نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پیروزی استقلال و دانشگاه‌آزاد، قبل از فینال گروه الف
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

دیدارهای دور برگشت کشتی آزاد از صبح امروز در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی آغاز شد.

خبرورزشی/ کشتی؛ دور برگشت بیستمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد باشگاههای کشور جام یادگار امام (ره) بزرگداشت سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی از صبح امروز با دیدارهای گروه الف آغاز شد. این دیدارها با حضور ۴ تیم استقلال تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، شهدای زنجان و فرش ایران با نظارت محسن کاوه، غلامرضا محمدی و ابراهیم مهربان با رعایت کلیه پروتکلهای بهداشتی آغاز شد. 
این رقابتها صبح و عصر فردا هم ادامه دارد و با معرفی تیمهای راه یافته به نیمه نهایی، به پایان می رسد. دیدارهای گروه ب نیز چهارشنبه و پنج شنبه در همین سالن برگزار می شود تا تکلیف دو تیم دیگر برای انجام نیمه نهایی معرفی شوند. 

بالا رفتن روحیه جوانان با تصمیم کادرفنی
قبل از شروع این پیکارها تصمیم کادرفنی تیم ملی مبنی بر عدم حضور حسن یزدانی و کامران قاسم پور در مسابقات جام جهانی انفرادی و حایگزنی دو تن از جوانان شایسته و آینده دار برای رویارویی با مدعیان حاضر در جام جهانی صربستان، انگیزه ای بسیار بالا به رحمان عموزاد و امیر محمد یزدانی داده بود تا کشتی گیر ۵۷ کیلوی تیم دانشگاه آزاد و ۶۵ کیلوی تیم استقلال تهران با روحیه ای مضاعف در اولین دیدار تیم شان در دور برگشت با حریفان مبارزه کنند. هرچند رحمان عموزاد مقتدرانه و ۱۰ – صفر از سد رضا خلاقی گذشت ولی حریف یزدانی در همان ابتدای کشتی از ناحیه آرنج مصدوم شد تا بدون رد وبدل شدن هیچ امتیاز فنی، دست یزدانی به عنوان نفر برنده بالا برود. اما هجومهای یزدانی جوان از همان آغاز کشتی، به خوبی تاثیر تصمیم کادرفنی در عملکرد او را نشان داد.

قدرتنمایی، قبل‌از رویارویی درفینال گروه‌الف

استقلال‌تهران و دانشگاه‌آزاد مدعیان‌اصلی صعود به نیمه‌نهایی از گروه الف هستند. هر دوتیم مدعی، مسابقه صبح خود را با پیروزی مقتدرانه پشت سر گذاشتند تا درفینال گروه الف و اولین مسابقه عصر روز اول، با روحیه‌ای مضاعف، مقابل هم صف‌آرایی کنند. دانشگاه‌آزاداسلامی در اولین مسابقه صبح روز نخست با نتیجه ۸ – ۲ از سد فرش ایران گذشت، استقلال‌تهران هم در مصاف با تیم شهدای‌زنجان ۹ – یک به پیروزی رسید. 

شکست ۳ – ۳ شیرازی مقابل قهرمان گرجستانی جهان
 
دیدار وزن ۶۱ کیلوی دو تیم دانشگاه آزاد و فرش ایران، یکی از دیدارهای جذاب و دیدنی انفرادی صبج روز اول شود. فرش ایران که دور رفت را با ناکامی پشت سر گذاشته بود، برای جبران کمبود نفرات خود مجبور به استفاده از دو کشتی گیر خارجی شد تا بلکه نتایجی بهتر از دور رفت کسب کند. بکا لومتادزه قهرمان گرجستانی ۲۰۱۹ جهان یکی از نفراتی بود که برای تقویت تیم فرش در لیگ امسال روی تشک رفت. مهدی شیرازی جوان شایسته دانشگاه آزاد یه لحظه هم پا پس نگذاشت و تا ثانیه های پایانی هم از هجوم به قهرمان جهان دست برنداشت. اما تجربه حریف گرجی یکی از دو پیروزی تیم فرش ایران را با نتیجه میلیمتری ۳ – ۳ به سود لومتادزه رقم زد. 

پیروزی شهبازی برابر نفر سوم جهان

حسین شهبازی نفر سوم جوانان و امیدهای جهان، با تصمیم کادرفنی تیم دانشگاه ازاد در وزن بالاتر (۹۷ کیلو) کشتی گرفت. دومین گرجستانی و خارجی لیگ برتر کشتی آزاد نیز برای تیم فرش ایران در وزن بالاتر ۹۷ کیلو روی تشک رفت. ایراکلی میتستوری نفر سوم ۹۲ کیلوی کشتی آزاد حهان در مصاف با حسین شهبازی، برای آخر کشتی برنامه ریزی کرده بود و می خواست با هجوم در ثانیه های پایانی، امتیاز پیروزی بخش را به دست آورد که مربیان دانشگاه آزاد و شهبازی دست او را خوانده بودند و فرصت این کار را از او گرفتند تا مجبور شود، شکست ۲ – یک را بپذیرد.

پیروزی ۸ – ۲ دانشگاه آزاد مقابل فرش ایران

تیم دانشگاه ازاد در اولین مسابقه صبح امروز به مصاف فرش ایران رفت و با پیروزی ۸ – ۲ به کارش خاتمه داد. هرچند فرش ایران با حضور دو کشتی گیر خارجی، حداقل کسب دو پیروزی خود را قطعی می دانست وقتی نماینده گرجستانی خود در ۹۷ کیلو را بازنده دید، امیدی برای کسب دومین پیروزی نداشت، اما امیررضا امیری در سنگین وزن با پیروزی ۸ – صفر، دومین و آخرین پیروزی این تیم را به نام خود ثبت کرد. در سایر اوزان همه فرشی ها مغلوب دانشگاه آزاد شدند. 

همه عموزادها در دانشگاه‌آزاد!

هرچه عموزاد در کشتی داشتیم برای دانشگاه آزاد کشتی گرفتند. در دیدار صبح امروز و رویارویی دانشگاه‌آزاداسلامی با فرش‌ایران یکی از اتفاقات جذابی که شاهد بودیم، حضور ۳ عموزاد روی تشک برای تیم دانشگاه بودیم. رحمان عموزادخلیلی، فرزاد عموزادخلیلی و مجتبی عموزادخلیلی در اوزان ۵۷، ۶۵ و ۷۰ کیلو برای تیم دانشگا ۳ پیروزی حساس با نتایج ۱۰ – صفر، ۶ – یک و ۵ – صفر به دست آوردند. رحمان و فرزاد با هم برادرند و مجتبی هم پسرعمو و پسرخاله انهاست. به گفته علیرضا رضایی سرمربی تیم ملی دانشگاه آزاد، یکی دیگر از عموزادها به نام حسین که از همه اینها کوچکتر است نیز سال آینده برای این تیم کشتی می گیرد تا تعداد بچه های خلیل‌شهر بهشهر دراین‌تیم به ۴ نفر برسد. 

قدرتنمایی استقلال با درخششِ پهلوان‌باشی کشور

استقلال تهران نیز گام اول را قبل از رویارویی با دانشگاه آزاد، مقتدرانه برداشت. هرچند امیرمحمد یزدانی به دلیل مصدومیت زودهنگام حریف، برنده وزن ۶۵ کیلو شد و بقیه نفرات تیم استقلال هم (به‌غیر از ۸۶کیلو که  موجرلو مغلوب امیرحسین شیور شد)، از سد حریفان گذشتند تا نقش زیادی در قدرتنمایی استقلال داشته باشند ولی درخشش جابر صادق زاده پهلوان باشی کشور و دارنده ۶ بازوبند پهلوانی با پیروزی ۱۰ – صفر مقابل امیر یاری، جوان پرتلاش تیم شهدای زنجان، یکی از پیروزیهای دلگرم کننده استقلال، قبل از رویارویی با دانشگاه آزاد بود. اگر امین طاهری و جابر صادق زاده در فینال گروه الف به مصاف هم بروند، قطعاً یکی از بهترین دیدارهای سنگین وزن در لیگ را شاهد خواهیم بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی