نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
استقلال پلن B ندارد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال در بازی‌هایی که گره می‌خورد پلن B ندارد و به نظر می‌رسد کادر فنی بایده چاره‌ای را برای حل این مشکل پیدا کنند.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ استقلال به پیکان گل نزد و مثل دو بازی فصل گذشته با این تیم مساوی کرد. البته هنوز مسابقات سر و شکل نگرفته و منطق فوتبال می‌گوید باید به فکری و تیمش فرصت داد اما در مورد استقلال لیگ بیستم چند نکته مهم وجود دارد.

۱- استقلال نسبت به فصل قبل کمتر و سخت‌تر گل می‌خورد و وضعیت ساختار دفاعی این تیم بهتر شده که نکته امیدوارکننده‌ای است.

۲- استقلال در خط میانی و در پست‌ هافبک نفوذی مشکل دارد. علی کریمی که رفت، فرشید اسماعیلی معمولاً مصدوم است و البته افت هم کرده و آرش رضاوند و داریوش شجاعیان هم در حدی نیستند که مشکل آبی‌ها را حل کنند.

۳- استقلال برخلاف فصل گذشته مشکل گلزنی هم پیدا کرده که البته این مسئله هم می‌تواند به خط هافبک مربوط باشد. دیاباته مصدوم است و قایدی هم فعلاً گل نمی‌زند. حتی ارسلان مطهری هم مقابل پیکان یک فرصت صددرصد گلزنی را دقیقه ۹۳ هدر داد.

۴- استقلال تیم شوتزنی هم نیست و نکته اینکه خود محمود فکری هافبک شوتزنی بود. او در نساجی هم هافبک‌های شوتزنی مثل محمد میری را داشت اما در استقلال فقط شاهد کاشته دیدنی میلیچ در بازی با ماشین‌سازی بودیم و بقیه یا کم شوت می‌زنند، یا اصلاً شوت نمی‌زنند و یا در موقعیت شوتزنی قرار نمی‌گیرند. از همه مهمتر اینکه استقلال در بازی‌هایی که گره می‌خورد (مثل پیکان) پلن B ندارد.

۵- پارسال استقلال زیاد گل می‌زد و زیاد گل می‌خورد. در نتیجه بازی‌های جذابی داشت و تماشاگر از تماشای بازی‌های تیم استراماچونی و فرهاد مجیدی لذت می‌برد (حتی اگر گاهی همراه با کسب نتیجه نبود). تیم فکری اما بیشتر شبیه تیم‌های کارلوس کی‌روش است که کمتر گل می‌خورد و کم هم گل می‌زند. استقلال ۴ گل زده و ۲ گل از فولاد خورده و در سه دیدار دیگر دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. قطعاً این تیم هنوز کار دارد و باید دو، سه هفته دیگر قضاوتش کرد اما نکته کلیدی اینجاست که محمود فکری فرصت زیادی برای برطرف کردن نقاط ضعف ندارد و البته در یکی، دو پست کلیدی مثل هافبک بازیساز، مهره تعیین‌کننده‌ای هم ندارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    خدا با ناپاکی ها نیست خواهید دید دست خدا ، توی مشهد ندید ببین خیری از مهاجمانش نمی بینه زیاد منتظر نباش باید آه عیسی بگیرشون
    • سروش IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      لطفامیشه واضحتر توضیح بدید
    • پرهام Forever Blue IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      ناشناس بيسواد خودت يه بار ديگه كامنتت رو بخون ببين چيزى ميفهمى؟؟؟!!! فكر نميكنم حتى تا سيكل هم درس خونده باشى!! هنوز قواعد ساده جمله بندى و دستور زبان فارسى رو كه حتى يه الف بچه هم ميدونه رو هم نميدونى!! كارى به غلطاى املاييت و غلطاى معناييت مثل " فسق " ندارم، ولى محض رضاى خدا حتى يه دونه از جمله هات سر و ته نداره و فعل و فاعلش مشخص نيست و اين نشون ميده كه سوادتم مثل شعور و ادب و انسانيتت ميمونه!! البته كم سوادى عيب نيستى، ولى پر گويى و ياوه گويى و چرنديات تكرارى همراه با بيسوادى چرا!! به جاى اين همه اراجيف تكرارى، حداقل يه كم برو سواد و جمله بندى و دستور زبان فارسى ياد بگير و در كنارش حتما روى شخصيت و انسانيتت هم كار كن!!
    • ناشناس SG ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      پرهام گلو هر اراجیفی که بافتی لیاقت خودت داره
    • شکارچی تاریکی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      درود آقا پرهام وقتی میگم لنگیا با صدتا اسم کامنت میزنن و خودشون به خودشون جواب میدن و انتقاد میکنن و دوباره.... گوش ندادن و گفتن اینجوری نیست حالا صبح ناشناس بی هویت نادان لنگی فیلترشکن روشن کرده بود و با پرچم فرانسه به سه تا اسم( ناشناس و الاستقلال و جوان ایرانی) سه تا کامنت پشت هم نوشته بود که فاصله بیه هرکدوم 2-3 دقیقه بود!!!
    • امید اس اس IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      پرهام جان کلا ناشناس همیشه حرف مفت میزنه کلا دهه نودی ها اینجورین شما خودت احتمالا دهه شصتی باشی هرچقدر باهاش بحث کنی نمیفهمه چون تقریبا سی سال اختلاف سن دارین
  • مرتضی IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    پارسال اگه استقلال زیاد گل میخورد، بخاطر ضعف حسینی بود، امسال هم رشید مظاهری داره عقب زمین رو جمع میکنه، پس محمود فکری کاری در دفاع نکرده توی هافبک و حمله هم استقلال هییییچ برنامه ای نداره!!!!! فکری یه مربی پوپولیسته که فقط ادا در میاره پارسال مجیدی بازیکن نداشت (فقط یک لشگر مصدوم داشت) چه بازی هایی از تیم میگرفت و تازه در خیلی از بازیها حتی بین دو نیمه تاکتیک رو تغییر میداد که اواخر هیچ کس نمیگفت کپی تاکتیک استراماچونی هست و خودش رو به خوبی ثابت کرد. متاسفانه ما هوادارا (از جمله خودم) قدرش رو ندونستیم و در برابر مافیای وزارت ورزش و سعادتمند ازش به خوبی حمایت نکردیم
  • ابرام US ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    ایکه میگویی نداریم ما پلن ....... از خودت حرف در نیار مشدی حسن ================================================================================================= ما پلن ها ی فراوان داشتیم ...... هم b و ‌ هم c و هم p دا شتیم ================================================================================================= ما فقط a را نشانت داده ایم ...... آنچه می خواستی همانت داده ایم ================================================================================================= گر پلان های دگر خوا هی بگو ....... ما نشانت میدهیم بی گفتگو ================================================================================================= ما کجا از قندلی ها گمتریم ....... عمر و عا ص ها دیده رسوا کرده ایم ================================================================================================= الغرض با« قندلی» دیگر مپر ...... هر چه او گفت تو نگو با ر دگر *** ============================= *** از علی یا قندلی حرفی نزن ...... خود تو میدانی چه می گویم حسن از پلان ها ی ‌‌‌b و
  • کارن IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    مگه پلن آ داره که دنبال بی هستی!!
  • 000 SE ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    پلنa هم نداره.تازمانی که خسروراداشتندپلن aشان این بودکه خسروبره وسانترکنه.الان فقط دستورمربی اینه که :بچه هابردببینم چه می کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی