مهدی تارتار: استفاده نکردن از VAR در ایران مشکوک است
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: با توجه به باخت مقابل تراکتور، هر جور شده باید سایپا را شکست بدهیم.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ مهدی تارتار در نشست خبری قبل از بازی با سایپا اظهار داشت: امسال واقعا نتایجی رقم می خورد که نشان می‌دهد خیلی بین تیم ها اختلاف وجود ندارد. شاید از لحاظ هزینه اختلاف باشد اما اختلاف فنی زیاد نیست. با اضافه شدن مربیان جوان و به روز، این اختلاف ها به حداقل رسیده و آنها با توجه به داشته‌های خود، تاکتیک هایشان را تعیین می کنند.

وی ادامه داد: برخی خوب دفاع و پرس می‌کنند و برخی ساختار حمله قوی دارند. تنوع تاکتیکی در لیگ زیاد شده و این باعث خوشحالی و امیدواری است. سایپا هم نسبت به سال گذشته هم جوان‌هایش باتجربه تر شده و هم کادر فنی اش ابراهیم صادقی، پیروز قربانی و سایر همکارانششان تجربه بیشتری به دست آورده اند. آنها تیم بهتر و تقویت شده ای هستند و بازیکنان باتجربه و خوبی را جذب کرده اند.

سرمربی تیم فوتبال پیکان افزود: نتایج سایپا نشان می‌دهد سال بهتری را دنبال می کند. ما هم باتوجه به شکست بد هفته گذشته، مصمم تر هستیم. بچه‌ها واقف هستند که نباید در جدول شرایط بدی پیدا کنیم. ضمن احترام به تیم خوب سایپا، باید هرجور شده سه امتیاز را به دست آوریم.

تارتار درباره دلیل سه پنالتی از دست رفته پیکان در هفت هفته ابتدایی لیگ برتر عنوان کرد: در پارس جنوبی هم این مشکل را داشتم و یک نیم فصل پنالتی‌های ما تبدیل به گل نمی‌شد که خیلی روی آن کار کردیم. قول می‌دهم این وضعیت به نیم فصل نرسد و از همین هفته اگر صاحب پنالتی شدیم، به گل تبدیل کنیم. هرچند پنالتی به هر حال تخصصی است و پنالتی زن می‌خواهد. 

وی درباره پنالتی زن پیکان برای بازی فردا، توضیح داد: مشخص شده اما نمی‌خواهیم اسمش را بگوییم. در هر بازی سه پنالتی زن را مشخص می کنیم و هرکس آماده تر باشد به ترتیب می‌تواند پنالتی را تبدیل به گل کند.

سرمربی تیم پیکان درباره اشتباهات فردی مدافعانش گفت: تیم ما جوان است و باید تاوان بازی دادن به جوانان را پس داد. آکادمی خوبی داریم و ۷-۶ بازیکن از همین آکادمی در پیکان بازی می‌کنند که این آینده باشگاه را تضمین می‌کند. مشکلی هم نیست و باید آنقدر کار کنیم تا اشتباهات به حداقل برسد. هرچند نیاز به کسب تجربه هم دارند.

 تارتار درباره اینکه دربی خودروسازان برای مدیران دو کارخانه اهمیت زیادی دارد، گفت: تاکنون که مدیران چیزی را به ما انتقال نداده اند. مهم این است سه امتیاز را به خاطر از دست دادن امتیازهای قبلی کسب کنیم.

وی درباره اینکه با داور بازی فردا در زمان حضورش در پارس جنوبی تنش داشته است، عنوان کرد: تنش نداشتیم. وی در زمان حضورم در پارس جنوبی، داور پشت دروازه بود که یک پنالتی را اعلام کرد که بعد کارشناسان گفتند درست نبوده است. به هر حال در بخش فنی مربیان، بازیکنان و داوری اشتباه وجود دارد. امیدوارم این داور جوان و آینده دار فردا بهترین قضاوت را داشته باشد تا حقی از تیمی ضایع نشود.

سرمربی تیم فوتبال پیکان درباره اعتراض مربیان به داوران گفت: تنها راه رفع این موضوع برخورد شدید است. مقررات رانندگی را به یاد بیاورید که کسی آنها را انجام نمی‌داد و بی نظمی در این زمینه زیاد بود اما از زمانیکه جرائم را بالا بردند، وضعیت خیلی بهتر شد. از همه مهم تر ورود VAR به کشورمان است. آدم به شک می‌افتد چرا مسئولان پیگیر این ماجرا نیستند.

تارتار اضافه کرد: فکر نمی کنم این سیستم خیلی هزینه بر باشد و باید تمام باشگاه ها را ملزم کرد. مقداری سختی دارد اما باید امکانات را تجهیز کنند تا این مشکل از بین برود. کدام نیمکت در صورت VAR اعتراض می‌کند؟ این بهترین راه حل است و نباید از کشورهای دیگر عقب بمانیم. این اشتباهات هم به دلیل نبود سیستم ویدیویی است.

وی ادامه داد: این سیستم در بازی پرسپولیس هم واقعا تاثیرگذار بود و خود داور ابتدا متوجه این اتفاق‌ها نشد. بلکه تیم داوری از بالا ضربات پنالتی را اعلام کرد. وقتی در کشورمان این اتفاق‌ها بیفتد و در برنامه ‌های تلویزیونی کارشناسی شود، بازیکن هم احساس مسئولیت می‌کند و مهدی شیری وقتی به توپ نرسید و دید بازیکن سرزنی پشت سرش است ناخودآگاه دست خود را بالا برد.

بازیکن اسبق پرسپولیس تصریح کرد: وقتی در کشورمان چنین اتفاق هایی می‌افتد و نتایج دلخواه هم به دست می‌آید در آسیا هم دچار اشتباه می‌شویم. نبود VAR در کشورمان لطمه زیادی وارد می‌کند. باید فکر اساسی کرد. بحث ملی است و پرسپولیس هم کار بزرگی انجام داد. با وجود این مشکلات و بازی های فشرده مرحله گروهی و لیگ برتر و بازگشت به قطر، این تیم کار بزرگی انجام داد. جدایی برخی نفراتش هم تاثیرگذار بود. باید به کادرفنی، بازیکنان و تمام عوامل باشگاه خدا قوت گفت.

تارتار درباره حضور همزمان سایپا و پیکان در یک هتل قبل از برگزاری این مسابقه گفت: بازی در شهرقدس است و ‌هتل‌های دیگر نسبت به این منطقه دور است. قرار بود به هتل استقلال برویم و با توجه به اینکه می خواستم هتل نزدیک ورزشگاه شود، مخالفت کردم. در ادامه هم حضورمان در هتل بوستان منتفی شد و مجبور شدیم با سایپا در یک هتل باشیم. مشکلی نیست زیرا کادر و بازیکنان هر دو تیم دنبال فوتبال جوانمردانه هستند.  تیم هایی هم که در تورنمنت ها حضور دارند در یک هتل با هم اسکان دارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه حقیر IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    دلیل استفاده نکردن var مخلفت باشگاه کیسه بود چون سازمان لیگ و کمیته انظباطی و داوران همه مطیع تیم حکومتی کیسه هستند مدیران کیسه خوب می دانستند کیسه بیشترین سود داوری می برد مخالفت خودشان با var اعلام کردند اگر var بود حق نفت آبادان و ذوب آهن مقابل کیسه از بین نمی رفت و سهمیه آسیا سپاهان به کیسه تقدیم نمی شد و پارس جم به لیگ یک نمی رفت
    • احمد IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      حالا خوبه کیسه چه تو لیگ ایران یا لیگ قهرمانان آسیا متضرر نبودن VAR بود و تیم لنگ از نبود VAR در لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیا تا نیمه نهایی سود برده!اسطوره لنگ،محمدخانی"شیری فکر کرده اونجام ایرانه که هند کرده!". تو این چند ماه هم همه دیدن به دستور لنگ بازیها را تغییر دادن، تمام ارکان نظام با حضور در تمرینات لنگ و ویدئو کال از آنها حمایت کردندو.... شما یه مثال در دنیا بیار که مسئولان یک کشور به طرفداری از یک تیم برای بقیه کری بخونن؟ بخاطر جعل قرار داد یک تیم رییس جمهور و وزارت ورزش و وزارت امورخارجه برن جلو مسئول یک کشور دیگه کمر خم کنند؟تمام ارکان حکومت به پدیده فشار آوردن تا مومصنوعی را در کوران صدر جدول به پرسپولیس واگذار کنن. هرچی فاسد اقتصادی فوتبالی بوده عابربانگ لنگه! کدام وزیر ورزش در دنیا برای مسابقه یک تیم باشگاهی رفته کشور دیگه تا حمایت کنه؟
    • اس اس IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      آره بخاطر همینه که استقلال فرت و فرت داره قهرمان میشه حقتون همون مدیرانی مثل زنوزیه که بیاد با خاک یکسانتون کنه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • کیسه حقیر IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      در جواب احمد اولین کسی که مخالف var در لیگ بود خود مدیران کیسه بودند این که قابل انکار نیست اینکه کدام تیم از داوری در لیگ ایران سود برده نمونه طبق نظر کارشناسان داوری با بررسی کل سود وضرر داوری کیسه بیشتر سود داوری در فصل قبل داشت باید تیم کیسه به جای سپاهان پنجم لیگ می شد یا در همین فصل سود داوری بازی ذوب آهن و نفت آبادان سود برده در مورد تغییرات لیگ پرسپولیس یک بازی با نساجی در خواست لغو کرد در عوض آن کیسه هم در خواست لغو دربی کرد بازی ذوب آهن و پرسپولیس پرسپولیس هیچ در خواست لغو بازی نکرد شب قبل بازی یکدفعه ساعت یازده معلوم نیست کی و بدون هیچ دلیل بازی ذوب آهن لغو می کند و پرسپولیس خودش معترض به لغو بازی بود و اعتراض کرد هنوز سازمان لیگ دلیل لغو بازی ذوب آهن نگفته خود مشخص نمی خواستند بازی برگزار شود تا پرسپولیس بدون شرایط بازی به فینال برود و قهرمان نشود کیسه کش خود احمدی نژاد بازی کیسه و السد بازی چرا نگاه کرد نظرت راجع به قرارداد جعل پاتوسی با کیسه چی بود پرسپولیس از بابت قرلرداد طارمی تخلف کرد دو پنجره محروم شد و طارمی محروم شد این مذاکره با تیم ترکیه ریس جمهور هیچ دخالتی
  • هوادار IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    جناب تارتار فعلا اجازه بدین که اقای سلطانیفر هرجور شده تیم محبوبشو قهرمان کنه، انشالله بعد رفتن ایشون وی ای آر هم میاد، در حال حاضر تیم پرسپولیس تیم قدرتمندی هست ولی خب بعضی بازی ها که گره میخوره باید یه جوری بازی واسشون دربیاد که مبادا خدایی ناکرده تیم وارد بحران نشه و یا اینکه رقبا نزدیک نشن
  • کیسه حقیر IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    ادامه نداشت فقط معاون وزرات خارجه عراقچی بابت جلوگیری از پرداخت غرامت با وزرات خارجه ترکیه مذاکره کرد تا ارز کشور بی جهت از کشور خارج نشود همین وزیر به گفته خلیل زاده ریس هیت مدیره کیسه برای جلوگیری از محرومیت کیسه به مالزی می رود با شیخ سلمان مذاکره می کند و مانع محرومیت کیسه در باشگاههای آسیا شد در جواب اس اس خوب اگر داوری به نفع کیسه نبود کیسه به جای سهمیه آسیا برای بقا در لیگ رقابت می کرد
    • 4444444444444 IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      لنگی متوهم
  • 4444444444 IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    وی ای ار کجایی دقیقا کجایی که ببینی داورا چجور حق تیمای دیگرو خوردن جز پیروزی
  • قهرمان یه دقیقه ای IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    خدمت اون دوستان لنگی عرض کنم که اولین نفری که مخالف ورود سیستمVarبه ایران بود اون پروفسور قلابی تون بودن که فرمودن باعث متضرر شدن فوتبال ایران میشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی