نامداران گرجستان، سکوی‌پرتاب جوانان‌ایرانی به‌سوی خوشبختی!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آخرین دیدارهای گروه الف لیگ‌برتر کشتی‌آزاد باشگاههای‌کشور صبح امروز برگزار شد.

خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ دیدارهای دور برگشت مرحله مقدماتی گروه الف لیگ‌برتر کشتی‌آزاد باشگاههای‌کشور، عصر امروز با انجام مسابقه تیمهای استقلال‌تهران و فرش‌ایران به‌پایان می‌رسد. باتوجه به‌نتایج دیدارهای انجام گرفته، قبل‌از رویارویی این دوتیم نیز استقلال صدرنشین گروه الف به نیمه‌نهایی راه‌یافته و دانشگاه‌آزاد هم به‌عنوان تیم دوم، مهیای رقابت در روز سه‌شنبه آینده (۲۵ آذرماه) در نیمه‌نهایی هستند.

باتوجه به شیوع و گسترش ویروس منحوس کرونا در جهان، برگزاری لیگ‌برتر امسال اهمیت ویژه‌ای برای کشتی و کشتی‌گیران کشورمان داشته و دارد. اما نکته امیدوارکننده‌ای که می‌توان به‌آن اشاره داشت، حضور نامداران کشتی گرجستان درلیگ امسال به‌عنوان سکوی پرتاب جوانان ایرانی به‌سوی خوشبختی است. از روزی که امیرحسین زارع در لیگ سال ۹۸، موفق شد گنو پتریاشویلی دارنده ۳ مدال طلای جهان و یک برنز سنگین وزن المپیک را شکست دهد، از نظر روحی به شرایطی رسیدکه بدون هیچ دغدغه و نگرانی برسکوی قهرمانی امیدهای جهان ایستاد. حالا باید منتظر باشیم تا جوانانی مثل حسین شهبازی، کیان محمودجانلو و مهدی شیرازی نیز باتوجه به پیروزی‌ها و کشتی‌های امیدوارکننده‌ای که مقابل بکا لومتادزه و ایراکلی متسیتوری قهرمان جهان و نفر سوم دنیا به نمایش گذاشتند، در میادین پیشِ رو نیز بتوانند به نتایج خیره کننده دست یابند.

کیان محمودجانلو در مصاف تیم شهدای زنجان با فرش ایران موفق شد ۱۹ – ۱۲ از سد قهرمان جهان بگذرد. مهدی شیرازی نیز در دیدار فرش ایران با دانشگاه آزاد ۳ – ۳ مغلوب بکا لومتادزه قهرمان جهان شده بود ولی باتوجه به همین شکست ناپلئونی و بسیار خفیف برابر مرد اول ۶۱ کیلوی جهان، با روحیه ای مضاعف به مصاف نفر برنده بر قهرمان جهان رفت و با تلاش فراوان توانست شکست ۳ – ۳ به قهرمان دنیا را با پیروزی مشابه ۳ – ۳ برابر محمودحانلو جبران کند. بدون شک این نتایج و رقابتهای سنگین و جدی، بیش‌از همه به‌نفع کشتی و تیم‌ملی ماست. درآخرین دیدار روز نخست دور برگشت پیکارهای لیگ‌برتر کشتی‌آزاد تیم فرش‌ایران با نتیجه ۵ – ۵ و امتیاز مثبت ۲۲ – ۲۰ از سد تیم شهدای‌زنجان گذشت.

اگر زنجانی‌ها با یک کشتی‌گیر کمتر به‌مصاف حریف نرفته بودند، این پیروزی میلیمتری هم شاید نصیب فرش‌ایران نمی‌شد! در این دیدار مرتضی درزی بدون حریف و علی اکبر زرودی، رضا مظفری، حسین خداکرمی و امیررضا امیری نفرات برنده تیم فرش‌ایران در اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۲ و ۱۲۵ کیلو بودند. برای تیم شهدای زنجان هم محمد کابلی، کیان محمودجانلو، محمد زمانی، عبداله شیخ اعظمی و مسعود مددی در اوزان ۵۷، ۶۱، ۷۰، ۷۹ و ۹۷ کیلو پیروزیهای انفرادی را به دست اوردند. هرچند فرشی ها شکست دور رفت خود برابر زنجان را جبران کردند ولی باتوجه به یک کشتی گیر کمتر و پیروزی مقابل هر دو نامدار خارجی تیم فرش‌ایران از سوی تیم شهدای‌زنجان، نباید زنجانی‌ها را بازنده این مسابقه دانست.

درتنها مسابقه انجام شده صبح امروز هم شاگردان علیرضا رضایی در تیم دانشگاه‌آزاد با نتیجه ۸ – ۲ مقابل شاگردان محمد نادری در تیم شهدای‌زنجان به‌پیروزی رسیدند. عرفان آیینی، مهدی شیرازی، محمد خدابخشی (بدون حریف)، مجتبی عموزاد، محمدصادق فیروزپور، امیرحسین فیروزپور،حسین شهبازی و میثم عبدی در اوزان ۵۷، ۶۱، ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۸۶، ۹۲ و ۹۷ کیلو پیروزی‌های انفرادی دانشگاه، عبداله شیخ‌اعظمی و امیر یاری نیز در اوزان ۷۹ و ۱۲۵ کیلو پیرزویهای تیم شهدای‌زنجان را کسب کردند. دراین دیدار هم زنجانی‌ها با یک کشتی‌گیر کمتر به‌میدان رفتند. آخرین دیدار این‌گروه نیز امشب بین دو تیم استقلال‌تهران و فرش‌ایران برگزار می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی