نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
با جوان‌ها هم می‌شود امتیاز گرفت
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سیروس پورموسوی سرمربی صنعت نفت با بازیکنان جوانش نتایج خوبی در لیگ بیستم گرفته است.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ صنعت نفت شروع خوبی در این فصل از بازی‌ها به همراه سیروس پورموسوی داشته؛ برد برابر ذوب‌آهن با ضربه طالب ریکانی از روی نقطه پنالتی موجب شد تا آبادانی‌ها ۷ امتیازی شوند. این در حالی است که آنها در شروع چنین انتظاری از تیم صنعت نفت نداشتند؛ به این خاطر که صنعت نفت در پایان فصل گذشته خیلی از نفراتش را از دست داد و با یک تیم جدید وارد بازی‌ها شده است. نکته جالب توجه در ترکیب صنعت نفت بازی دادن به جوان‌هاست. برخی از این بازیکنان نظیر حسین زواره‌ای و احمد شریعت‌زاده زیر ۲۰ سال هستند؛ بازیکنانی که در ترکیب تیم ملی جوانان به میدان می‌روند. عدم صدور کارت بازیکنان جدید صنعت نفت در هفته اول بازی‌ها و بهره‌گیری سیروس پورموسوی از بازیکنان جوان او را به این نتیجه رساند که جوان‌های خوب هم می‌توانند حضور شایسته‌ای در ترکیب صنعت نفت داشته باشند و این روزها در حالی که کارت همه بازیکنان تیم صنعت نفت صادر شده، سرمربی صنعت نفت باز هم به جوان‌ها میدان می‌دهد. سیروس پورموسوی، سرمربی صنعت نفت پیش از این گفته بود دو سیاست را به‌طور همزمان پیش می‌برد؛ نتیجه‌گیری و ساختن تیمی در سایه برای آینده صنعت نفت و اینکه بار دیگر مثل این فصل خالی از بازیکن نشود.

بدون شک صنعت نفت با این سیاست خوبی که در پیش گرفته می‌تواند بازی‌ها و نتایج خوب خود را در بازی‌های لیگ برتر تکرار کند. فصل گذشته این تیم در دوره مربیگری اسکوچیچ به این نتیجه رسیده بود که می‌تواند برای کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا تلاش کند و این فصل زمان مناسبی برای رسیدن به این مهم است. در این بین تنها نکته بازدارنده متعهد نبودن به تعهدات در قبال بازیکنان و کادر فنی است. مشکلات مالی می‌تواند هر تیم قوی را از پا در بیاورد چراکه فوتبال حرفه‌ای شده و بازیکنی که دغدغه روزمره داشته باشد، نمی‌تواند با همه توان در میدان حاضر شود.

سیروس پورموسوی که پیش‌تر سرمربی تیم ملی جوانان بوده با استفاده از جوان‌ها در ترکیب صنعت نفت یک درس خوب به فوتبال ایران داد. جوان‌های خوب می‌توانند در قامت تیم لیگ برتری هم نمایش خوبی داشته باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی