نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
صدرنشینی استقلال با یکه‌تازی صادق‌زاده، پهلوان باشی ایران
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فینال دور برگشت گروه الف لیگ برتر کشتی آزاد با پیروزی استقلال تهران خاتمه یافت.

خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ دیدار حساس دو تیم مدعی استقلال تهران و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و با تکرار پیروزی دور رفت به نفع استقلال تهران به پایان رسید. در حالی که بازان شدید و سرمای آزاردهنده تهران، خیلی از امور را مختل کرده است، اما رقابت گرم و حساس آزادکاران در دور برگشت گروه الف، علاقمندان کشتی را پای گیرنده‌های تلویزیون نشانده بود تا از تلاش آزادکاران برای رسیدن به پیروزی لذت ببرند.

تکرار پیروزی، در شرایطی حساس‌تر از دور رفت
استقلال‌تهران برای تکرار پیروزی دور رفت گام به میدان گذاشت و در شرایطی حساس تر و نزدیکتر نسبت به دور قبل موفق به تکرار پیروزی شد. دانشگاه آزاد که دور ررفت ۷ – ۳ مغلوبِ استقلال شده بود، برای جلوگیری از تکرار دیدار رفت و درصورت امکان جبران شکست مقابل حریف، گام روی تشک مسابقه گذاشتند، اما برای رسیدن به هدف پیروزی، هرچه تلاش کردند نتیجه بخش نشد و در نهایت مجبور به قبول شکست ۶ – ۴ برابر حریف شدند. 

مسافر صربستان، تنها برنده خاندان عموزاد!
رحمان عموزاد خلیلی به عنوان یکی از دو مسافر آزادکار ایران در جام جهانی انفرادی ۲۰۲۰ صربستان، تنها کشتی گیر خاندان و خانواده عموزاد بود که در مصاف استقلال و دانشگاه آزاد برنده شد. هرچند او اولین کشتی گیر برنده تیم دانشگاه ازاد بود ولی برادر و پسرعمویش فرزا د مجتبی در فینال گروه الف، چاره ای حز قبول شکست نداشتند. رحمان عموزاد خلیلی، چراغِ اولین پیروزی را به‌نفع دانشگاه آزاد روشن کرد و ۱۱ – ۲ از سد عرفان جعفریان ۵۷ کیلوی استقلال تهران گذشت. 

۵ پیروزی پیاپی استقلال، بعد از قبولِ اولین شکست
برخلاف نتیجه دیدار وزن اول و قبول اولین شکست، استقلالی ها ۵ پیروزی پیاپی را به‌نفع خود ثبت کردند. محمد رمضانپور، مرتضی قیاسی، محمدرضا سرگو، جمال عبادی و حمیدرضا زرین‌پیکر در اوزان ۶۱، ۶۵، ۷۰، ۷۴ و ۷۹ کیلو به‌ترتیب با نتایج ۲ – ۲، ۵ – ۳، ۸ – ۳، ۱۱ – ۵ و ۴ – ۳ مقابل حریفانشان مهدی شیرازی، فرزاد عموزاد خلیلی، مجتبی عموزاد خلیلی،مرتضی میرزایی و محمد نخودی برنده شدند تا شاگردان رضا یزدانی در تیم استقلال برای کسب پیروزی تیمی، فقط نیازمند یک پیروزی انفرادی باشند. 

کسب ۳ پیروزی حساس با غرور جریحه‌دار شده
شاگردان علیرضا رضایی در دانشگاه‌آزاد که با قبول ۵ شکست انفرادی پیاپی، غرورشان جریحه‌دار شده بود،  برای جلوگیری از تکرار شکست دور رفت و ممانعت از رسیدن به پیروزی زودهنگامِ حریف، با تحمیل ۳ شکست پیاپی به استقلال، سرنوشت این مسابقه حساس را به دیدار سنگین‌وزن کشاندند. امیرحسین فیروزپور، حسین شهبازی و حسین جلالی‌نژاد در اوزان ۸۶، ۹۲ و ۹۷ کیلو با نتایج ۱۲ – ۲، ۱ – ۱ و ۵ – ۳ از سد علی موجرلو، امیر محمدی و علیرضا رکابی گذشتند تا سرنوشت برنده این فینال درون‌گروهی، به رویارویی سنگین وزن بکشد. امیرحسین فیروزپور قهرمان نوجوانان جهان و یکی از جوانهای شایسته و خوش‌آتیه درمصاف با موجرلو حریف باتجربه، ابتدا او را از نفس انداخته و سپس به پیروزی حساس و جذاب ۱۲ – ۲ رسید. حسین شهبازی که صبح امروز مقابل کشتی‌گیر گرجستانی فرش ایران در ۹۷ کیلو، یک پیروزی حساس برای دانشگاه‌آزاد کسب کرده بود، این‌بار در ۹۷ کیلو کشتی گرفت و با پیروزی ناپلئونی و حساس ۱ – ۱ مقابل امیر محمدی، گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشت. حسین جلالی‌نژاد هم در مصاف با علیرضا رکابی جسورانه جنگید و به‌رغم این که ابتدا نتیجه را واگذار کرده بود، اما ۵ – ۳ جلو افتاد و مدبرانه کشتی را اداره کرد تا یک پیروزی حساس برای تیمش ثبت کند. 

صدرنشینی استقلال با پیروزی دلچسب پهلوان‌باشی
صدرنشینی استقلال در گروه الف، قبل‌از انجام سایر دیدارهای این گروه، باپیروزی دلچسب و حساس پهلوان‌باشی کشور قطعی شد. پیش از انجام دیدار ۱۲۵ کیلو، نتیجه تیمی ۵ – ۴ به سود استقلال بود و همه‌چیز به نتیجه دیدار جابر صادق‌زاده پهلوان‌باشی کشور و قهرمان‌جوانان‌جهان با علیرضا گودرزی ملی‌پوش ۹۷ کیلوی کشورمان در مسابقات‌جهانی ۲۰۱۱ استانبول، کشیده شد. پهلوان‌باشی ایران درمصاف با گودرزی مرد باتجربه ۹۷ کیلو و تازه‌وارد در سنگین‌وزن، بسیار مقتدرانه و با برنامه، کشتی گرفت و نتیجه ۸ – صفر را به نفع خود ثبت کرد تا خیال استقلال هم از کسب پیروزی  ۶ – ۴ تیمی راحت شود. باتوجه به شرایط دو تیم دیگر حاضر دراین‌گروه (شهدای زنجان و فرش ایران) و قبل‌از انجام دیدارهای صبح و عصر فردا (دوشنبه) از هم اکنون می‌توان استقلال تهران و دانشگاه‌آزاداسلامی را تیمهای اول و دوم صعودکننده گروه الف به‌مرحله نیمه‌نهایی لیگ‌برتر امسال دانست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی