نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۸
۰ |
۰
اهمیت تغذیه قبل و بعد ورزش
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

قبل از تمرین مواد غذایی سالم میل نمایید تا انرژی لازم را برای ورزش کردن داشته باشید و تغذیه مناسب بعد از تمرین سبب می شود تا آسیب های وارده به عضلات شما ترمیم شود و سبب افزایش رشد عضلات بدنسازان می‌گردد.

خبرورزشیورزش و سلامتی؛ چرا تغذیه قبل و بعد از ورزش مهم و اساسی می باشد؟
۱. به دلیل سوخت رسانی و انرژی به بدن بدنسازان و ورزشکاران  
۲. به دلیل سرحال شدن و شادابی قبل و بعد از ورزش مهم و اساسی می باشد. 

در واقع در بدن شما دو تا مخزن برای سوخت رسانی و انرژی موجود می باشد که شامل اولیه و ثانویه می باشد. مخزن سوخت اولیه شما شامل انرژی ذخیره شده از غذای قبلی شما (فروشگاه های گلیکوژن) و مخزن سوخت ثانویه ذخیره چربی شما (چربی ذخیره شده در سلول های چربی) می باشد. تا زمانی که مخزن سوخت اولیه خالی باشد، بدن شما به انرژی ثانویه (سلول های چربی) دسترسی نخواهد پیدا کرد. بنابراین اگر هدف شما بدنسازان عزیز تناسب اندام و عضله سازی می باشد، باید ابتدا فروشگاه های گلیکوژن خود را خالی کنید تا بتوانید به فروشگاه های چربی دسترسی داشته باشید
بنابراین اگر بدن شما غذای بیشتری را به شما بدهد، فقط به افزایش وزن و افزایش حجم شما کمک می نماید. از سوی دیگر، اگر هدف شما افزایش وزن باشد، دقیقا همان چیزی است که شما باید انجام دهید، مطمئن شوید که بیشتر از این که بسوزانید باید غذا بخورید. 

اگر می خواهید به تناسب اندام برسید یک میان وعده سبک بخورید که در هنگام تمرین چربی سوزی و عضله سازی شما شروع می شود. شما نیاز به یک میان وعده قبل از تمرین دارید البته اگر خیلی گرسنه هستید و یا احساس ضعف میکنید در غیر اینصورت نمیتوانید خودتان را مجبور نمایید که به زور غذا میل نمایید.
میان وعده قبل از تمرین به شما کمک می کند که سریعتر حرکت کرده و بهتر عمل نمایید. شما به راحتی می توانید تمرینات خود را در طول صبحانه، ناهار و یا شام برنامه ریزی کرده، بنابراین شما هیچ گونه کمک قبل از تمرین نیاز ندارید و در نتیجه کالری اضافی مصرف نمی کنید و سپس باید آن را نیز بسوزانید و لاغر شوید.
برخی از افراد در صبح قبل از خوردن صبحانه معده شان خالی بوده، در آن زمان، بدن شما هیچ انرژی در فروشگاه ها نداشته و از ذخایر خود برای عملکرد بدن استفاده می کرد. بدن شما به سرعت از فروشگاه های چربی برخوردار خواهد شد. 
میان وعده بعد از تمرین تقریبا ۳۰ دقیقه پس از تمرین می توانید میل نمایید که به شما کمک می کند آسیب های موجود در سلول های خود را ترمیم کنید و به شما کمک می کند سریعتر بهبود یابید. معمولا غذای ساده یا پروتئین میل نمایید. 

تغذیه پیش و پس از تمرین برای ساخت عضلات

از سوی دیگر، برای به دست آوردن وزن، تغذیه قبل و بعد از تمرین ضروری است. پس از تمرین، ماهیچه های شما از گلیکوژن (شکل ذخیره شده کربوهیدرات) که باعث کاهش انقباض عضلانی در طول تمرین شده، کاهش پیدا می‌نماید. اگر بعد از یک جلسه تمرین طولانی زیاد غذا میل نمایید، بدن شما چربی سوزانده شده را بر می گرداند. بهترین گزینه هضم سریع و ترکیبی از کربوهیدرات های پیچیده می باشد که به فرآیند ساخت عضله کمک کرده و مانع از دست دادن عضلات می گردد. 
از آنجائیکه زمان در اینجا بسیار مهم است، مردم بسیاری از پودر پروتئین امصرف می نمایند به این دلیل که ارزش پروتئین بسیار بالا است، که ارزان تر و ساده تر از یک میان وعده است. تحقیقات زیادی در این باره انجام شده است تا مشخص شود که چقدر بدن انرژی برای ساختن عضلات نیاز دارد و به طور کلی تصور می شود که عضله سازی گران می باشد

زمان بندی

هرگز نباید بر روی فقط یک ناحیه از شکم کار نمایید. به طور معمول، غذای اصلی (صبحانه، ناهار یا شام) باید حداقل ۲ ساعت قبل از تمرینتان میل شود تا بدن شما بتواند غذا را هضم نماید.
تنقلات قبل از تمرین به طور معمول مقدار کمی از مواد غذایی است که می تواند به سرعت هضم می شود و سپس به عملکرد و بازیابی کمک می کند. شما باید قبل از تمرین تقریبا ۳۰-۶۰ دقیقه قبل از ورزش غذا میل بنمایید. تنقلات پس از تمرین نیز کوچک هستند و در ۳۰ دقیقه بعد از تمرینات شما موثر هستند.
اگر شما در حال تلاش برای از دست دادن وزن هستید، بعد از تمرین توصیه می گردد غذا میل نمایید. اگر شما در حال تلاش برای ساختن عضله هستید و شما نمی خواهید به طور تصادفی برخی از آنها را از دست بدهد، باید بعد از تمرین مواد غذایی خوب و عضله ساز میل نمایید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی