شمشیر تیز فدراسیون برای جوانگرایی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شروع اردوی تیم ملی شمشیربازی اپه، در مشهد بدون حاشیه نبود. محمد رحیمی، طاهر عاشوری، محمدعلی کیهانی، حسین جعفری، آرمان خیابانی و محمد اسماعیلی ۶ ششمیرباز ملی‌پوش اپه در نامه‌ای به فدراسیون اعلام کردند تا زمانی که به وضعیت تیم اپه و عدم نتیجه‌گیری سرمربی رسیدگی نشود به اردو نمی‌آیند. 

خبرورزشیمهری رنجبر؛ شمشیربازان در حالی نامه اعتراض داده‌اند که از بین امضاکنندگان نامه تنها اسم طاهر عاشوری و محمد اسماعیلی در لیست علی یعقوبیان برای اردو بوده است. دو نفری که جزو چهار نفر اصلی رنکینگ شمشیربازی اپه ایران هستند. از طرفی حسین جعفری دیگر شمشیربازی که امضایش پای نامه اعتراض‌آمیز هست، دو سالی است دیگر شمشیربازی کار نمی‌کند و به اردو نمی‌آید. البته معترضان به سرمربی تیم ملی اپه، رونوشتی از نامه‌شان را به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم داده‌اند. با این شرایط علی یعقوبیان سرمربی تیم همان موقع دست به کار شد و دو نفر اول رنکینگ جوانان را جایگزین می‌کند. البته نکته جالب هم پشیمانی دو نفر از شمشیربازانی بود که امضایشان پای نامه خورده بود اما فدراسیون عذرخواهی‌شان را قبول نکرد تا بدانند اشتباهی به این بزرگی تبعات هم دارد. 

با اینکه محمدعلی کیهانی اسمش در لیست اردونشینان نبود و اما درباره نامه اعتراض‌آمیزشان به فدراسیون گفته‌: «درخواست ما از فدراسیون این بود که وضعیت را بررسی کند چون شمشیربازان اپه معتقدند یعقوبیان برنامه‌ای ندارد و شرایطی مناسبی هم برای تمرین وجود ندارد. ما سال ۲۰۱۶ در قهرمانی آسیا بزرگسالان پنجم شدیم و بعد انتظار داشتیم که دیگر برای تیم ما برنامه مناسبی داشته باشد اما با تغییر سرمربی تیم که با او نتیجه گرفتیم، یعقوبیان جایگزین او شد و با او برنامه‌های تیم ملی از نظم خارج و بیشتر سلیقه‌ای شد و این سلیقه‌ای شدن، در حال نابودی اپه است.» 

علی یعقوبیان سرمربی تیم ملی اپه مقصر اصلی این حاشیه‌سازی را کیهانی می‌داند. او می‌گوید: «متأسفانه کیهانی این جریان را راه انداخته است. او زمانی که سیامک فیض‌عسگر سرمربی تیم بود هم همین داستان‌ها را رقم زد و او را نخواستند که بالاجبار من سرمربی تیم شدم و حالا دوباره وقتی نمی‌توانند نتیجه بگیرند، باز اعتراض دارند.»

سرمربی تیم ملی اپه دلیل این قضیه را به خالی بودن تیم ربط می‌دهد: «زمانی ما تیم ملی اپه قدرتمندی داشتیم و حتی مدال بازی‌های آسیایی گرفته و تیم‌های ونزوئلا و روسیه را هم زده است اما با کنار رفتن من، سیامک فیض عسگر، حامد صداقت، رضایی و پیام عابدی تیم خالی شد. حالا شمشیربازانی مانده‌اند که به‌رغم ادعایشان برای کوله باری از مدال کارنامه درخشانی هم ندارند.»

به گفته یعقوبیان، کیهانی بهترین نتیجه‌اش ۲۵۶ دنیاست: «من به رئیس فدراسیون هم گفته‌ام نتایج کیهانی خوب نیست. شمشیربازی که به هیچ دردی نمی‌خورد اما تیم ملی را هم رها نمی‌کند و می‌خواهد پای ثابت اردو و مسابقات بین‌المللی باشد. شمشیربازی که هیچ آورده‌ای برای تیم ملی نداشته است جز مدال تیمی امیدها که رنکینگش جایی محاسبه نمی‌شود. همین حالا در سایت فدراسیون جهانی بزنید متوجه می‌شوید اسماعیلی و کیهانی چند مسابقه رفته‌اند و چه نتایجی گرفته‌اند. آنها که حرف از کوله‌بار مدال می‌زنند، تنها ۳ مدال برنز گرفته‌اند. فدراسیون جهانی از سال ۲۰۰۶ قهرمانی آسیا را در رنکینگ جهانی محاسبه می‌کند و به همین دلیل کار سخت شده و از سال ۲۰۱۶ هم نتیجه رنکینگ جوانان محاسبه می‌شود تنها محمد رضایی در قهرمانی جهان ۱۳ دنیا شد و تیم اپه تیم پنجم آسیا. این تیم نتیجه دیگری نگرفته است.»

 علی یعقوبیان البته این اتفاق را به فال نیک برای جوانگرایی تیمش می‌گیرد. چرا با انصراف ملی‌پوشان قدیمی راه برای حضور جوان‌ها در تیم ملی باز شده: «ببینید پیمان فخری سال ۲۰۰۵ که سرمربی تیم سابر شد همه را کنار گذاشت به جز مجتبی عابدینی و به جای قدیمی جوانان را به تیمش اضافه کرد و حالا نتیجه‌اش را می‌گیرد. من هم وقتی به باقرزاده گفتم او هم موافقت کرد تا ۴ نفر اول رنکینگ را به اردو دعوت کنم، اتفاقی که تیم را جوان می‌کند. شمشیربازانی که انگیزه زیادی دارند و خوب هم کار می‌کنند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی