نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
حسین فرکی: این خانه از پای‌بست ویران است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پیشکسوت فوتبال کشورمان به خبرورزشی گفت: ما هر ساله شاهد افزایش دستمزدها و بیشتر شدن ادعاهای بازیکنان‌مان هستیم اما متأسفانه از نظر کیفیت شاهد افت آنها بوده‌ایم.

خبرورزشیچهره‌ها؛ حسین فرکی، مربی پرافتخار و بااخلاق فوتبال کشورمان صبح دیروز با دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات تیم ملی و دستیار ایرانی‌اش وحید هاشمیان دیدار و گفت‌وگو کرد. به همین بهانه با فرکی تماس گرفتیم که گفت: «به واسطه حضور چندساله آقای اسکوچیچ در فوتبال ایران با ایشان از قبل آشنا بودم. در واقع از زمانی که این مربی در باشگاه ملوان بندرانزلی فعالیت می‌کرد، همدیگر را می‌شناسیم و ارتباط خوبی داشته‌ایم. چند باری در حاشیه بازی‌های تیم‌هایمان برخوردهای دوستانه‌ای داشتیم. مدت‌ها بود از من دعوت می‌شد نشستی داشته باشیم ولی فرصت لازم برایم به وجود نیامد تا اینکه دیروز توانستم با مربیان تیم ملی ملاقات کنم. در واقع جلسه‌ای دوستانه بود درباره گذشته، حال و آینده. طبیعتاً درباره جزئیات نمی‌توانم صحبت کنم اما به صورت کلی باید عرض کنم درخصوص تیم ملی و شرایط فعلی فوتبال کشور صحبت کردیم و همه عقیده داشتیم فوتبال‌مان در مقایسه با سال‌های قبل به جای پیشرفت متأسفانه پسرفت داشته است.»

از مربی قهرمان لیگ سیزدهم و چهاردهم سؤال کردیم دلیل افت فوتبال ایران چیست؟ فرکی گفت: «نمی‌توان با چند دقیقه صحبت همه دلایل افت فوتبال یا مشکلات این رشته ورزشی را بیان کرد، ضمن اینکه گفتن مشکلات دردی را دوا نمی‌کند چون این خانه از پای‌بست ویران است. ما چند مدیر متخصص و کاربلد داریم؟ نحوه انتخاب مربیان باشگاهی ما به چه شکلی شده است؟ مسلماً در فوتبال نوگرایی و جوانگرایی خوب است اما انتخابات و انتصابات ما مدرن هستند؟ یک فوتبالیست برای رسیدن به سطح اول فوتبال باشگاهی و سپس راه یافتن به تیم ملی باید سلسله‌مراتبی را پشت‌سر بگذارد. مربیگری هم سلسله‌مراتبی دارد که مربی ضمن کار کردن در تیم‌ها و کسب تجربه و شرکت در کلاس‌های مختلف مربیگری پله‌پله بالاتر می‌آید ولی در فوتبال ما چنین اتفاقی نمی‌افتد و کارها به صورت سلیقه‌ای جلو می‌رود. مسلماً این مسائل روی کیفیت فوتبال تأثیر می‌گذارد. در فوتبال پایه‌ای ما چقدر کار روی اصول و علم جلو می‌رود؟ ما هر ساله شاهد افزایش دستمزدها و بیشتر شدن ادعاهای بازیکنان‌مان هستیم اما متأسفانه از نظر کیفیت شاهد افت آنها بوده‌ایم.» بازیکن و مربی اسبق تیم ملی ایران در پایان گفت‌: «از صمیم قلب برای موفقیت تیم ملی کشورمان آرزوی موفقیت دارم. موفقیت تیم ملی باعث پویایی فوتبال کشورمان می‌شود. همه وظیفه داریم خیرخواه و حامی تیم ملی باشیم و برایش انرژی مثبت بفرستیم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی