نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
کارلوس کی‌روش: هیچ‌کس بهتر از من نمی‌توانست مشکلات کلمبیا را حل کند!
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرمربی سابق تیم ملی ایران درباره ناکامی‌هایش در مدت زمانی که هدایت تیم ملی کلمبیا را برعهده داشت، صحبت کرد.

خبرورزشی/ تیم‌های ملی؛ کارلوس کی‌روش سرمربی سابق تیم‌های ملی فوتبال ایران و کلمبیا مصاحبه‌ای با نشریه آ اس اسپانیا انجام داده و در آن درباره تجربه کاری اخیرش به‌عنوان سرمربی تیم ملی کلمبیا که چند هفته پیش به پایان رسید، صحبت کرده است. مصاحبه آ اس با سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی ایران را می‌خوانید:

آقای کی‌روش سلام. چند هفته از برکناری‌تان از سرمربیگری تیم ملی کلمبیا گذشته است. اوضاع چطور است؟
خوبم. این روزها در تلاشم تا پرونده دوران کاری‌ام در کلمبیا را ببندم و دنبال فرصت‌های شغلی جدید هستم. این فصل از کتاب زندگی من هم تمام شد، اما این کتاب برای من هنوز باز است. حالا می‌خواهم از گذراندن اوقات در کنار خانواده‌ام در ایام کریسمس لذت ببرم و برای فصل جدیدی از زندگی حرفه‌ای‌ام آماده شوم.

شما سرمربی رئال مادرید بودید و در آن زمان زین‌الدین زیدان هم بازیکن شما بود. او حالا سرمربی این تیم است، سرمربی تیمی که خوب آن را می‌شناسد. مربیگری در رئال مادرید اما مانند یک ترن هوایی پرفرازونشیب است. آنجا یک روز قهرمانی و روز دیگر برایت جهنم می‌شود. شما عملکرد زیدان را روی نیمکت رئال مادرید چطور می‌بینید؟
زیزو از حمایت کامل من برخوردار است. او هم مانند همه مربیان تحت فشار است و دلیلش هم بی‌ثباتی است که کسی نمی‌تواند آن را توضیح دهد. بازی کردن در بازی‌های خانگی در برنابئو زمانی که همه هواداران بودند با الان که باید در والده‌بباس و بدون هیچ تماشاگری بازی کنند، خیلی فرق دارد. این روزها دیگر بازی‌های خانگی و خارج از خانه معنی ندارند و قضاوت‌هایی که در طول بحران کرونا درباره عملکرد مربیان صورت گرفته هم بی‌رحمانه بوده است. آنهایی که از دور نظاره‌گر هستند از اینکه در تمرینات و مسابقات چه اتفاقی رخ می‌دهد، درکی ندارند. مثلاً برد ۶ بر صفر اسپانیا مقابل آلمان، اتفاقی نادر بود. من به اسپانیا تبریک می‌گویم، اما به نظر من این فقط یک اتفاق بود. اتفاقاتی که در فوتبال در طول مدت بحران کرونا رخ داده است، عادی نیست.

منچستریونایتد یکی از باشگاه‌هایی است که همیشه تحسین‌اش کرده‌اید. شما در آنجا دستیار سرالکس فرگوسن بودید. این تیم دارد روزهای سختی را سپری می‌کند. علاوه بر صبر، چه نسخه دیگری را برای این تیم جهت بازگشت به روزهای اوجش تجویز می‌کنید؟
جبران فاصله با سایر تیم‌ها در لیگ برتر خیلی سخت شده، چون کیفیت سایر تیم‌ها بسیار بالا رفته است. با این حال به نظر من منچستریونایتد دو راه علاج دارد که در مورد تیم ملی کلمبیا هم صدق می‌کرد. بابی چارلتون (اسطوره منچستریونایتد) یک بار به من گفت که راز موفقیت منچستریونایتد وفاداری بی‌حد اعضا و بازیکنانی است که در این تیم حضور دارند، فرقی نمی‌کند که تیم در اوج باشد یا در بحران. علاج خروج از بحران تیم‌ در دست کسانی بود که با این تیم کار می‌کردند. در مورد کلمبیا هم همین بود. در دنیا هیچکسی نیست که در مقطع فعلی بتواند بهتر از من راه حل‌ مشکلات کلمبیا را به این تیم ارائه کند. مورد دیگر توصیه‌ای بود که سرالکس فرگوسن درباره موفقیت‌های منچستریونایتد به من انجام داد و آن این بود که هیچ بازیکنی بالاتر از تیم نیست. این دو نکته خیلی مهم هستند. در کلمبیا خیلی از مردم همه چیز را درباره فوتبال می‌دانند اما شما باید بدانید که در فوتبال امروز مسئله، تیم‌ها، شخصیت‌ها، جلب اعتماد بازیکنان و البته درک این موضوع که هیچکس جایگاهی بالاتر از تیم ندارد، مهم است.

بعد از موفقیت در رساندن ایران به جام جهانی، شما هدایت تیم ملی کلمبیا را برعهده گرفتید، اما در این تیم همه چیز علیه شما پیش رفت. چه اتفاقی افتاد؟
خب، توضیحش خیلی سخت است و نمی‌توانم همه آنچه رخ داد را در چند جمله بگویم. اما می‌توانم بگویم اتفاقاتی که در آنجا برای من رخ داد داستانی است که در فوتبال زیاد تکرار می‌شود. فوتبال گاهی اوقات بیرحم می‌شود. فوتبال گاهی اوقات چیزهای خوبی برای ما (مربیان) به ارمغان می‌آورد، اما گاهی اوقات هم غافلگیرمان می‌کند. نتایج بدی که برای تیم ملی کلمبیا ثبت شد اوضاعش را تغییر داد. زندگی یک مربی، ارزش یک مربی و نگاهی که مردم در خیابان‌ها به او دارند، همه و همه به نتایجی که می‌گیرد، بستگی دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تیم مظلوم لنگ IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    واقعا مربی خوبی بودی حیف دلال کروات نذاشت راحت کار کنی
    • حمید علوی CA ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      این رو قبول دارم که برانکو‌ برای مربیگری تیم ملی نقشه کشیده بود و تلاش میکرد زیر کی روش رو خالی کنه. بعدشم که دید مربی تیم ملی نداشتنش رفت عربستان دنبال زندگی.
    • شاهین DE ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      کیروش تیم ملی را نابود کرد رفت. هیچ اثاری از خودش به جا نگذاشت. بغیر از اتوبوس . و چند تا طرفدار در حسرت جام ندیده در لیگ. اصلا کیروش طرفداری ندارد انهایی هم که کیروش کیروش می کنند داغ دل برانکو را دارند!!!! در عوض برانکو در پرسپولیس معماری کرد و برای چندین سال تیم را در مسیر درست قرار داد. این استقلالی ها که طرف کیروش را می گیرند داغ پوکر دو فینال اسیا را دارند. کیروش در اسیا چه کار کرد . از عراق و ژاپن که حریفان ما هستند شکست خورد و در جام جهانی با اتوبوس کمتر گل خورد . افتخاری برای ایران کسب نکرد . همین برانکو تیم ملی را با اون امکانات کم . قهرمان اسیایی کرد. کیروش مغرو بود . حسودی محبوبیت و مو فقیت برانگو را می کرد. استقلالی ها موقعی که برانکو هنوز نبود و کیروش رحمتی را کنار گذاشت . کیروش را از دم تیغ گذراندند!!
    • صادق IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      کلمبیای بیچاره هم کیروش بزدل و حراف و یاوه گو رو با اردنگی اخراج کرد اما هنوزم این سیاسیون و امنیتیها و نظامیون اختاپوس خودشیفته ی تمامیت خواه کیروش رو ول نمی کنن
    • عادل IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      شاهين ! پسرم ! كي با برانكو قهرمان آسيا شديد كه ما يادمون نيست ! بابائي برات قصه تخيلي تعريف كرده ! شرط مي بندم سال 89 كه كي روش اومده بود توايران تو نهايتأ ٦ سالت بود و هيچي از قبلش يادت نيست !
  • حمید علوی CA ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    این جناب کیروش بنظر میرسه دچار اختلال خودشیفگی وحشتناکی هست. بدترین نتایج تاریخ کلمبیا رو بگیری، فدراسیون فوتبال کلمبیا حاضر بشه تمام پول قرادادت رو بده اما اخراجت کنه، تکام بازیکنای تیم بگن ایشون به درد مربیگری کلمبیا نمیخوره، بعدش بازم اینطور منم منم کنی یعنی موضوع از پررویی گذشته و به اختلال روانی رسیده!
  • میلاد آتش نشان بندر IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    شما جناب کی روش فقط مربی تک بعدی دفاعی هستی به عنوان یک دستیار قابل احترامی اما سرمربی خیر . خدا رو شکر فوتبال کلمبیا صاحب داشت و بی کس کار نبود افسار فوتبال یک مملکت به دست شما بدن و اونقدر هیچی بهتون نگن که بخودتون اجازه بدین راجب وزیر اون مملکت هم صحبت کنید حد شمارو همین کشورها میدونن که مجبورتون کردن هر هفته بازی های لیگ داخلی از نزدیک ببینی و تو چارت و ساختار تعریف شده حرکت کنی نه برای خودت اعلام حکومت خودمختار بکنی به هر حال از دیدن عکستم حالم بهم میخوره و فقط یاد گزارش انگلیسی بازی های جام جهانی میوفتم که همش تکرار میکردند dirty football در ضمن این مصاحبه های فرمایشی و سفارشی با دوستان رسانه ای نزدیکتون دیگه حناش رنگی نداره قدر کافی پول حروم درآوردی برو کیفتو بکن
    • حمید علوی CA ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
      به به میلاد خان آتش بندر. بعد مدتها،. خوشحالیم از دیدنت.
    • میلاد آتش نشان بندر IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
      سلام حمید خان خوبی سالار همیشه زیر سایه ات هستیم فقط اکثرا نظرات دوستان میخونم ماشاالله اکثرا میبینم نظر منو بعضی ها گفتن دیگه فقط لایک میزاریم از نظرات دوستان لذت می‌بریم
  • کیارش US ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    تا دیروز راحع به کلمبیا میفرمودین کشور گنگسترا امروز صاحب دارشد و فوتبال برتر دنیا شد نمیگین چرا اون فدراسیون میاد سراغ همچین ادمی بعنوان یکی از بزرگترین تئوریسین های دنیا این ادمو میشناسن خ از مربی های بزرگ دنیا تو مقاطعی شکست داشتن و پیروزی هم داشتن بحث اونیکه تو ذهنشونه و سبک کاری که دارن اگه با این تفکر شما نگاه کنیم هانسی فلیک که هیچی نیس بزرگترین اشتباه این ادم این بود که وارد فوتبال اسیا شد لطفا کتاب فرگوسن رو بخونید متوجه میشید ولی یادتون باشه وقتی میگید تیم ملی رو نابود کرد یادتون باشه یه ویرانه ورشکسته رو گرفت ۲ جام جهانی پشت سرهم رفت و بهترین نتیجه تاریخ جام جهانی ایرانو(ولو با شانس) گرفت و یه تیم منسجم از فوتبال فاسد و اماتور ساخت
  • Farzad IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    فقط بعنوان ذستیار خوب
  • امجد ساعی IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    فوتبال ارائه نمیکردو چرک وضدفوتبال بود هیچ کلاهبردار هم بود آقای کی روش یادمه رئیس جمهورم بود
  • کیومرث IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    سرت سلامت سلطان ، دلم برات تنگ شده
  • عادل IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    فوتبال كلمبيا هم فوتباال بازيكن محوره و امكان برنامه ريزي بلند مدت را نداره ! وقتي كي روش تصميم به كنترل بازيكني مثل خامس را مي گيره ، مطبوعات و پيش كسوتان از تصميم مربي حمايت نمي كنند ! مثل ايران خودمون كه همه دوست داشتند ١١ بازيكن تيم پرسپوليس توسط كي روش دعوت بشوند و وقتي اينطور نشد گفتند تيم ملي ما پرسپوليسه ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی