماهنگی وزارت بهداشت برای بازگشت تماشاگر به استادیوم‌ها برنامه‌ریزی کنند اما حاد شدن شیوع ویروس کرونا در کشورها موجب شد در ماه‌های بعدی فیفا تأکیدی روی اجرای این برنامه نداشته باشد. 

اکنون این فدراسیون فوتبال است که تصمیم می‌گیرد بازی‌ها با حضور حداقلی تماشاگر برگزار شود یا نه و کسی هم که مجوز صادر می‌کند وزارت بهداشت است. البته در این زمینه باید هماهنگی‌های لازم با فیفا صورت گیرد اما همان‌طور که اشاره شد فدراسیون فوتبال جهان از حضور تماشاگر در استادیوم با رعایت فاصله اجتماعی و همچنین پروتکل‌های بهداشتی نه تنها ناراحت نخواهد شد بلکه خوشحال هم خواهد شد. در ماه‌های اخیر برخی از بازی‌ها در تعدادی از کشورها با حضور حداقلی تماشاگر برگزار شد. البته حاد شدن شیوع ویروس کرونا و بالا رفتن انتقادات موجب شد تا در نهایت خیلی از کشورها قید حضور تماشاگر در استادیوم را بزنند. 

تیم ملی ۴ بازی در مرحله انتخابی جام جهانی‌ ۲۰۲۲ پیش ‌رو دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی