نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
شائبه ساخت‌وپاخت، با غیبت ۳ کشتی‌گیر اترک‌!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ادامه بازی‌های لیگ برتر کشتی صبح امروز در تهران برگزار شد.

خبرورزشی/ کشتی؛ دور برگشت گروه الف لیگ‌برتر کشتی‌آزاد باشگاههای کشور از صبح دیروز در سالن شهید ابراهیم هادی تهران آغاز شد. محسن کاوه، غلامرضا محمدی و ابراهیم مهربان مدیر تیمهای ملی، سرمربی و مربی تیم ملی بزرگسالان به عنوان اعضای کمیته فنی، خیلی زودتر از همیشه در سالن مسابقه حاضر شده بودند تا رقابت مدعیان این گروه را زیرنظر بگیرند. هرچند در دیدارهای صبح، بازار بزرگ از ستاره‌هایی مثل حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور و ..... استفاده نکرد ولی با نامداران نظیر محمدحسین محمدیان، مجتبی گلیج، بهنام احسان پور، احمد بذری، ایمان صادقی، سعید دادشپور، محمدمهدی یگانه جعفری و ..... به‌مصاف حریف نه‌چندان مطرح اترک رفت. هیئت کشتی قائمشهر هم که برای صعود به عنوان تیم دوم از این گروه رقابت تنگانگی با ستارگان پاس ساری دارد، با استفاده از نامدارانی مثل علی شعبانی، یداله محبی، بهمن تیموری، ارشک محبی و ...... نشان داد که برای رسیدن به نیمه نهایی عزم خود را جزم کرده اند. در دیدارهای صبح امروز، ابتدا مدعیان پاس‌ستارگان‌ساری با اترک‌خراسان‌شمالی و هیئت‌کشتی‌قائمشهر با چسب‌رازی به‌مصاف هم رفتند. ساروی‌ها ۹ – یک از سد تیم اترک‌خراسان‌شمالی گذشتند و قائمشهری‌ها نیز ۸ – ۲ برابر چسب‌رازی برنده شدند. دردومین دیدار همزمان نیز بازاربزرگ ایران ۹ – ۱ از سد اترک‌خراسان‌شمالی گذشت، پاس‌ستارگان‌ساری هم ۹ -۱ برابر چسب‌رازی به‌پیروزی رسید.

شائبه ساخت‌وپاخت به‌دلیل غیبت ۳ کشتی‌گیر اترک
دو تیم پاس‌ستارگان‌ساری و اترک‌خراسان‌شمالی با شائبه و ذهنیت‌منفی یا شایعه تبانی و ساخت‌وپاخت باهم کشتی گرفتند. این شائبه به دلیل غیبت ۳ کشتی گیر اترک دهان به دهان می چرخید. هرچند ادعا می‌شد یک کشتی‌گیر آنها مصدوم بوده و دیگری نیز جواب تست کرونایش مثبت شده ولی عدم‌حضور کشتی‌گیر سوم این‌تیم، به شائبه تبانی و ساخت‌وپاخت آنها دامن زده بود. بویژه وقتی در دیدار دوم، ۶۵ کیلوی اترکی‌ها مقابل بازاربزرگ ایران کشتی گرفت! البته در هر دو مسابقه اترک بازنده بود ولی این رفتارش مورد اعتراض قرار گرفت.

نوجوانان و جوانان در ترکیب تیم چسب رازی
تیم چسب‌رازی با بهره بردن از گروهی نوجوان و جوان آینده‌دار در لیگ‌برتر کشتی می‌گیرد. درحالی‌که بعضی تیمهای لیگ‌برتری با هزینه‌های میلیاردی برای کسب قهرمانی، وارد گود رقابت لیگ‌برتر شده‌اند، اما تیم چسب‌رازی، بدون سرمایه‌گذاری آن‌چنانی، با فرصت دادن به گروهی نوجوان و جوان شایسته و خوش‌آتیه، هم فرصت عرض‌اندام و کشتی گرفتن این پشتوانه‌ها مقابل بزرگان و نامداران را فراهم کرده و هم گرمابخش تنور رقابتها با حضور این آینده‌سازان شده است. نوجوانان و جوانانی که قهرمانی‌جهان را یدک می‌کشند ولی مورد توجه تیمهای متمول قرار نگرفته اند.

کمبود تجربه، بلای‌جان نوجوانان و جوانان
در رویارویی دو تیم هیئت‌کشتی‌قائمشهر و چسب‌رازی، کمبود تجربه بلای‌جان و عامل اصلی باخت و شکست، تعدادی از این پشتوانه‌ها و آینده‌سازان شد. بدون شک اگر کشتی‌گیرانی مثل علی قلی‌زادگان،امیرحسین متقی یا حسین اباذری تجربه رویارویی و کشتی گرفتن در رده بزرگسالان را داشتند، به‌هیچ‌وجه بازنده نمی‌شدند. بویژه کشتی‌گیری مثل حسین اباذری در۷۴ کیلو که تا۴ ثانیه به پایان کشتی مقابل نیما اشفاقی‌امیری ۶ – ۶ برنده بود، اما در۴ ثانیه پایانی خاک شد و نتیجه را ۸ – ۶ واگذار کرد. قطعا این نوجوانان و جوانان درآینده نزدیک حرفهای بسیاری برای گفتن در بزرگسالان خواهند داشت. 

یاراحمدی، تنها بازنده مدافع‌قهرمانی دراولین دیدار
تیم بازار بزرگ ایران به‌عنوان مدافع قهرمانی، گام اول را مقتدرانه برداشت. اما پیمان یاراحمدی نقطه تاریک و ضعفِ شاگردان پژمان درستکار مقابل تیم بی ادعای اترک خراسان شمالی بود. اترکی ها که در ۹۷ و ۱۲۵ کیلو بدون کشتی‌گیر بودند و در اوزان ۵۷، ۶۱، ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۸۶ و ۹۲ کیلو نیز نتیجه را به بازاربزرگ باخته بودند، اما در ۷۹ کیلو با درخشش فریبرز بابایی توانستند یک پیروزی دلچسب انفرادی و بی‌تاثیر در نتیجه تیمی را به‌نام خود ثبت کنند. یاراحمدی تنها بازنده این دیدار به‌رغم تلاش فراوان نتوانست مانع پیروزی بابایی حریف کاربلدی که به‌خوبی کشتی را اداره می‌کرد، بشود و نهایتاً شکست ۷ – ۶ را پذیرفت. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی