استراماچونی به مهدی قایدی گفت هر مدلی دلت می‌خواهد بازی کن
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یکی از نزدیکان استراماچونی می‌گفت: یک روز استراماچونی، مهدی قایدی را صدا زد و به او گفت: «ببین پسر! هر مدلی دلت می‌خواهد بازی کن، به همه جای زمین سرک بکش و دریبل بزن و...»

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ بدون شک مهدی قایدی یکی از بااستعدادترین بازیکنان فعلی ایران است که البته در این ۷ بازی استقلال در فصل اخیر واقعاً انتقادآمیز ظاهر شده است و به قول معروف اصلاً خودش نیست. قایدی چه زمان استراماچونی و چه زمان مجیدی به مراتب بهتر و مفیدتر بازی می‌کرد و در یک بازی حداقل ۵، ۶ بار نظم دفاعی حریفان را به‌هم می‌ریخت. قایدی تا پایان فصل گذشته کاملاً سرحال بود و انگیزه در وجودش موج می‌زد اما امسال به نظر می‌رسد مشکلی دارد که روی فوتبالش تأثیر گذاشته است. با گذشت ۷ هفته از لیگ بیستم، مهدی هیچ گلی نزده و فقط دو پاس گل داده است! البته قایدی هنوز در همین حالا اُفت هم بازیکن خطرناکی است اما با قایدی فصل گذشته فرسنگ‌ها فاصله دارد.

در مورد این بازیکن بد ندیدیم خاطره‌ای از زمان استراماچونی نقل کنیم. یکی از نزدیکان این مربی ایتالیایی می‌گفت: «روزهای اولی که استرا آمد قایدی در قید و بند مسائل تاکتیکی بود و نمی‌توانست استعدادش را نشان بدهد اما یک روز استراماچونی، مهدی را صدا زد و به او گفت: «ببین پسر! هر مدلی دلت می‌خواهد بازی کن، به همه جای زمین سرک بکش و دریبل بزن و...»
این فرد نزدیک به استراماچونی می‌گفت درست از بازی بعد بود که موتور قایدی روشن شد. او مدام مدافعان حریف را دریبل می‌زد، لایی می‌انداخت، گل می‌زد، پاس گل می‌داد و خلاصه تکنیکش به سود استقلال و در خدمت تیم بود. در واقع استراماچونی به خوبی و به موقع متوجه شد که چطور می‌تواند بهترین بازی را از قایدی بگیرد و تفاوت او با بقیه بازیکنان را متوجه شد و البته سودش را هم برد. درست پس از درخشش قایدی و دیاباته بود که استقلال با استراماچونی صدرنشین شد و حتی زمان فرهاد مجیدی هم قایدی خیلی خوب بازی می‌کرد و گل می‌زد.

از بیرون که به اتفاقات استقلال نگاه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که استراماچونی بلد بود از قایدی بازی بگیرد و مجیدی هم به خوبی با او ارتباط برقرار کرد و دوست شد اما فکری هنوز نتوانسته از پتانسیل قایدی استفاده کند و شاید هم به زمان بیشتری نیاز دارد. صدالبته اگر دیاباته برگردد، هم شرایط خط حمله استقلال بهتر می‌شود و هم قایدی راه می‌افتد اما فکری می‌تواند از این خاطره جالب به سود خودش و تیمش استفاده کند چون اگر قایدی راه بیفتد، خط حمله استقلال هم راه می‌افتد و مثل فصل گذشته دروازه حریفان را به دفعات باز می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شکارچی تاریکی IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    راستش شفر و منصوریان هم خوب از قائدی استفاده نمیکردن ولی استرا کاری کرد فوتبال قائدی آزاد باشه و پیشرفت کنه امیدوارم فکری از تاکتیک های استرا استفاده کنه
    • علی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      لطفا کلمه "حتی" از این جمله حذف شود چون در معنی تغییر به وجود آورده "درست پس از درخشش قایدی و دیاباته بود که استقلال حتی با استراماچونی صدرنشین شد"
    • حمید علوی CA ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      شکارچی جان بهترین حسن استرا بنظر من این بود که اکثر بازیکنا رو به بهترین کیفیت خودشون رسوند.
    • علی IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      تواین 4الی 5سال گذشته بجزءزمان استرا فقط ما آبی ها استرس داشتیم عده ای ماموریت دارندکه استقلال رو خوش نداشته باشه یا فراربازیکن بصورت دستجمعی یا مربی اگراسترا فراری نداده بودن همین فصل جامهای کیگ حذفی آسیا گرفته بود. این کادرفنی درحداستقلال نیست یک درصدهم شک ندارم به روزنامه این کادرنگاهی بکنید متوجه می شین همانهایکه استرا وفرهاد فراری دادن نقشه آوردن فکری. کشیدن خدا به دادمان برسد با بازی پرسپولیس این دفاع اقتضاء هس ازنظر نفرات خیلی خوبه لیکن هیچ برنامه ای تو زمین ندارن که دل خوشی داشته باشیم خدابحق خون شهدا هرکسی داره با برنامه این تیم را خراب می کنه ذلیل وخوارش بکن
  • امید تیفوسی آبی IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    بازی با گل گهر میتونه فرصت خوبی برای قائدی باشه
  • امید تیفوسی آبی IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    قائدی دوباره اوج میگیره...
  • حمید علوی CA ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    نویسنده ی این مطلب سوال زیر رو پاسخ بدن: اون “ یکی از نزدیکان استرا” وقتی استرا قائدی رو صدا زد کجا بودن؟ قاعدتا در زمین تمرین بودن، بنابراین حتمن یکی از دستیاران استرا بوده. خب حالا واقعن نویسنده انتظار داره ما باور کنیم که دستیاران استرا که با همکاران ایرانیشون در تیم هم حرف نمیزدن، به این جناب نویسنده زنگ زده و‌ داستان تعریف کرده؟!! چرا قصه مینویسن و‌دروغ میگین؟! واقعن مخاطبان رودکی فرض کردین؟؟! شرم آوره.
  • صمدقلی US ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    همین حرف را جناب ویرا در بازی ایران استرالیا به بازیکنان گفته بود ولی خبرنگارهای از خود متشکر ایرانی همیشه برای تمسخر ایشون و به نشانه بی سوادیش مثال می زنند و هر و کر خنده راه می اندازند . الان که این خوش تیپ میلیون دلاری که یک لشگر سازمان یافته از عوامل رسانه ای پشتش هستند این حرف را زده حتما از این به بعد می شود ناشی از نبوغ انیشتینی و بصیرت افلاطونی و تفکر سقراطی و جسارت گالیه وار و تا مدتها در موردش مقاله و تفسیر بخوردمون خواهند داد.
  • شمسعلی IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    چرت و پرت ها چیه مینویسید چرا می خواهید این بچه رو تحت فشار بگذارید مهدی عالی بوده و عالی هست زیادم شلوغ کنید میگم به لنگکی های روزنامه اتون لایی بزنه هااااااااا
    • مهرشاد IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      آره واقعا عالیه مخصوصا رانندگیش...
  • 4444444444 IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    قایدی چه بد باشی چه خوب باشی دوستت داریم من مطمئنم بازی گل گهر میترکونی موفق باشی باشو
  • ایمان توآ IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    ای.باباووو...استقلال بااین همه ستاره اگه بدون سرمربی هم بود.این جایگاه وامتیازوداش روال هم بهتر. هنوزم معتقدم فکری فعلادرحداستقلال.نیس.خدالعنت کنه هرکی.باعث.جدایی.استراشد...................
  • علی IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    تواین 4الی 5سال گذشته بجزءزمان استرا فقط ما آبی ها استرس داشتیم عده ای ماموریت دارندکه استقلال رو خوش نداشته باشه یا فراربازیکن بصورت دستجمعی یا مربی اگراسترا فراری نداده بودن همین فصل جامهای کیگ حذفی آسیا گرفته بود. این کادرفنی درحداستقلال نیست یک درصدهم شک ندارم به روزنامه این کادرنگاهی بکنید متوجه می شین همانهایکه استرا وفرهاد فراری دادن نقشه آوردن فکری. کشیدن خدا به دادمان برسد با بازی پرسپولیس این دفاع اقتضاء هس ازنظر نفرات خیلی خوبه لیکن هیچ برنامه ای تو زمین ندارن که دل خوشی داشته باشیم خدابحق خون شهدا هرکسی داره با برنامه این تیم را خراب می کنه ذلیل وخوارش بکن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی