کیانوش رستمی‌؛ باز هم ناکام بزرگ 
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سریال ناکامی‌های کیانوش رستمی وزنه‌بردار ملی‌پوش تمامی ندارد.

خبرورزشیوزنه‌برداری؛ کیانوش رستمی این‌بار در رکوردگیری ملی‌پوشان هم با اوت وزنه‌اش در حرکت یک‌ضرب ناکام بزرگ لقب گرفت. محمدحسین برخواه، سرمربی تیم ملی ۳۴ روز بعد از تمرین وزنه‌برداران در اردو، شنبه‌شب آنها را در رکوردگیری محک زد؛ محکی که بازنده‌ای به نام کیانوش رستمی داشت. ملی‌پوشان که برای رقابت‌های قهرمانی آسیای ازبکستان و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده می‌شوند با نزدیکی به روزهای آخر اردو، طبق برنامه سرمربی وزنه زدند. 

حافظ قشقایی، حسین سلطانی، محمد زارعی، علی میری، صالح چراغی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی، رسول معتمدی، سیدایوب موسوی، علی هاشمی، کیا قدمی و علی داودی به ترتیب در دسته‌های ۶۱، ۸۱، ۸۹، ۹۶، ۱۰۲، ۱۰۹ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم وزنه‌برداران اردونشین هستند که از بین آنها چهار ملی‌پوش در رکوردگیری وزنه نزدند و به جز سهراب مرادی که این فصل در لیگ تیم ندارد، حافظ قشقایی، محمد زارعی و سیدایوب موسوی در اهواز و دور رفت لیگ برای تیم‌هایشان مسابقه می‌دهند. سهراب درحالی غایب رکوردگیری بود که گفته می‌شود بعد از بهبودی مصدومیت کمر و کتفش کم‌کم به روزهای اوجش برمی‌گردد. 

اما کیانوش رستمی ملی‌پوش دسته ۹۶ کیلو که مثل همیشه بیرون از اردو و تنها در شهرش تمرین می‌کرد، یک روز قبل از رکوردگیری تست کرونا داد و به جمع اردونشینان اضافه شد. او که این فصل با تیم گهرزمین سیرجان قرارداد دارد اما نتیجه‌ای نگرفت. او در حرکت یک‌ضرب وزنه ۱۷۰ کیلوگرم را انتخاب کرد و هر سه بار هم اوت کرد و حذف شد. در حالی که همیشه وزنه‌برداران دسته ۹۶ کیلو حرکت یک ضرب را از وزنه ۱۸۵ یا ۱۹۰ شروع می‌کنند. کیانوش رستمی با این ناکامی قید حرکت دو ضرب را زد. این اتفاق باز هم برایش فرصت دیگری رقم زد تا برای دور رفت لیگ به اهواز برود و آنجا برای تیمش وزنه بزند. البته با عدم آمادگی او بعدی نیست بهداد سلیمی سرمربی تیم گهر زمین وزنه‌بردار دیگرش را در اهواز روی تخته بفرستد. 

علی داودی، کیا قدمی و رسول معتمدی از بین وزنه‌برداران در رکوردگیری، نمایش خیلی خوبی داشتند و رکوردهایشان برای دور رفت لیگ تیم‌هایشان محاسبه می‌شود. علی داودی ملی‌پوش فوق‌سنگین و یکی از امیدهای وزنه‌برداری برای المپیک توکیو که با تیم فولاد خوزستان قرارداد دارد، در این رکوردگیری وزنه ۲۰۵ کیلوگرم را برای حرکت یک‌ضرب بالای سر برد که قبلاً موفق به زدن آن نشده بود و در حرکت دوضرب نیز وزنه ۲۴۰ کیلوگرم را بلند کرد و به حدنصاب مجموع ۴۴۵ کیلوگرم رسید. کیا قدمی، ملی‌پوش دسته ۱۰۹ کیلوگرم تیم گهرزمین سیرجان، در روزی که علی هاشمی دیگر وزنه‌بردار این دسته اردونشین و عضو فولاد خوزستان آماده نبود، با رکورد مجموع ۴۱۰ کیلوگرم‌؛ ۱۸۰ کیلوگرم یک ضرب و ۲۳۰ کیلوگرم دو ضرب پیشی گرفت تا یکی از مدعیان برای حضور در ترکیب تیم ملی برای قهرمانی آسیا باشد.  رسول معتمدی، وزنه‌بردار اصفهانی دسته ۱۰۲ کیلوگرم ملی‌حفاری اهواز که می‌خواهد جا پای بزرگان بگذارد نتیجه خیلی خوبی در رکوردگیری گرفت. 

حسین سلطانی، علی میری و صالح چراغی دیگر حاضران در رکوردگیری با زمان مانده تا رقابت‌های قهرمانی آسیای ازبکستان کم‌کم به روزهای اوج می‌رسند. در این رکوردگیری رسمی با حضور داوران، بهداد سلیمی، حمید رشیدی و فراز رامهرمزی، سرمربیان تیم‌های گهرزمین سیرجان، فولاد خوزستان و ملی‌حفاری اهواز حضور داشتند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی