نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
صمد مرفاوی: اگر پرسپولیس با نساجی بازی می‌کرد، چه مشکلی پیش می‌آمد؟
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مربی تیم فوتبال استقلال به خبرورزشی گفت: قرار نیست برنامه لیگ برتر به خاطر پرسپولیس عوض شود. شرایط استقلال و پرسپولیس قبل از جدال سنتی پایتخت حتماً باید با یکدیگر برابر باشد.

خبرورزشیمهدی همدانی؛ استقلال این روزها با اتفاقات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. از ماجرای مصدومیت تعداد قابل ملاحظه‌ای از بازیکنان تا داستان برنامه‌ریزی قبل از دربی پایتخت و رویارویی‌های این باشگاه با مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ. همه این موارد دست به دست هم داد تا پای صحبت صمد مرفاوی بنشینیم و با مربی استقلال این مسائل را یک به یک حلاجی کنیم. حاصل این گفت‌وگو، مصاحبه بسیار خواندنی شده که توجه شما عزیزان را به آن جلب می‌کنیم.

بازی بدون حاشیه
شرایط استقلال برای جدال با صنعت نفت خوب است. تمرینات مناسبی را انجام داده‌ایم و امید زیادی برای کسب پیروزی داریم. البته نفتی‌ها هم تیم خوبی دارند و در جدول رده‌بندی لیگ برتر کنار خود استقلال هستند. آنها هم مانند ما تمرینات خود را دیر شروع کردند ولی از طرف دیگر، حاشیه‌هایی که برای استقلال ایجاد شد، در مورد صنعت نفت آبادان وجود نداشت.

سابقه مصدومیت
در مورد بازیکنان مصدوم استقلال طی روزهای اخیر حرف و حدیث‌های زیادی مطرح شده ولی به عنوان یک مربی قاطعانه می‌گویم آسیب‌دیدگی این بازیکنان هیچ ارتباطی به کادر فنی استقلال ندارد و تمرینات‌مان کوچک‌ترین مشکلی نداشته است. هر مربی از مصدومیت شاگرد خود ناراحت می‌شود چون جدا از بحث انسانی، آسیب‌دیدگی یک بازیکن یعنی از دست دادن او و این اتفاق برای مربیان فوق‌العاده تلخ است اما باز هم تأکید می‌کنم مسئله ارتباطی به سبک تمرینات ما نداشته است. الان سیاوش یزدانی مصدوم است و سابقه این بازیکن نشان می‌دهد فصل گذشته نیز بارها آسیب دیده بود. شیخ دیاباته هم همین‌طور؛ این مهاجم در فصل قبل به دلیل مصدومیت هر دو جدال رفت و برگشت مقابل پرسپولیس را از دست داد. در فصل گذشته که ما کادر فنی استقلال نبودیم. وریا غفوری نیز یک آسیب‌دیدگی کهنه دارد که مربوط به این فصل نمی‌شود و از قبل بوده است. مسعود ریگی در جریان مسابقه به خاطر برخورد شدید مصدوم شد و حتی بازیکن تیم پیکان بابت این اتفاق عذرخواهی کرد. فرشید اسماعیلی هم داخل بازی مصدوم شد و هنگام برگزاری تمرینات اتفاقی برایش رخ نداد. استقلال پیش از آغاز فصل جدید فقط سه هفته فرصت تمرین و انجام دیدارهای تدارکاتی داشت در حالی که طبق شرایط استاندارد باید ۸ هفته را صرف آماده‌سازی خود می‌کرد اما با وجود این زمان اندک، تمرینات ما کاملاً براساس اصول علمی بود و مصدومیت‌ها نه ارتباطی به کادر فنی دارد و نه نشان‌دهنده ضعف احتمالی کادر پزشکی است. اتفاقاً پزشکان کنار استقلال واقعاً دارند زحمت می‌کشند.

سهیل مهدی کجا بود؟
قبل از هر چیز بگویم برای آقای حیدر بهاروند و آقای کشوری که دبیر کمیته مسابقات سازمان لیگ هستند، احترام فوق‌العاده زیادی قائلم. همه شما من را می‌شناسید و می‌دانید هرگز به مدیران و پیشکسوتان بی‌احترامی نمی‌کنم ولی گاهی اوقات حرف‌هایی می‌شنوم که واقعاً عجیب و تلخ است. برای مثال این آقای سهیل مهدی که در حال حاضر مسئول برگزاری رقابت‌های لیگ برتر است، مصاحبه می‌کند و می‌گوید چون در استقلال سه نفر با سابقه سرمربیگری حضور دارند، دوست دارند مرتب مصاحبه کنند! در جواب باید بگویم: آقای مهدی! آن زمانی که صمد مرفاوی بازیکن فیکس استقلال و تیم ملی بود و برای فوتبال این مملکت افتخار کسب می‌کرد، شما کجا بودید؟ آقای مهدی! آن زمان که من به عنوان بازیکن ثابت استقلال و تیم ملی قهرمان جام باشگاه‌های آسیا و بازی‌های آسیایی شده بودم و با رسانه‌ها مصاحبه می‌کردم، شما کجا بودید؟ شکر خدا در جامعه فوتبال امثال من، محمود فکری و پرویز مظلومی کاملاً شناخته شده هستند و احترام خود را دارند. ما عشق مصاحبه نیستیم چون مردم به اندازه‌ای که باید، این اسامی که نام بردم را می‌شناسند. آنقدر می‌شناسند که برای معروف کردن خودمان نیازی به مصاحبه نداریم. اگر هم گاهی اوقات صحبت می‌کنیم، فقط به دلیل آن است که اجازه ندهیم حق استقلال پایمال شود. اصلاً مصاحبه‌های آقای مظلومی در حمایت از مواضع استقلال به آقای مهدی مربوط نیست. پرویز مظلومی چهره‌ای کاملاً شناخته شده و محترم در فوتبال ایران است و احتیاجی ندارد با مصاحبه خود را مطرح کند.

برنامه‌ریزی برای لجبازی
حالا که صحبت از برنامه‌ریزی برای لیگ برتر شد، بد نیست به یک خاطره اشاره کنم. در فصل ۸۹-۸۸ من سرمربی استقلال بودم و آقای عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ برتر. در یک مقطع ما روز سه‌شنبه در قطر بازی داشتیم و سازمان لیگ برای جمعه همان هفته در داخل کشور هم برای‌مان مسابقه گذاشت! هر قدر هم اعتراض کردیم، جواب ندادند و تاریخ را عوض نکردند چون آقای امیررضا واعظی‌آشتیانی در آن مقطع مدیرعامل استقلال بود و عده‌ای در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با ایشان رابطه خوبی نداشتند.

برنامه‌ریزی لیگ برتر
پرسپولیس نماینده ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود و من به عنوان یک ایرانی دلم می‌خواهد با قهرمانی به ایران بازگردد ولی در کمال احترام به این تیم و هواداران محترمش، قرار نیست برنامه لیگ برتر به خاطر پرسپولیس عوض شود. شرایط استقلال و پرسپولیس قبل از جدال سنتی پایتخت حتماً باید با یکدیگر برابر باشد. تعداد مسابقات باید حتماً مساوی باشد. اگر ما بازی می‌کنیم، پرسپولیس هم باید به میدان برود. آیا در کشورهای اروپایی هم برنامه مسابقات داخلی خود را به خاطر شرکت تیم‌ها در لیگ قهرمانان اروپا و یا یورولیگ عوض می‌کنند؟ آیا بارسلونا و رئال‌مادرید به خاطر اینکه در لیگ قهرمانان اروپا بازی دارند، در لالیگا سروقت بازی نمی‌کنند؟ فوتبال حرفه‌ای یعنی شرایط کاملاً برابر و عادلانه. پرسپولیس روز ۲۹ آذر در لیگ قهرمانان بازی دارد و باز هم تأکید می‌کنم دلم می‌خواهد آنها موفق شوند ولی واقعاً اگر شانزدهم آذر یعنی ۱۳ روز قبل از فینال لیگ قهرمانان مقابل نساجی بازی می‌کردند، چه اتفاقی رخ می‌داد؟ همه تیم‌ها به مازندران می‌روند، روی آن زمین بازی می‌کنند و برمی‌گردند. کوچک‌ترین اتفاقی هم رخ نمی‌دهد. مگر برای تراکتور یا سایپا مشکل ایجاد شد؟

برنامه تحمیلی
به هیچ عنوان نباید در جامعه این ذهنیت ایجاد شود که میان برخی از تیم‌ها تبعیض قائل می‌شوند. اصلاً چنین تفکری نباید ایجاد شده و یا خدای‌ نکرده تقویت شود. فوتبال یک ورزش جوانمردانه و حرفه‌ای است که همه تیم‌ها باید در شرایط کاملاً مساوی به مصاف همدیگر بروند ولی من معتقدم برنامه لیگ برتر را تحمیل کرده‌اند! این اعتقاد من است و البته قاطعانه معتقدم تحت هر شرایطی باید عدالت و انصاف برای تمام تیم‌های حاضر در مسابقات رعایت شود.

فضای مجازی
در مورد حاشیه‌هایی که این روزها برای استقلال در فضای مجازی ایجاد شده، باید این حقیقت را پذیرفت که نمی‌توان در دنیای امروز جلوی فضای مجازی را گرفت. البته ما هم نمی‌توانیم منتظر باشیم و ببینیم در این فضا پیرامون استقلال چه می‌گویند بلکه باید کار خودمان را بکنیم و هدف‌مان خوشحال کردن هواداران و باقی ماندن در مسیر پیشرفت باشد.

تبانی در بنگلادش؟
من تابستان سال ۷۰ هنگامی که استقلال در بنگلادش عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را به دست آورد، بازیکن فیکس این تیم بودم و اگر خدای نکرده قرار بر تبانی بود، حتماً در جریان قرار می‌گرفتم ولی صراحتاً می‌گویم هیچ‌کس به ما نگفت مقابل محمدان بنگلادش که ناصر حجازی عزیز سرمربی آن بود، شل بازی کنیم. مرحوم حجازی اصلاً اهل این حرف‌ها و چنین پیشنهاداتی نبود. خدابیامرز منصورخان هم به هیچ عنوان دنبال چنین مواردی نبود. آنها با هم دوست بودند ولی در عین حال رقابت هم داشتند و هرگز با هم حرفی از تبانی نمی‌زدند بنابراین به نظر من چنین شایعاتی که اخیراً مطرح شده، صحت ندارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کی روش IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    هردوتیمتون سر وته یک کرباسند،اگر شما هم میرفتید فینال الان برعکس میگفتید
    • رفیق امیر پرسپولیسی IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      چرا کیسه کشا نخود هر آشی هستند
    • محمدم IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      این استق لالیا فکر کنم بیشتر به فکر بازی های پرسپولیس هستن تا بازی های خودشون . . .
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      پرسپولیس رفت فینال باید ازش حمایت شود
    • مانی IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      سال 75 پرسپولیس بخاطر تیم ملی و جام جهانی پذیرفت که از جدول کنار بره و الاستقلال قهرمان شد . در حالیکه سال 73 و 74 و همینطور 76 و 77 پرسپولیس قهرمان شد
    • حقیقت تلخه IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      استقلال اواخر لیگ پارسال تمام بازیهاشو بزور داور برد تا تونست سهمیه بگیره، بره فینال آسیا؟ حالت خوبه؟!
    • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      آفرین حرف منم همینه اینا اگه جای ما بودن عمرا می رفتن‌قائمشهر بعد اظهار فضل می کنن !!!!!!
    • کاج دوچرخه سوار وطن فروش IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      کیسه کشا شما دنبال راه های جدید برای خیانت باشید
    • شاهین DE ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      بازی باید برابر باشد عجب!! استقلال قلعه نوعی سه بازی اخر لیگ را که باید هم زمان برگزار شود . بازی نکرد لیگ تمام شد بعد استقلال بازی کرد . و قهرمان شد. شما از عدالت حریف می زنید . پس ان قهرمانی را باید برگردد به فولاد!!
    • كيسه سوز IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      آخه تويي كه بخاطر نود ميليون تومن،،از كيسه به afcشكايت كردي،تا ياي محروميت كيسه از آسيا هم ييش وقتي،،و تا ريال آخر طلبت رو نكرفتي،به كيسه رضايت ندادي،،،الان با جه رويي اداي يه كيسه كش متعصب رو در مياري!!!!???? فكر ميكني مردم مث خودت آلزايمر دارن،،،????
    • 24 IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      "من به عنوان یک ایرانی دلم می‌خواهد با قهرمانی به ایران بازگردد" تو که راس میگی ازچشات معلومه؟ یکی مثل پاتوسی میفهمه اگر پرسپولیس قهرمان بشه اعتبار لیگ ایران بیشتر میشه ولی هنوزم نمیفهمم از چی میترسین؟
    • as IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
      جناب مرفاوی که هم دو تا ماسک زدی و هم شیلد محافظ گذاشتی، خودت بهتر از هر کسی میدونی و اینقدر هم خارج از باغ نیستی که عدم برگذاری بازی پرسپولیس به خاطر جلوگیری از احتمال بیماری کرونا تو تیم پرسپولیس هست که در اون صورت بازی فینال رو از دست میدن و هر بازیکن یا کادری از پرسپولیس کرونا بگیره تیم 14 روز برای ورود به قطر میره تو قرنطینه و کلا فینال میره هوا وگرنه برگذاری بازی و آماده بودن برای بازی ها به نفع پرسپولیس هست و عدم برگذاری بازی ها، تیم رو از شرایط آمادگی دور میکنه. شما که اینقدر خوب مصاحبه میکنی چرا از هوادارنماهای تیمت نگفتی که سعی کردن به بازیکن پرسپولیس کرونا بدن که فینال برگذار نشه؟
  • ع ع IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    همه می دانند مهندسی میشه برای چرک
    • محمدم IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      استقلال و صمد مرفاوی سرور ما پیروزیان
    • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      پرسپولیس و افشین پیروانی سرور ما دوچرخه سواران
  • مهدی IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    بگو دارم می‌سوزم که پرسپولیس رفته فینال
    • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      مرفاوی سر طلایی سرور پیروزیایی
  • رسول IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    یخ بدم خدمتت
    • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      استقلال سرورم پیروزی نوکرم
  • رسول IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    یخ بدم خدمتت
    • تتلیتی وحشتناک کم هوش IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      استقلالی‌ها سرور پیروزیها
  • شاهین IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    این فینال چه کرده با نادی الاستقلال خخخخخ
    • خارج از مدار مافیا IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      لنگی چیزی که زیاد دیدیم فینال و جام و کاپ و افتخاره تا دوسال پیش تو آسیا کسی نمیدونست تیمی بنام پرسپولیس هم وجود داره همین هم که امروز دارین و تا فینال رفتین هم مدیون تلاش دولت مردان و وزیران و وکیلان هست خودتون که عرضه ندارین نفت مسجد سلیمان هم ببرین
    • حقیقت تلخه IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      تو منیریه هم جام و کاپ زیاده ولی پرسپولیسی که با کمک وزیر ورزش و دولت این چند سال تونست قهرمان بشه و جامهای این چند سال لیگش ارزش چندانی نداره، حداقل تو آسیا آبرو داری کرد و دو بار در آسیا به فینال رفت شما تو آسیا چیکار کردین؟ غیر از هزینه های میلیاردی چه دستاوردی داشتین؟ هیچ، حتی چهار تا بازیکن خوب به تیم ملی ندادین ، اون قهرمانی‌های حاج فتل رو هم بزارین در کوزه آبش بخورین، الان تو آسیا چیکاره اید؟
    • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      آقای خارج از مدار مگه شما نبودین که می گفتین در آسیا بابا مسعود نیست چی شد؟!!!!! نظرتون عوض شد ؟!
  • مجهول الهویه IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    این سوال را از اون هوادار کروناییتون که تو پرسپولیسیها میپلکید بپرسید. بمیرم که اگه شما بازی فینال داشتید الان تو ورزشگاه وطنی بودید!
  • تیم هندبال سپاهان IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    شما اگه تونستید و رفتید فینال و بازی های شما رو عقب ننداختن بعد بیا حرف بزن به خاطر بازی تون با جوبیلو 25 روز بازی نکردید بعد بازی ها پرسپولیس رو هم انداختن یه ورزشگاه دیگه تا چمن آزادی خراب نشه بعد اومدی میگی نباید برنامه به هم بخوره؟خوب شما که بلدید بلیط رو بخرید دیگه
  • کیسه حکومتی IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    آقای مرفاوی درست پاکترین مقام کیسه با شما هست سوال الان با وجود بیش از ۱۱ بازیکن کرونا بازیکنان ذوب آهن بازی با پدیده برگزار میشه ولی فصل قبل کیسه با ۶ بازیکن کرونایی آن هم تقلبی بازی کیسه با پارس جم لغو شد؟؟؟ چرا ذوب آهن با این همه بازیکنان کرونایی باید بازی کند ولی تیم حکومتی گردن کلفت کیسه با وجود حضور تمام عوامل داوری نماینده فدراسیون و بازیکنان تیم جم در زمین و حتی بدون هیچ ابلاغ از سازمان لیگ بر تعویق بازی به جم به دستور کیسه بازی لغو کردن و نتیجه عادلانه ۳ بر صفر نشد و چرا فصل قبل با وجود تعویق بازی پارس جم بازی کیسه با فولاد برگزار شد بازی کیسه با فولاد برابر نبود برگزارشد؟؟؟؟ چرا دو فصل قبل به خاطر خارج شدن بحران کیسه بابا مسعود دستور لغو بازی با پدیده داد یا به خاطر بازی با بویرام تایلند بازی کیسه تعویق افتاد در بازی های دیگه برابری نداشت پرسپولیس دوست داشت بازی با نساجی برگزار شود حتی درخواست بازی با نساجی در آزادی داد اما مدیران کیسه نساجی قبول نکردند پرسپولیس به خاطر شرایط سخت آی اف سی قرار داد مجبور هست یکسری محدویتهایی را رعایت کند بازی نکردن بیشتر ضرر خودش تا نفع آن
  • ناشناس IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    اولین اشکالش این بود که اگر بازی میکرد شما جناب مرفاوی اینجوری حرص نمیخوردید...متوجه شدید استاد عصبانیت.
  • مسعود IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    از همین جا به همه ی استقلالیا میگم که ما پرسپولیسیا یک درصد هم به دربی فکر نمیکنیم، ما همه ی فکرمون فینال آسیاس پس لطفا تمرکزمون رو بهم نریزید، برید واسه خودتون بازیتونو بکنید
  • 000 IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    آقای مرفاوی.کاری باباقی حرف هاتان ندارم.فقط یم سوال :حالاکه پرسپولیس با نساجی بازی نکرد، چه مشکلی برای شماپیش آمده؟
  • استقلالی واقعی US ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    من با تمام نطرات آقای مرفاوی موافقم البته با تمام احترامی که برای ایشان قایل هستم بادم نمیآد بازی بصورت بازیکن فیکس در تیم ملی دیده باشم حتی گل به پرسپولیس او یادمه اما بازی ملی فیکس نه
    • هوادار IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      سال 1988 جام ملتهای آسیا (قطر )مرحوم دهداری تیم ملی نوینی رو با بازیکنانی جوان و بی نام نشان آن روزگارهمچون زرینچه نامجو مرفاوی قایقران باوی عابدزاده کرمانی مقام پیوس افتخاری و......... ساخته بودکه صمد مرفاوی هم از بازیکنان آن تیم بودفیکس هم بود تیم ملی در آن بازیها به مقام سوم بازیها رسید ضمنا مرفاوی از سال 1362 باتیم نیروی زمینی در سطح اول فوتبال تهران مطرح شد اون موقع به نظرم آقای مهدی دانش آموز بودن !!
  • Amir perspolisi RO ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    من نمیدونم‌ چرا تا پرسپولیس به یه موفقیت نزدیک میشه آقایون یاد قهرمانی های چهارجانبه و تحریم شده ی خودشون میفتن یا اینکه نبش قبر میکنن قبل از بازی ما مقابل فلان تیم فلان بازی لیگمونو به تعویق ننداختن ، آخه مرد حسابی خوب بعضی وقتا پیش میاد که بازی های یه تیم عقب و جلو میفته، چرا میگن تیمه حرفه ای؟؟؟؟؟ بخاطر این میگن حرفه ای که کمتر دخالت کنن در کار مسئولین برگزار کننده ی مسابقات و کار خودشونو انجام بدن!!! بعدشم این یه اتفاق استثنایی محسوب میشه بخاطر شرایط کرونا وگرنه پرسپولیسم راضی نبود به این وضعیت
    • علی IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      برادر دیگه آسمون ریسمون نباف. نگو به خاطر شرایط کرونا بگو به خاطر شرایط تیم حکومتی. پارسال و در اوج کرونا به خاطر قهرمانی پوشالی همه تیم ها رو مجبور به بازی کردن اما امسال که انواع و اقسام مراقبت ها و ایمنی ها انجام شده بازیهاتون رو لغو میکنن. دیگه حرفی باقی نمیمونه.
    • 4444 IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      «Amir perspolisi» پرسپولیسیا فکر کنم منطقی هاشون شما باشین میدونی ما رو چی حرص میده این اگه با پای خودتون میتونستین این همه راه رو تیم خودتون بره به ولای علی هیچی اذیتمون نمیکرد ولی وقتی میبینیم همه چی دست به دست شما پرسپولیسیا داده تا قهرمان بشین و حتی اگه قهرمان هم بشین هواداراتون خدا رو هم بنده نمیشن اذیت میکنه چطور وقتی دو تا تیم از یه جا تغذیه میشه یکی زمین تمرین درست و حسابی داره ولی یکی نه یکی سرمربی خوب بزور براش پیدا میکنن ولی یکی رو که واقعا حتی سرمربیشم فراری میدند و پولشو نمیده که طرف بره سر سه سوت یه روز نشده برای تیم محبوبشون مدیرعامل پیدا میشه ولی برای دیگر تیم چهار نفر رو آوردند که همیشه با همدیگه دعوا دارند و میخوان پته همدیگرو بریزن بیرون داوریا و فدراسیون و کمیته هاش هم همینطور قبل از ظهر بازیکن رو از بازی محروم میکنن اعلام میکنندر حالی که تیم بعد ازظهرش بازی داره که روحیه تیم از هم بپاشه اگه خبر ورزشی پرسپولیسی این نظر رو بزاره منتظر جوابت هستیم قانعمون کن برادر
  • غضنفر IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    الان که با نساجی بازی نکرد چه مشکلی پیش آمد؟ راستی شما اگر به قراردادتون با نساجی پایبند بودید چه مشکلی پیش میامد؟ شما اگر به پرسپولیس کاری نداشته باشید چه مشکلی پیش می آید؟ شما اگر از کاه کوه نسازید و خرابکاری های خودتون را اون پشت پنهان نکنید چه مشکلی پیش می آید؟ شما اگر انقدر از عالم و آدم طلبکار نباشید چه مشکلی پیش می آید؟ شما اگر انقدر هوچیگر و فرافکن نباشید چه مشکلی پیش می آید؟
  • کیسه کش منفور US ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    به تو چه مربوط کیسه کش چقدر همه ی شما کیسه کشا از فینالیست شدن پرسپولیس سوخته اید که حالا بزرگ و کوچکتان دیگر تاب و تحمل از دست داده اید و خیلی بی شرمانه این سوزش خود را بروز میدهید راستی اگر شما پارسال با پارس جنوبی جم بازی می کردید و کرونای دروغین و مردم فریب نمی گرفتید چه اتفاقی می افتاد ؟؟؟؟؟ حالا متوجه شدید ما هم اگر با نساجی بازی می کردیم برای ما هم همان اتفاق می افتاد پس سکوت کتید
  • محمود IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    قشنگ میشه ترسو تو چهره تک تک این کیسه کشا دید.مربیای کیسه خودشونم میدونن انگشت کوچیکه یحیی گلمحمدی نمیشن و دارن برای دربی زمینه چینی میکنن.ما یه بهانه بزرگ و درست برای بازی کردن داریم.شما کیسه کشا که پارسال وقتی استراماچونی تازه رفته بود و امید داشتین زود برگرده یادتون میادبازی با فولادو به بهانه آلودگی هوا پیچوندید.درست زمانیکه پرسپولی تو تهران تو اوج آلودگی هوا مجبور شد بازی کنه.یادتون میاد به خاطر مصدومیت دیاباته دروغ بزرگ کرونارو علم کردین و بازی لیگتونو پیچوندینو و بعدش لو رفت نهایتا دوتا بازیکوتون کرونا گرفتنو طبق قانون باید بازی میکردید و پیچوندیدن.شما کیسه کشا شرمتون نمیاد از عدالت و قانون و اینچیزا حرف میزنید؟
  • 6 IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    ترسوها و دوباره نق زنی و هوچیگری.... ما کجا و کیسه ترکی السلودی کجا خخخخخ
  • فرش دزدهابه بهشت نمیروند IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    ویترین باشگاه لنگ قبل از بابامسعودوقبل ازبابارواگرنگاهی بیندازید متوجه خیلی چیزامیشید
    • رفیق امیر پرسپولیسی IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      ویترین باشگاه کیسه قبل از بابا محمود و قبل از بابا رو اگر نگاهی بندازید متوجه خیلی چیزا میشید ... کامنت مال یکی از پرسپولیسی ها هست
    • دلار دزدها و گوسفند دزدها به بهشت نمی روند IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      ویترین باشگاه فقط با جام های ناپاک دوره احمدی نژاد پرهست قبل و بعداز احمدی نژاد خالی هست پاکترین مقام کیسه سومی مرفاوی هست
  • زاگرس IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    یک روز یه بچه شش-هفت ساله که خون رگهای باغیرتش قرمز بود در مورد پرسپولیس وکیسه حرف قشنگی زد,,,اوگفت تیمهای بزرگ به فکر قهرمانی هستن وتیمهای کوچک تو فکر بردن از تیمهای بزرگ!!!حالا این حکایت تیم کیسه است که تنها فکر وذکرشون بردن پرسپولیسه...جناب عبدالصمد وسایر کیسه کشا بدونن ما فعلا در حال فکر کردن وبرنامه ریزی برای اهداف بزرگمون هستیم...به وقتش سراغ شما کوچولوها هم خواهیم امد
  • ایمون زاید IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    دوستان که از افتخارات بنگلادش صحبت میکنن ،چرا یادشون نیست که در چه سالی هفته های یازده ،دوازده و سیزده بازیهاشون تو لیگ بخاطر بازی در لیگ قهرمانان آسیا لغو شد ،والله نوبره
  • نادی الکیسه حکومتی AT ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    مرفاوی یک بار دیگر ثابت کرد که این جمله چقدر درست و پر محتوی است: تیم های بزرگ مثل پرسپولیس به قهرمانی فکر می کنند و تیم های کوچک به تیم های بزرگ! آن دوره ای که اینا مدعی اند که قهرمان آسیا شدند؛ هیچکس آنرا جدی نمی گرفت؛ به همین دلیل برای بقیه تیم ها مهم نبود که کیسه با لابی گری و مافیایی به این مقام کذایی دست یافته بود!! ببینید اینا هم قهرمانی شان بی ارزش بود هم با لابی بدست آمد! در حالی که شب و روز به این کار دارند که کی بازی های پرسپولیس برگزار می شود و کی برگزار نمی شود!!!
  • غریب اشنا IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    ازهمه این حرف ها بگزریم اگر قهرمان را به دست نیاوردی تقصیر را گردن لیگ نگزارید که بازی های شما را دنبال نکردن شما بدون بازی ماندید و سرحال نرفتید ....
    • مجهول الهویه IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      ما از پیروزی خوشحال میشیم و با شکست تجربه میگیریم. شمایید که با ی باخت به زمین و زمان اتهام میزنید
  • مسعود AE ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    ببین پرسپولیس چه کار کرده که اینها اینقدر عقده ای شدن بابا یک کلام تا افرادی مثل اینها دارن سکانداری میکنن حالا حالا ها باید در جا بزنن ....اصل ورزش ، در مرام و گذشت و فداکاری خلاصه میشه حالا ببین تو این آدمها، این چیزا پیدا میشه...فرق نمیکنه چه استقلالی چه پرسپولیسی ...یه جوان چی میخواد از اینها یاد بگیره....ای کاش میشد امتیاز رفت و برگشت این دربی رو میدادند به این آقا ...و در آخر اگر قهرمان نشدند برا همیشه جمع میکرد میرفت
  • شاهین IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    صمدی خیلی ریز می بینیم شما رو صمد خان خوبه آدم یکم غیرت و حس ناسیونالیستی داشته باشه واسه شکست تیمای ایرانی در بازیهای برون مرزی دست بدعا نشه و آمار به بیگانه نده راستی آقا صمد قبل حرف زدن فکر میکنی ؟؟
  • فری عشقی IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    آقای ن داداش ها آل استقلال.سوراختور و شله زرد های عزیز تا این نسل شیر مرد و باغیرت در پرسپولیس بزرگ هست تمام جام های ایران و آسیا برای پرسپولیس بزرگه.یه نوع پماد دارم مخصوص برای دوستان آل کیسه و آل نصر بدم خدمتتون
  • ناشناس IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    برای شما که تا نوک بینی خودتون رو میبینید هیچی...اگه شما جای پرسپولیس بودید و همبن شرایط رو داشتید بازم همین حرف رو میزدید؟نگاه شما ملی نیست نگاه شما کیسه ای است والسلام
    • 4444 IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      اخوان المسلمین قبلا ما این راه رو رفتین الان شما جای ما هستین این 1 دومیش وقتی ما این راه رو رفته بودیم حتی صدا و سیمانش هم همچین کاری برای ما نکرد چه برسه به فدراسیون پنج ستارتون حتی برنامه ریزیشون هم بر علیه ما بود اون زمان خود تاج اومد تو همون خبر ورزشیش اعتراف کرد که استقلال تمام برنامه های سازمان لیگ رو برهم زده یعنی حتی اون زمان اینا که تو فدراسیون هم بودند آرزشون بود که استقلال نتونه بره مرحله بعد تا برنامه هاشون برهم نخوره شما لنگیا چی فکر میکنین واقعا با جعل قراردادو هزار کوفت و زهرمار دیگه بهتون کمک میکنند که قهرمان بشین ولی حتی عرضه یه گل زدن تو فینال آسیا رو هم نداشتین تا حالا
  • لنگی حقیر و کوچیکو در استیصال IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    این موضوع رو من زیر چند تا خبری که تو همین خبرورزشی درج شده بود گذاشتم ولی از انجاییکه خبرورزشی ماهیتش لنگی هست از نمایش ان خوداری کرد.ولی باز مینویسم تا لااقل برای خود خبروررشی محرز بشه که بحث مهندسی لیگ ایران شعار نیست حقیقت .الان چند سال با کارهاییکه فدراسیون انجام میده مانع موفقیت دیگر تیمهای لیگ شده و برعکس زمینه رو برای قهرمانی لنگ محیا میکنه چند نمونه .تضعیف رغیب لنگ تیم استقلال هست .نگاه کنید این تیم چندین ساله روی ارامش به خودش ندیده اون از ماجرای انتخاب سرمربی ها و همچنین اعضای هییت مدیره و مدیر عامل که در مورد لنگ سرمربی با هزینه ی ملیاردی با تضعیف تیم شهرخودرو بلافاصله بعد جدایی برانکو جذب میشه .مدیرعاملبعد برکناری بلافاصله تعیین میشه ولی در تیم استقلال مدیرعال چند ماهه مشخص نشده سرمربی موفقشو فراری دادن الان همه کشور بسیج شده تا لنگ بره قعرمان اسیا بشه بازیهاشو تعویق کردن .و صدها دلیل و برهان روشن .بنظر شما این کارها مهندسی لیگ نیست .بس چع میشه نام بردش. اکثر هواداران لنگ هم این نوع قهرمانی بهشون نمیچسبه .لنگیها پیشا پیش قهرمانی پنجمتونو با جام استنپی تبریک میگیم .یه روزی
    • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
      همون خودت بچه سالی یحیی گل محمدی بعد رفتن کالدرون به پرسپولیس اومد نه برانکو. !!! ادمین یه چیزی می دونست که چاپ نکرد دیگه هم چاپ نکن خخخخخخخخ
  • اکبر IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    نمیدونم چرا هرکسی به خودش اجازه میده با بردن نام پرسپولیس برای خودش اسم ورسمی به دست بیاره و اسمش تو زبونا بندازه
  • ناشناس IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    از حسادت دارن میمیرن همین....
  • پرسپولیس FR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    لذت میبرم وقتی دستو پا میزنید
  • Amir perspolisi US ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    من نوکر صمد خان مرفاوی وکلیه عوامل استقلال کبیر هستم
  • fred US ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    اتفاقا سوال خوبی فرمودید و حرف شما متین هست. اما چرا شما پارسال برای بازی با پارس جنوبی که بازی داخلی بود به جم نرفتید ؟ مثال زیاد هست اما شما جواب همین یکی که به روز هست را بدهید .
  • ق ر IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    مشکلی که تو با صبا باطری کردی و ۶ امتیاز به استقلال دادی و آخرت خودتو راحت فروختی
  • هوادار فوتبال IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    پرسپولیس باید هم در جبهه داخلی مبارزه کند هم برای کسب یک افتخار ملی در جبهه خارجی به میدان برود آنوقت یک مشت علاف علیه پرسپولیس جو سازی می کنند تا تمرکز این تیم بی حاشیه را بهم برنند فصل گذشته هم همینها علیه پرسپولیس جو سازی می کردند تا پرسپولیس قهرمان نشود اما تیرشان به سنگ خورد
  • سید محسن IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    پماد سوختگی مخصوص 29 آذر رسید......با 40 درصد اف پاییزه
  • صادی IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    خدایی پرسپولیس رفته فینال آسیا چقدر حسودی میکننداین جماعت ...بابا زشته ...شپا اینقدر که سرتون توکار پرسپولیسه خودتون زحمت می کشیدید الان شاید شاید شما جای پرسپولیس درطی ۵سال اخیر یکه تاز لیگ بودید و۳ بازهم جز ۴ تای آسیا...دقت کردید در ۴ سال اخیر نام باشگاه پرسپولیس تو سطح اسیا هرروز اسمش هست واقعا چرا ..چون ابرقدرته وبااقتدارپشت سرهم جام می یاره
    • 4444 IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      ابر قردتتین خیلی خیلی طرف تو آسیا داره با چاشنی شانسو دفاعی بازی میکنه با زدن پنالتی میره بالا بعد ابرقردت حساب میکنه خودشون
  • کارن IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    استقلالیا همش شعار میدادن ک تو اسیا وزیر نیست و شما نمیتونید کاری بکنید حالا ک رفتیم فینال بازم میگن کار وزیر متوهمین متخصص. . .
  • كارون US ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    ميخواهي مخلص استقلال ومديرانش باشي باش ولي خواهشن از اسم امير خان پرسپولبسي ما استفاده نكن.
  • سید محسن IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    حالا اینا رو ول کنید.....سیس نشستن اوس صمد رو نگاه کنید.....اسطوره های پوشالی باشگاه بدون افتخار که مثل یک بچه 8 ساله حسادت میکنن
  • سیدمحسن سرخدل IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
    آقای مرفاوی واقعا متوجه نمیشی اگه با نساجی بازی میکرد تیم امکان کرونا وقرنطینه ورفتن فینال روهوا وجود داشت وگرنه واسه آمادگی تیم بهتر بود بازی برگزار می‌شد بعدم هواداره شما گفته رفتم به عبدی کرونا دادم احتمال زیاد دیگه بقیشو بخون دوستانه دیگم از بازی نکردنای شما گفتن خصوصا پارسال بدون دلیل جم نرفتین پس به تیم خودتون بچسبین ودنبال مقصر وناکامی باخت احتمالی دربی ازحالا نباشید تیمی که هفت دقیقه یارش مصدوم شده بردنش بیرون وشماها متوجه نشدیم ده نفره هستید دیگه ادعاتون واسه چیه ممنون از اینکه دوس داری تیم قهرمان آسیا بشه
  • نساجی IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    اصلا به تو چه؟
  • مجید IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    تو خودش ناراحت نکن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی