نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
محرم نویدکیا: در سپاهان همه چیز سر جای خودش است
منبع: ایلنا
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سرمربی جوان سپاهان گفت: من سال‌ها در سپاهان زندگی کردم و بزرگ شدم، وقتی باشگاه کار خودش را اصولی انجام می دهد دلیلی ندارد مربیان بخواهند مشکل ساز شوند.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ محرم نویدکیا سرمربی سپاهان در نشست خبری پیش از بازی با مس حاضر شد و اظهار داشت: فردا یک بازی خیلی سنگین با مس داریم. در دو هفته گذشته دو برد خیلی خوب به دست آوردند. شرایطشان برای این مسابقه خیلی ایده‌آل است. ما هم هفته قبل یک برد خیلی خوب داشتیم. ولی مشکلمان این است که ۱۰ روز بازی نکردیم. اما آن‌ها یک بازی دیگر هم انجام دادند. شاید از لحاظ بدنی شرایطشان بهتر باشد ولی شاید مشکلات جزیی هم لحاظ خستگی داشته باشند.

وی افزود:  فکر می‌کنم بچه‌های ما اگر از دقیقه یک تا ۹۰ مبارزه نکنند، قطعا و به هیچ وجه امتیاز نمی‌گیریم اما اگر حواسمان را جمع کنیم و از دقیقه یک تا ۹۰ تمرکزمان را از دست ندهیم و کارهای تاکتیکی را درست انجام بدهیم، ان‌شاالله سه امتیاز را به دست می‌آوریم.

سرمربی سپاهان در مورد دلیل مخالفت با تعویق دیدار مقابل مس رفسنجان گفت: به خاطر اینکه در تبریز برف آمد و یک روز بازی ما با تراکتور عقب افتاد ولی بازی بعدی را باید سه روز بعد انجام می‌دادیم. الان هم اگر می‌خواستیم ۴شنبه یا ۵شنبه بازی کنیم ۱۱-۱۲ روز می‌شد. این برای تیمی مثل سپاهان خوب نیست که ۱۲ روز یکبار بازی کند. اینطور نیست که خدای ناکرده نخواهم به تیمی کمک کنم، نه به خاطر اینکه شرایط تیمم از حالت طبیعی خارج می‌شد قبول نکردم.

وی افزود: بعد از تبریز هم فدراسیون با ما همکاری نکرد چون اگر می خواستیم بازی با سایپا را ۵ روز بعد انجام بدهیم، دوباره بازی بعدی در مسجد سلیمان را باید سه روزه انجام می دادیم. به خاطر همین وقتی با ما همکاری نمی‌کنند ما هم سعی می‌کنیم بهانه نیاوریم و طبق هرچه که از قبل برایمان تعیین کردند برنامه ریزی می کنیم و می خواهیم شرایطمان عادی و طبیعی باشد.

سرمربی سپاهان اظهار داشت: شرایط خوب است. ۴مصدوم داریم. جلال علیمحمدی، ولسیانی، رسول نویدکیا و رضا دهقان را نداریم. آن‌ها آسیب ددیگی دارند. یکی از آن‌ها شاید مشکلش جدی باشد اما سه نفر دیگر مصدومیت جزئی دارند و از هفته‌های بعدی می توانند به ما کمک کنند.

نویدکیار درباره شرایط تیم مس رفسنجان گفت: تیم پرتلاش و زحمتکشی است. سال اول حضورش در لیگ برتر است. بازیکنان‌شان برای امتیازگیری با تمام وجود می جنگند و از این لحاظ قابل تحسین و قابل احترام هستند. نسبت به اول فصل اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده‌اند و خیلی بهتر بازی می‌کنند. از لحاظ تاکتیکی درحال رسیدن به شرایط بهتر و ایده‌آل‌تری هستند. فکر می کنم در هفته‌های آینده بهتر و بهتر هم می توانند نتیجه بگیرند و برای هر تیمی مشکل ساز شوند.

او درباره ارزیابی داور و شناخت او عنوان داشت: داوران را در حد خودمان می‌شناسیم. به همه همکارانم هم گفته‌ام اصلا دیدگاه این بخواهم در مورد داوری بحث کنم را نه داشته‌ام و نه ندارم. تا روزی که بخواهم این شغل را ادامه بدهم دلم نمی خواهد در مورد داوری بحث کنم. حتی اگر داوران اشتباه کنند، پنالتی بگیرند، آفساید بگیرند یا نگیرند. هیچ وقت نمی‌خواهم در مورد داوری بحث کنم و با خودم عهد کردم. داور ممکن است اشتباه کند. ممکن است یک جا به ضرر ما و یک جا به نفع ما باشد. این در فوتبال طبیعی است. من باید بتوانم شرایط تیمم را طوری هماهنگ کنم؛ موقعی که عقب می افتند بتوانند به بازی برگردند. موقعی که جلو هستند و اگر داوری اشتباه کرد و بازی مساوی شد دوباره بتوانند بازی را برگرداند.

او ادامه داد: در ایران زیاد از حد به این مسائل بها می‌دهند.هیچ کجای دنیا تا این حد در مورد داوری بحث نمی کنند. من هم تصمیم گرفتم این کار را نکنم و امیدوارم بتوانم تا آخر پای عهدی که با خودم بستم بمانم و در مورد داوری بحث نکنم.

نویدکیا در رابطه با آرامش فردی اش در کنار زمین تصریح کرد: در مورد مسائل تیمی نه ولی بیرون آرام هستم. سعی می‌کنم بیشتر فکر کنم. من سال‌ها در سپاهان زندگی کردم و بزرگ شدم. وقتی اینجا همه چیز سرجای خودش است و باشگاه کار خودش را اصولی انجام می دهد دلیلی ندارد مربیان بخواهند مشکل ساز شوند. شاید بعضی از تیم‌ها به خاطر حواشی که باشگاهشان درست می‌کند درگیر مسائلی شوند.

سرمربی سپاهان گفت: ما روز اول با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره توافق کردیم که هرکس در حیطه وظایفش، کارش را انجام بدهد. تا الان بوده و قطعا از این به بعد هم همین است. نه سیستم مدیریتی در کار من دخالت می کند و نه من به خودم اجازه می‌دهم در حیطه مدیران دخالت داشته باشم. به خاطر همین با آرامش کارمان را انجام می دهیم و تا آخر هم همینطور ادامه خواهیم داد.

سرمربی سپاهان در پایان عنوان داشت: امیدوارم بچه‌های تیمم به این ذهنیت رسیده باشند که در فوتبال امروز یک یا دو گل جلو یا عقب بودن، دلیل بر بردن یا باختن نیست. تیمی که از دقیقه یک تا ۹۰ یا ۹۵ بتواند تلاش و مسائل تاکتیکی را رعایت کند و برای هدفی که دارد مبارزه کند، قطعا می تواند پیروز باشد. ممکن است در یک بازی ببازد، یک بازی ممکن است مساوی کند یا ببرد. یک برد یا یک باخت دلیل بر موفقیت یا عدم موفقیت تیم نیست. وقتی یک تیم روند خودش را در طول فصل و بازی به بازی بهتر کند می‌تواند آینده داشته باشد و موفق باشد. اگر بازیکنان من می‌خواهند موفق باشند باید بدانند تیم ضعیف و قوی وجود ندارد. باید برای تک تک بازی‌ها و لحظات برنامه ریزی داشته باشیم که بتوانیم در آخر موفق باشیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کی روش IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    عشقی محرم
  • ابرام US ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    بخصوص جنابعالی که دقیقا سر جای خودتان تشریف دارید . قبل از جنابعالی هم جناب« قندلی» دامَ بُعْدُهُ و مَسا فَتِه ٬ «کل یوم»چنین فرمایشاتی مکرر در مکرر ایراد می فرمودند و گاه خدعه ها ی عمر وعاصی و وسوسه های نا مربیان غیر بومی و هر از چندی « کیروش» ی چنا نچه دم دست بود را می نواختند و از بد روزگار و « پنا لتی» بازی با کره « حا لا دیگر ما جنوبی و شما لی اش برایمان علی السکنیه است» می فرمودند و از حناب دادکان و مصطفوی عزیز و پلان ها ی A ,B,C و گاه ایر پلان و پلان های خودشان می فرمودند و محاکمه ودادگاه و اجنبی پرست ها رسوا می کردند. اما ٬ ما هنوزم که هنوز است درک نکردیم و نفهمیدیم جناب مبارکشان چرا و اصلا به خا طر چه به ساحت کبریایی خا لق خوش ذوق پروفایلی و شهره عام وخا صشان یعنی خالق و مبتکرِ « قـــند عــــــلی » نه اشاره ای می فرمودند و نه کنایتی روا می داشتند و این از اسرار و ازکرامات ایشان است و شمارا باید که چنین با شید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی