نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
عبدالله ویسی: صداقت بهتر از بهانه‌تراشی است 
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

عبدالله ویسی به خبرورزشی گفت: کار مربی این است که مشکلات تیم را بکاهد. یا مگر کسی مربی را مجبور کرده تیم را جوان ببندد و بعد مدام بهانه بیاورد تیمش کم‌تجربه است؟

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ عبدالله ویسی چند روز قبل از شروع لیگ برتر با باشگاه پیکان برای ادامه همکاری به توافق نرسید و حالا از جدی‌ترین گزینه‌های باشگاه‌هایی است که نتایج خوبی نمی‌گیرند. این مربی باتجربه در همین خصوص گفت: «در فوتبال این مسائل طبیعی است و در همه جای دنیا وجود دارد ولی من اصول خودم را دارم و تا به حال برای گرفتن کار با مدیران یا واسطه‌ها تماس نگرفته‌ام یا پیغام، پیام، پیامک و... نداده‌ام. خوشبختانه فصل قبل موفق شدیم نتایج قابل قبولی را به‌جا بگذاریم و مأموریت خودمان را با موفقیت به اتمام برسانیم و از اینکه می‌بینم به اصطلاح روی بورس هستم، ناراحت نمی‌شوم.»

سرمربی قهرمان لیگ پانزدهم در خصوص کیفیت پنج هفته پشت‌سر گذاشته لیگ بیستم گفت: «تغییرات زیادی در باشگاه‌ها و کل لیگ داشتیم. تعداد مربیان جوان و کم‌تجربه جدید واردشده به تیم‌ها بیشتر از حد تصور بود و به همین دلیل می‌بینیم نوسان تیم‌ها زیاد است. وقفه‌هایی هم که در مسابقات به‌وجود می‌آید هم می‌تواند در کار تیم‌ها تأثیر منفی بگذارد. در هر حال در پنج هفته گذشته تیم‌هایی نظیر نفت مسجدسلیمان، سایپا و گل‌گهر عملکرد قابل قبولی داشتند. تیم‌هایی هم داشتیم که هنوز نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. یکی از مسائلی که عجیب است، بهانه‌تراشی بعضی از ما مربیان است. اینکه بگوییم بودجه ضعیف بوده یا اینکه تیم را جوان بسته‌ایم، پسندیده نیست. کار مربی این است که مشکلات تیم را بکاهد. یا مگر کسی مربی را مجبور کرده تیم را جوان ببندد و بعد مدام بهانه بیاورد تیمش کم‌تجربه است؟ اگر قرار باشد یک تیم به‌خاطر جوان بودن نتیجه نگیرد، چه فرقی می‌کند مربی بالای سرش باشد یا نباشد! من مربی باید بتوانم از داشته‌هایم نهایت استفاده را ببرم، اگر نتوانستم بگویم ما تمام تلاش‌مان را کردیم ولی به موفقیت نرسیدیم. مسلماً صداقت بهتر از بهانه‌تراشی است.»

ویسی در خصوص عملکرد تیم پیکان گفت: «نسبت به تیم‌هایی که در آنها فعالیت کرده‌ام، یک تعلق خاطری دارم و از موفقیت‌شان خوشحال می‌شوم. خوشحال شدم شنیدم آرش قادری مقابل شهرخودرو گل سه امتیازی پیکان را به ثمر رساند و برابر گل‌گهر حسین‌ پورامینی و نادر محمدی گلزنی کردند. فصل قبل در اوج بحران وقتی به آرش و نادر میدان دادم، خیلی‌ها به من گفتند دارم ریسک خطرناکی انجام می‌دهم که دو بازیکن جوان را در شرایطی حساس و در کوران هفته‌های پایانی لیگ برتر بازی می‌دهم اما خوشحالم تشخیص خوبی داشتم و این دو بازیکن حالا خروجی بسیار خوبی برای تیم دارند. برای مهدی تارتار هم آرزوی موفقیت می‌کنم و اگر کم و کسری احساس می‌کند، مطمئن باشد از جانب من و دستیارانم نبود و نیست.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی