نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
سرمقاله| وقتی قرارداد ۵٫۵ میلیاردی آقای مربی ۱۱ میلیارد تومان می‌شود
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در فصل جاری فوتبال کشور قرارداد ۵٫۵ میلیاردی یک مربی ناگهان به ۱۱ میلیارد تومان رسید.

خبرورزشیفرهاد اشراقی؛ در فوتبال ایران اتفاقاتی رخ می‌دهد که مشابه آن را هیچ‌ جای دنیا نمی‌بینیم. مثلاً در فصل جاری فوتبال کشور قرارداد ۵٫۵ میلیاردی یک مربی ناگهان ۱۱ میلیارد تومان شد! بله، به همین سادگی و در حالی که ۲۸ سال است تیم‌های ایرانی قهرمان آسیا نمی‌شوند، نزدیک به ۴۴ سال است که به المپیک نرفته‌ایم و در لیگ برتر هم فوتبال جذابی از تیم‌ها نمی‌بینیم، آقای مربی شب می‌خوابد و صبح قراردادش ۲ برابر می‌شود.

۱۱ میلیارد تومان مسلماً پول بسیار زیادی است و به جرأت می‌توان گفت در حال حاضر و در ایران هیچ مربی و فوتبالیستی نداریم که کارش ۱۱ میلیارد و حتی ۵، ۶ میلیارد ارزش داشته باشد.

نکته اینجاست که این پول‌ها همچنان از جیب مردم می‌رود. در باشگاهی که کل پول قرارداد مربیان و بازیکنان ۵۷ میلیارد تومان بود حالا ۱۱۰ میلیارد تومان شد و هیچ‌کس هم پاسخگو نیست. باشگاه مزبور تا اینجای کار که ۷ هفته از لیگ برتر گذشته ۱۰ درصد پول قراردادها را داده و خدا می‌داند ۹۰ درصد بقیه در حالی که نیمی از پول اسپانسر خرج شده، چطور جور می‌شود؟ چنین هزینه‌هایی حداقل در ۶، ۷ باشگاه لیگ برتری که دولتی هستند انجام می‌شود و خروجی کار را هم که می‌بینید؛ بازی‌های ضعیف و بی‌هیجان که نصف بیشترش مساوی می‌شود و بعضاً شما در طول ۹۰ دقیقه حتی ۵ موقعیت جذاب و تماشایی را نمی‌بینید.

بله، قرارداد ۵٫۵ میلیاردی آقای مربی ۱۱ میلیارد می‌شود تا او چپ و راست از مدیرعامل باشگاه حمایت کند و جلوی اعتصاب بازیکنان را بگیرد. مردم هم که کاملاً تحت‌الشعاع فضای مجازی و ۴تا کانال هوادارای هستند. در نتیجه از گل نازک‌تر نمی‌توان به آقای مربی گفت، حالا انتقاد فنی جای خود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • بهمن IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    یحیی گل محمدی
    • تاجی IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      خب کامل بگو یحی گلمملیه دیگه
  • کامران5 IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    از جوایز آسیایی پرسپولیس هزینه تیم سوم پایتخت تیم پرخرج، پرمدعا و البته بی جام پرداخت میشه
  • محمود IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    همینکه اسم نبردی نشون میده چقدر مثلا نیتت خیر بوده و دغدغه فوتبالو داشته.حالا این زیر میشه پر از کامنت های طرفدارا تا با هم جدل کنن و جنابعالی کیف کنید.اما اگرمنظورت گلمحمدی باشه،ایشون با عملکرده که داشت تو آسیا نزدیک 60 میلیارد برای پرسپولیس درآمد زایی کرد.البته ما طرفدارا میدونیم که این پول خرج هرکی بشه،خرج پرسپولیس نمیشه.اینکه میگی گلمحمدی از مدیرعامل حمایت کرده، همیشه منتقد مدیریت پرسپولیس چه زمان رسول پناه و چه زمان همین سمیعی بوده.آخرین مصاحبه شو بخونی همین مسائلو داره مطرح میکنه.اینکه بخواد بازیکنا اعتصاب نکنن و خودشم سعی نمیکنه با جار و جنجال و قهر کردن جو تیمو بهم نریزه نشونه تعصب و حرفه ای بودنشه.از لحاظ فنی هم گلمحمدی کارآیی خودشو نشون داده.قضیه اینکه کیسه کشایی مثل شما فکر میکردن با از دست دادن جام پرسپولیس به هم میریزه و هوادارا برعلیه یحیی میشن.زهی خیال باطل.همه ما بهش اعتماد داریم و میدونیم چقدر دست پرسپولیس و گلمحمدی تو بازی فینال خالی بود.مشکلی که عاملش هرکی باشه گلمحمدی نیست.برو این دام بر مرغ دگر نه،که عنقاه را بلند است آشیانه
  • ... IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    يحيي
    • مهراس IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      دمت گرم نوشجون یحیی
    • زندگیم پرسپولیس IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      دمت گرم...ولی کاملا معلومه ک فکری رو میگه وگرنه گلمحمدی همیشه از مدیرعامل انتقاد میکنه واین فکری هست که میترسه اخراجش کنن {...}
  • هوادار IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    کار بد بده حال ما استقلالی ها هر اشتباهی که مربی بازیکن هیت مدیره نمیکنن بگیم امکان داره تیم رقیب سو استفاده کنه و یا تیم پرسپولیس همینجور یه عده که با طرفداران احساسی دوتا تیم تحریک میکنن تا بارشونو به مقصد برسونن چه فکری چه گلمحمدی فرقی نداره وقت سر هوادار بیچاره هست که کلاه میره عوض این که بهم تیم حریف توهین کنیم ازشون حق تیمامونا بخواهی
  • مصطفی IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    سهم خبردلار رو نداده ناراحتی؟
  • امین IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    وقتی جرات نداری اسم بیاری،غلط میکنید خبر بزنید و ....غیر از خیلی از تصورات از متن ، ی تصور هم اینه که سهم شما رو نداده تا خبر خوب واسش بزنید،حالا هر کی میخاد باشه چه گل محمدی چه فکری،اگر هم میخای دنبال ریشه و اساس باشی که چرا چنین شده باید بتابی به اونا که قانون من دراوردی منع مربی و بازیکن خارجی گذاشتن،و اونایی که گفتن چشم قربان انجام میدیم.
  • حسن IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    هفت بازی چندتا مساوی ....یحیی هفت بازی انجام نداده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی