اورتون – منچستریونایتد؛ خوشحال‌های شمال غرب
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اورتون و منچستریونایتد روزهای بحرانی را پشت سر گذاشته‌اند و امیدوارند در جام اتحادیه هم تا فینال پیش بروند.

خبرورزشی/ جام اتحادیه انگلیس؛ امشب از ساعت ۲۳:۳۰ و همانند بازی قبل در ورزشگاه گودیسون پارک، اورتون میزبان منچستریونایتد خواهد بود. این دیدار باید برنده داشته باشد، چراکه نبردی از مرحله یک‌چهارم نهایی جام اتحادیه است. هر دو تیم قبل از دیدارشان در جام اتحادیه نتایج خوبی گرفته‌اند. 

 اورتون‌؛ حسرت‌زده‌ها
شک نکنید که هواداران اورتون از عملکرد کارلو آنچلوتی راضی هستند. حتی با وجود اینکه از اواخر اکتبر تا اواخر نوامبر تیم‌شان ۴ بازی را در لیگ برتر باخت، باز هم جایگاه خوبی دارند. تافی‌ها ۳ دیدار آخرشان را مقابل تیم‌های بزرگی همچون چلسی، آرسنال و لسترسیتی برده‌اند. هفته اول هم که تاتنهام را شکست داده بودند. با وجود باخت مقابل منچستریونایتد، به نظر می‌رسد دیگر اورتون یک حریف دست و پا بسته برای بزرگان انگلیس نیست. اورتون حالا در رده چهارم جدول است و اگر بتواند به لیگ قهرمانان اروپا برسد، کارلتو کار بزرگی را به سرانجام خواهد رساند اما یک مورد مهم دیگر هم در این بین وجود دارد. هواداران اورتون حسرت قهرمانی دارند. آخرین قهرمانی اورتون به سال ۱۹۹۵ در جام‌حذفی برمی‌گردد و از طرفی در جام اتحادیه هم هیچ‌وقت قهرمان نشده‌اند. شاید این تورنمنت بتواند آنچلوتی را در دومین فصل حضورش در بندر لیورپول به جام هم برساند. 

 منچستریونایتد؛ جام بگیر اوله
واقعاً منچستریونایتدِ اوله‌گنار سولشائر تیم عجیبی است. تیمی که هر فصل چند نتیجه بد و اتفاق‌های غیرمنتظره منفی برایش رخ می‌دهد اما درست در زمانی که حرف از برکناری سرمربی نروژی زده می‌شود، تیم دوباره روی دور برد می‌افتد. بعد از اینکه در صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا ناکام بودند، در لیگ برتر نتایج خوبی گرفتند. منچستریونایتد در ۷ بازی آخرش ۶ برد داشته و تا رده سوم هم بالا آمده است. حتی می‌توانند با ادامه همین روند خودشان را مدعی قهرمانی بدانند. در هر صورت شانس‌شان در رقابت‌های حذفی برای جام گرفتن بیشتر است. در یک‌چهارم نهایی اورتون را پیش‌رو دارند که معمولاً در برابرش نتایج خوبی گرفته‌اند. اگرچه حریف هم با شرایط ایده‌آلی گام به این میدان می‌گذارد، ولی حال و روز شیاطین‌سرخ پس از برتری ۶ گله و نمایش تماشایی مقابل لیدزیونایتد خیلی خیلی خوب است. آیا اوله سرانجام یونایتد را به یک جام می‌رساند؟

 آخرین جدال
یک ماه و نیم پیش در دیدار رفت این فصل لیگ برتر انگلیس، اورتون در گودیسون‌پارک ۳ بر یک به منچستریونایتد باخت. برنارد گل تافی‌ها را زد و فرناندس (۲ مرتبه) و کاوانی گل‌های شیاطین‌سرخ را به ثمر رساندند. 

آمار بازی
۵) منچستریونایتد ۵ مرتبه قهرمان جام اتحادیه شده و ۴ مرتبه هم به نایب‌قهرمانی رسیده است، در حالی اورتون تنها در ۲ فینال حاضر بوده که هردو را باخته و نایب‌قهرمان شده. 
۲۷) ۲۷ سال و چند روز قبل آخرین نبرد اورتون و منچستریونایتد در جام اتحادیه برگزار شد. آن دیدار را شیاطین‌سرخ با ۲ گل بردند و تا فینال فصل ۱۹۹۴-۱۹۹۳ هم پیش رفتند اما با شکست مقابل استون‌ویلا موفق به کسب جام نشدند. 
۷) شیاطین‌سرخ بحران را پشت‌سر گذاشته‌اند. ۷ بازی آخرشان در لیگ برتر را نباخته‌اند و ۱۹ گل هم در این دیدارها زده‌اند. 
۳) اورتون هم بعد از چند نتیجه بد از جمله شکست مقابل منچستریونایتد، در ۳ بازی آخرش پیروز شده است. 
۳) منچستریونایتد ۳ بازی آخرش را به اورتون نباخته اما قبل از آن در آوریل ۲۰۱۹ شکست سنگین ۴ بر صفر را مقابل تافی‌ها پذیرفت. 
یک) آن برد ۴ گله سال ۲۰۱۹ تنها برد اورتون در ۱۲ بازی آخرش مقابل منچستریونایتد بوده است. 
صفر) کارلو آنچلوتی هنوز موفق به شکست اوله‌گنار سولشائر نشده است. مربی نروژی بعد از ۲ تساوی، در نهایت کارلتو را در آخرین دیدار برد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی