نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
لیلا ابراهیمی: مبینی می‌تواند مدال بگیرد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اولین مدال‌آور آسیایی دوومیدانی گفت: امسال ۳۰ رکورد ملی جابه‌جا شد و ریحانه مبینی از قهرمانان جوانی بود که رکورد ۴۵ ساله خانم شادپور را شکست.

خبرورزشیدوومیدانی​​​​​​؛ کمیته بانوان فدراسیون دوومیدانی بودجه ویژه‌ای از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می‌گیرد این کمیته برای اولین‌بار در تاریخ دوومیدانی در فدراسیون تشکیل شد که پریسا بهزادی نایب‌رئیس بانوان، فاطمه بهرامی سرپرست تیم سپاهان، هما بیگی رئیس هیئت خراسان رضوی، لیلا ابراهیمی، زهرا نقی‌زاده، سپیده توکلی ملی‌پوشان سابق دوومیدانی و مریم قربانی رئیس هیئت بوشهر به عنوان اعضای آن هستند. 

در اولین نشست آنها مهین فرهادی‌زاد، معاونت بانوان وزارت ورزش مهمان آنها بود و قول داد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بودجه‌ای مستقل در نظر بگیرند. 

از مصوبات دیگر این نشست، شناسایی بانوان مستعد با اولویت مدال‌آوری و حضور در تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان، برنامه‌ریزی برای حضور اعضا در کمیته‌های تخصصی و برنامه‌ریزی برای تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت کمیته است. 

لیلا ابراهیمی یکی از اعضای این کمیته فنی و از مربیان جوان و سازنده است. اولین مدال‌آور آسیایی دوومیدانی درباره تشکیل این کمیته می‌گوید: «در گذشته کمیته فنی متشکل از مردان و بانوان برای هر دو بخش تصمیم‌گیری می‌کردند اما صیامی رئیس جدید نگاه فنی‌تری به بانوان دارد و تلاش می‌کند که از طریق این کمیته فنی نقاط قوت و ضعف را بررسی و براساس آن اقدام به برنامه‌ریزی کند. به طور مثال‌؛ خودم قرار است در بخش دوهای استقامت و نیمه‌استقامت تمرکز داشته باشم یکی از وظایف کمیته فنی استعدادیابی و برنامه‌ریزی طولانی‌مدت برای نوجوانان و جوانان است و در این حوزه دونده‌ها را در سه گروه تقسیم‌بندی کرده‌اند که به طور مثال گروه A شامل دونده‌هایی است که شانس مدال در آسیا را دارند.»

ابراهیمی همچنین عملکرد دختران را در مسابقات اخیر مثبت می‌داند: «امسال ۳۰ رکورد ملی جابه‌جا شد و ریحانه مبینی از قهرمانان جوانی بود که رکورد ۴۵ ساله خانم شادپور را شکست. او با همین حد نصاب می‌تواند یکی از مدال‌آوران دوومیدانی دختران در رقابت‌های آسیا باشد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی