نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
صمد مرفاوی: بعضی تیم‌ها عادت کرده‌اند با اشتباه داوری پیروز ‌شوند!
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

صمد مرفاوی، مربی استقلال گفت: اعتقاد داریم داوران کار خودشان را انجام می‌دهند، ولی وقتی اشتباهات زیاد می‌شود، قطعا روند یک تیم دچار اختلال خواهد شد.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ صمد مرفاوی در خصوص آخرین شرایط تیم فوتبال استقلال قبل از بازی با گل  گهر و اتفاقات هفته‌های اخیر صحبت‌هایی انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

*ما به بازیکنان دو سه روز استراحت داده‌ایم تا از لحاظ قوای جسمانی شرایط بهتری پیدا کنند. در مورد مصدومیت هم باید بگویم که این اتفاق جزئی از فوتبال است و باید واقع‌بین باشیم. البته همه چیز به خود بازیکن بستگی دارد و آنها باید مراقب بدن خود باشند و شرایط خودشان را حفظ کنند. بازیکنان در بیرون از زمین همه چیز را رعایت کنند و به مسائل حرفه‌ای پایبند باشند.

*نادری حدود یک هفته از آسیب‌دیدگی‌اش گذشته و مشغول درمان است. او فعلا به مداوا می‌پردازد تا وضعیت‌اش بهتر شود. دیاباته هم رفته رفته با ما تمرین می‌کند و فکر می‌کنم از این بازی به ما اضافه شود. داریوش شجاعیان هم فعلا همین شرایط را دارد و او هم مشغول مداوا است، ولی باید وضعیت‌اش بررسی شود. در این گونه موارد پزشکان اطلاعات بیشتری دارند، اما امیدوار هستم همه مصدومان تیم ما زودتر برسند و بتوانیم وضعیت خوبی داشته باشیم.

*ما در ابتدای فصل زیاد به این موضوعات حساس نبودیم و اگر دقت کرده باشید واکنشی نداشتیم، چون اعتقاد داریم داوران کار خودشان را انجام می‌دهند، ولی وقتی اشتباهات زیاد می‌شود، قطعا روند یک تیم دچار اختلال خواهد شد. به طور مثال در بازی با ذوب‌آهن بازیکن ما در موقعیت تک به تک قرار گرفته و در حالی که می‌توانست دروازه را باز کند، مدافع حریف با یک خطا جلوی او را گرفت. جالب است، فقط یک نفر پشت ارسلان مطهری حضور داشت، اما داور فقط کارت زرد نشان داد، در حالی که این صحنه کارت قرمز داشت. شما تصور کنید بازیکن حریف در آن دقایق اخراج می‌شد و طبیعتا ۱۰ نفره شدن حریف می‌توانست شرایط را برای ما بهتر کند. یا مثلاً در صحنه‌های دیگری که واضح هم بودند، داور به سادگی از آنها عبور کرد. ما انتظار داریم داوران دقیق‌تر و با وسواس بیشتری قضاوت کنند و منصف‌تر باشند. این درست نیست که چون ذوب‌آهن به داوری‌های چند بازی اعتراض کرده به یک باره در بازی با استقلال همه چیز به ضرر ما شود.

*شرایط به شکلی بود که اشتباهات به این واضحی را در مورد تیم ما مرتکب شدند. این درست نیست که با اعتراض یک تیم در چند هفته همه چیز به نفع آنها عوض شود. شما دقت کنید؛ داوران ما آنقدر اشتباه داشته‌اند و فشار روی آنها وجود داشته که وقتی تیمی از کشور ما به مسابقات بین المللی می‌رود، بازیکنانش فکر می‌کنند شرایط آنجا هم مثل فوتبال داخلی ماست. دیدید که در آنجا تکنولوژی وجود داشت، اما باید قبول کنیم ما باید اشتباهات داوری را ابتدا در کشور خودمان حل کنیم. وقتی VAR نباشد، داوران باید دقیق‌تر و با وسواس بیشتری کار کنند. متأسفانه برخی تیم‌ها عادت کرده‌اند با اشتباهات داوری ۳ امتیازها را بگیرند، ولی در سطح بین المللی شرایط این گونه نیست و همه چیز زیر ذره‌بین و تکنولوژی قرار می‌گیرد.

*شهر خودرو در بازی با استقلال از وقتی ۱۰ نفره شد، دوندگی‌اش دو برابر و روند حرکتی‌شان بیشتر شد. بقیه تیم‌ها هم همین شرایط استقلال را دارند. یادتان باشد در این فشار بازی‌های ۵-۴ روزه همه تیم‌ها به دنبال این هستند که امتیاز جمع کنند. ما هم به دنبال این هستیم که خوب امتیاز بگیریم و رفته رفته در کنار این امتیازگیری اهداف‌مان را پیاده کنیم و رو به فوتبال زیبا بیاوریم.

*متأسفانه زمانی که تیم را تحویل گرفتیم، زمان کمی برای اجرای برنامه‌های تاکتیکی و بدنی داشتیم و تیمی را در اختیار گرفتیم که به لحاظ مدیریتی و فنی مشکلات زیادی داشت. بازیکنان دیر به ما اضافه شده بودند، یک سری کرونا گرفتند و همین الان هم می‌بینید تیم کامل‌مان را در اختیار نداریم. شما اگر به جای مربیان ما باشید، متوجه می‌شوید که بین بازی‌ها فرصتی برای تغییر تاکتیک، اجرای کامل برنامه‌های فنی و مسائل دیگر نیست. فقط باید طوری کار کنیم که بدن بازیکنان ریکاوری شود.

*با وضعیت موجود فقط یک روز می‌شود تمرین تاکتیکی کرد و در واقع نمی‌شود تمام برنامه‌ها را در همان یک روز و ۹۰ دقیقه اجرا کنیم. شکل تیم ما نسبت به فصل گذشته تغییر کرده و با مشکلاتی که گفتم زمان می‌برم تا هماهنگی بین بازیکنان و کل اعضای تیم ایجاد شود. دست ما بسته است و وقتی یک تیم کامل نباشد، برنامه‌هایش خوب اجرا نمی‌شود. در کنار همه اینها فشارهای بیرونی هم به تیم وارد می‌شود که هم روی کادر فنی و هم روی بازیکنان تأثیرگذار است. من نمی‌خواهم توجیه کنم، یا بهانه‌ای بیاورم، ولی واقعیت‌ها همین‌هایی است که گفتم، اما به امید خدا رفته رفته تیمی بهتر خواهد شد و می‌بینید که تا الان هم از لحاظ امتیازی خوب کار کرده‌ایم و هدف‌مان هم این است که هم فوتبال زیبایی ارائه کنیم و هم خوب امتیاز بگیریم.

*تمام تلاش ما این است که تمرکز روی تیم خودمان داشته باشیم. باید هم از نظر فنی و هم از نظر روحی و روانی تیم را کنترل کنیم. اگر از نظر حرفه‌ای حواس‌مان به خودمان باشد، قطعا کار راحت‌تر پیش می‌رود. قصد ما توهین به تیم‌های دیگر نیست و همه هدف‌مان این است که بازیکنان به فکر تیم خودشان باشند. مسائل تیم‌های دیگر به ما مربوط نمی‌شود، شاید خیلی‌ها در فضای مجازی خیلی صحبت‌ها انجام بدهند، ولی شخصیت تیمی استقلال باید به شکلی باشد که با منطق جلو برویم و رفته رفته موفق شویم. استقلال هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد ولی دلیل نمی‌شود در فضای مجازی در مورد تیم‌های دیگر نظر بدهیم چون ما اهداف و برنامه‌های خودمان را داریم و به چیزی جز این موضوع فکر نمی‌کنیم.

*ظاهرا هنوز جلسه کمیته انضباطی این بازیکن انجام نشده، ولی باید قبول کنیم اسماعیلی بازیکن توانمندی است. او سرمایه باشگاه محسوب می‌شود و باید در اختیار تیم باشد. همه بازیکنان استقلال سرمایه‌های ما هستند و این سرمایه‌ها باید برای تیم خرج شوند. اعتقاد من این است که همه باید به همدیگر احترام بگذاریم و در کنار مدیریت، کادر فنی و بازیکنان با همدلی به موفقیت برسیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه مافیا ورزش IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    پاک ترین مقام استقلال سومی با مرفاوی هست
    • شاهین DE ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      منظور مرفاوی هدایا یی جام حذفی برای استقلال در فصل گذشته هست که به فینال امد!!
    • محمد پرسپوليسي IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      البته فک کنم منظورش اين که براي تيمهاي ديگه داوران نبايد به نفع بگيرن ولي براي کيسه اگه بگيره جز فوتبال و قشنگياش
    • امیر IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      مرفاوی کیه... این بابا هر تیمی رفته وسط فصل اخراجش کردن تیمی که محمود فکری سرمربیش باشه باز این دستیارش دیگه مشخص چی ازش در میاد همون میشه که دو بازی چهار دقیقه با یک بازیکن کمتر بازی میکنن
    • لونگ سلطانیفر IN ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      دیگه داریم به پایان دوره تک قطبی خودساخته سلطان و رفقا نزدیک میشیم و لونگیا داره حول ورشون میداره آخه تو این چند سال به مفت خوری و ساپورت همه جوره و تخریب رقبا عادت کرده بودن
    • نادری IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      خود تیم الکیسه اینو قبول نداره رفتن تو کانال تلگرامیشون نظر سنجی گذاشتن دلیل ناکامی تیم الکیسه الوارداتی چیست بیشتر از همه به کادر فنیشون رای دادن خخخخ جماعتی هستن این الکیسه کشها
  • محمدم IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    اره دقیقا.....بدون اشتباه داوری الان استق لال در کنار ماشین سازی در ته جدول حضور داشت
  • رفیق امیر پرسپولیسی IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    صمد مرفاوی در توهم هست پنالتی ذوب آهن گرفته نشد داور ها با ۱۳ استقلال هستند
    • رفیق امیر پرسپولیسی IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      داور های یار سیزدهم استقلال هستند
  • کیسه کش متوهم IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    اگر var در ایران بود پنالتی ذوب آهن و گل صحیح نفت آبادان نمی سوخت و کیسه ۲ امتیاز سود داوری نمی گرفت الان کیسه در انتهای جدول برای بقا در لیگ می جنگید اگر var در ایران بود در فصل قبل ۴ پنالتی اهدایی و گل آفساید به نفع کیسه گرفت نمی شد و حق سهمیه آسیا سپاهان توسط کیسه خورده نمی شد و الان پارس جم در لیگ برتر بود
    • لونگ بی جام IN ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      چوب خدا هم با دستان مهدی شیری انتقام همه فسادهای لونگ و سلطانیفر و مهندسین تو این چند سال فساد بود
    • 4444 IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      همون که تو آسیا خر شما رو گرفت سیستم var
  • مهدی IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    مثل بازی با نفت که گل سالم نفت به استقلال آفساید گرفته شد . لال اقل یه چیزی بگو که بخودتون برنگرده
  • مجهول الهویه IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    با گل گهر بازی دارید نه با یوونتوس یا لیورپول که جو پیش از بازی راه انداخته اید. بله شما درست میفرمایید و در راس این تیمها تیم خودتونه که یه نمونش این بود که کمتر از ده روز سر سپاهان جلوش بریدن پس اینقدر یاوه گویی نکن. اگه بخواید زیادی ژاژخایی کنید همین دوتا هوادار بچه خوردتون هم که متوجه بیکیفیتی تیموتون نیست و وضعتون رو نسبت میده به وزیر و سازمان لیگ و فدراسیون و داود و رمین و زمون متوجه میشه جریان واقعی جیه. شما که کارشناس داوری هستید بشنید بازیهای سرورتونو نگاه کنید که از داوری جه ضربه هایی خورده به جای لغرخونی و لیجارگویی مشکلاتون به شکل منطقی تری حل کنید از اب گل آلود فینال ای سی ال هم ماهی نگیر یادت نره با همین تکنولوژی بود که پرسپولیس فینال رفت و به زور باخت
  • مجید IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    صمد آقا اگه داورها درست قضاوت کنند تیم کیسه هر سال ته جدول دست و پا میزنه اوج این اشتباهات هم پارسال بود که با همین اشتباهات سهمیه گرفتید در ضمن کیسه جزو تیمهای بود که مخالف سیستم وی ای آر بوده
  • شمسعلی IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    منظورش اینه اشتباهات داوری نباشه و وی ای اار باشه موزم نمیدن بهشوننننننننننننننننننننننننننن
  • نادی الکیسه حکومتی AT ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    مرفاوی راست می گوید؛ ولی آدرس را به عمد اشتباه می دهد؛ آنهم بدون کمترین خجالتی! همین تازگی ها هم معلوم شد که زنده یاد سهراب سپهری که ظاهرا نه قرمز بود و نه آبی؛ در نامه ای به کمیته داوران وقت آن زمان؛ به این که چرا داوری ها همگی به نفع تاج سوت زده می شود اعتراض می کند؛ این قضیه ناداوری به سود استقلال هم چنان ادامه دارد و می بینیم که تا به امروز اکثر قضاوت ها به سود کیسه است!! در همین فصل دیدیم که حق دو تیم صنعت نفت و ذوب آهن روز روشن جلوی چشم همگان مقابل کیسه پایمال شد! به گفته قاطع کارشناسان فصل قبل هم؛ کیسه بایستی پنجم میشد ولی به خاطر اشتباهات داوری دوم شد!! رو که رو نیست سنگ پای قزوین است!!
  • استقلال عشق IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    افرین صمد مث لنگی که تو لیگ با داورا قهرمان میشن ولی چون دیگه زورشون به داورای اسیا نمیرسه میبازن
    • نادی الکیسه حکومتی AT ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      آخه عشق کیسه!! تیم در پیتی تون هم که تو همین رقابتها همزمان با پرسپولیس بزرگ حضور داشت؛ تازه شماها به لطف حذف الهلال خیل شانسی به دور بعد هم صعود کردید!! خوب پس چرا خیلی زود حذف شدید!! پرسپولیس با قدرت به فینال راه یافت؛ و دیدیم که در فینال؛ برای چک پنالتی پرسپولیس بسیار ناباورانه و غیر حرفه ای داور حتی حاضر نشد ویدیو چک را نگاه کند؛ و اصلا معلوم نشد که چرا ویدیوچک را آماده کردند!!؟؟؟؟ و صحنه دیگر پنالتی برای پرسپولیس را هم به اشتباه قبلش خطای سید حسینی را اعلام کرد! حتی با توجه به اتمام وقت قانونی و اضافه نیمه اول؛ بازیکن اولسان قانونا فقط اجازه زدن یک ضربه را داشت که حامد لک هم آن را مهار کرد و گل ریباند بایستی مردود اعلام میشد؛ از دقیقه بیست بازی هم که پرسپولیس تیم برتر میدان بود؛ ولی به لطف وطن فروشان داخلی عیسی آل کثیر ناجوانمردانه محروم شد؛ و پرسپولیس به دلیل نداشتن مهاجمی در سطح آل کثیر موفق با گلزنی مجدد نشد؛ حالا این وسط شما چی میگید؟ وقتی شیر و ببر با هم مسابقه دارند؛ .... خودش را قاطی نمی کند!!!
    • استقلال عشق IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      @نادی الکیسه حکومتی اولا تیم شماس که دهاتیه دومن حذف الهلال به ضرر ما شد آی کیو سومن نمیخواد برا من article بنویسی دلیل اوردن نشانه ضعفه تازشم اگه VAR تو بازی ما با پاختاکور بود مام میبردیم بعدشم به ما چه که محروم شد میخواست شادی گلش اون جوری نباشه و این که نمیخواد بدبختیای تیمتو به رخ بقیه بکشی
  • لنگی حقیر IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    من خیلی وقت کامنتهایکه زیر خبر ها درج میشه رو دنبال میکنم فقط روزی که لنگ با حقارت دستش از جام کوتاه شد اون یک روزو تو شک بودن و اینجا فضولی نمیکردن .باز میبینم این پروها اومدن دارن ...خخخخخخخ
    • کیسه پرورر IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      شماهاباست برید در مورد ماشین سازی صنعت نفت بلبلی کنید تنها افتخارتون اینه در مورد سرورتون کامنت بزارید همیشه بازندها تو این چند سال هر وقت خواستیم مثل پتک کوبیدیم تو سرتون کیسه نماها
    • امیرحسین IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      چقدر شما کیسه کشا پرو هستید خودتون همیشه تو خبر های پرسپولیس کامنت می زارید اون وقت انتظار دارید پرسپولیسی نیاد زیر خبر های شما کامنت بزاره خود تو همیشه تو خبر های پرسپولیس کامنت می زاری
    • سرورتون IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      خدا رو شکر این پرسپولیس هست تا شما کیسه ها بتونین حرف بزنین . آخه اگه سرورتون نبود چی واسه ادعا داشتین . بابا چقدر پشت هم جام بگیریم، خسته شدیم .
  • ذوب آهن با عشق IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    درست میگه دقیقا مثل کیسه که از اون موقعی که فکری از وزیر کمک خواست ۱ پنالتی تو بازی فولا به کیسه هدیه دادن گل صنعت نفت به اشتباه آفساید کردن پنالتی ذوب آهن کبیر تو بازی با کیسه نگرفتن
    • تو خودت لونگی IN ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      عمو جان چند سالته که به ذوب و لونگ میگی کبیر
  • ابد IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    دقیقا همینطوره بنده خدا ذوب آهن که پنالتی واضحش از دست رفت و به مساوی قناعت کرد
  • احمد IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    ببینید کوچولو ذوب آهن اولا تیم با اصالت و بی ریشه هست همین ذوب آهن کبیر محسن قهرمانی برای اولین بار در قاره آسیا خطای شیش ثانیه گرفت شما کیسه کش توپ رو گل کردید همون سال ذوب دوم شد ، ذوب آهن فینالیست آسیاست اصلا ما پرسپولیس ها راه فینال رفتن رو از ذوبی ها یاد گرفتیم هرچند شما پرو تر از این حرفها هستید همین فصل جلو صنعت گل شون مردود شد ،جلو همین ذوب اشتباه داوری باعث شد امتیاز بگیرید ، پرسپولیس اگه باخت بعلت کم تجربه بودن در امر سیستم وار بهتر بگم آماتور بودن لیگ ایران باخت ، شما عادت کردید هوچی گری کنید سطح فوتبال شما در حد شرطه هم نیست راجب فینالیست آسیا صحبت کنید زنده باد ایران بجز مثلث تاس
  • زاگرس IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    این کیسه ای ها واقعا دارن به جامعه زحمت کش داوری توهین میکنند!!!چه خبره!!!دائما دارن بر ضد داورها گرو کشی میکنن،انهم در حالی که بیشترین سود رو اینها از اشتباهات داوری بردن!!!تو دو بازی آخر پنج امتیاز از این قضیه سود بردن و با این اوصاف بازم در حال هزیان گویی هسن!!!! داوران عزیز،از هوچیگری این خائنین به کشور نترسین و مثل قبل عادلانه سوت بزنین...
  • 444444444444 IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    ورود لنگی سوزای پایتخت ممنوع همه حرفایی که صمدخان زد حقه
  • محمد IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    پس چرا کیسه با اشتباه داوری نمیتونه به بره مثل بازی باصنعت نفت؟؟؟؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی