نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال چه کسانی هستند؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

انتخابات فدراسیون فوتبال قرار است اسفندماه برگزار شود و شنیده می شود افرادی همچون علی کریمی، عزیزی خادم، سردار آجرلو و ... برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال اعلام نامزدی کرده‌اند.

خبرورزشی/ مدیریت فوتبال؛ شاید باورش برای شما سخت باشد اما این بار انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال می‌تواند ۱۸ نامزد داشته باشد. انتخاباتی که قرار است اسفندماه برگزار شود و بالاخره بعد از استعفای مهدی تاج به بهانه بیماری فدراسیون فوتبال رئیس خود را خواهد شناخت.

موانع زیادی برای ورود به انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال برداشته شده است. یکی از آنها محدودیت سنی است. پیش از این مدیری که بیش از ۶۵ سال داشت، نمی‌توانست در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کند در حالی که این بار محدودیت سنی برداشته شده است. همچنین هر مدیر برای ورود به انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال تنها به تأیید ۵ نفر از اعضای مجمع عمومی نیاز دارد. در حالی که پیش از این هر نامزد باید نظر ۱۰ عضو از اعضای مجمع عمومی را به خود جلب می‌کرد. پیش‌تر اعضای مجمع عمومی کمی بیش از ۷۰ نفر بودند و انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال حداکثر با ۷ نامزد برگزار می‌شد اما با توجه به اینکه اعضای مجمع به ۹۰ نفر افزایش پیدا کرده و هر نامزد باید امضای ۵ عضو را جلب کند، این بار انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال می‌تواند ۱۸ نامزد داشته باشد.

نکته قابل تأمل در مورد حضور بازنشسته‌ها در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال است. در حالی که در اساسنامه فدراسیون فوتبال به این موضوع اشاره شده فدراسیون فوتبال به عنوان یک نهاد مستقل تابع قوانین کشوری است و در قوانین کشوری ریاست،  دبیرکلی و خزانه‌داری شغل به حساب می‌آید اما نامزدها می‌گویند براساس اساسنامه فدراسیون فوتبال و تأیید فیفا بازنشسته‌ها هم می‌توانند در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کنند و باید دید نزدیک به انتخابات این چالش چگونه حل خواهد شد.

اما چه کسانی نامزد حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال هستند؟ علی کریمی؟ در روزهای اخیر برخی از نامزدها با اعضای مجمع عمومی تماس داشتند. از اینها می‌توان به نام سردار آجرلو اشاره کرد؛ مدیرعامل اسبق باشگاه پاس. همچنین هدایت‌ا... ممبینی از اعضای هیئت‌رئیسه یکی از نامزدهای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال است. دکتر قریب مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال هم تماسی با اعضای مجمع عمومی داشته و مدیرانی چون حیدر بهاروند. گفته می‌شود محمدنبی نیز نامزد حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال است، همین‌طور شهاب‌الدین عزیزی خادم. به هر صورت اداره فدراسیون فوتبال و نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال اینقدر وسوسه‌کننده است که شاید در روزهای آتی افرادی سیاسی هم به این جمع اضافه شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه مافیا ورزش IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    فقط امیر عابدینی یا گرشاسبی
    • بولینگ عبده بی اصالت IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      من به عنوان یه تاجی دوس دارم علی کریمی بشه . چون با اینکه اسطوره بولینگ عبده ست بخاطر شهرتش هم که شده نمیتونه نگاه رنگی داشته باشه
  • کی روش IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    هرکس به غیراز بهاروندونبی
  • بهنام IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    خدا کنه علی کریمی یا امثال مثل علی دایی رییس بشن که محاله ممکنه بزارن اینا رییس بشن
  • سینا IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    رییس فدراسیون باید از خود فوتبالیها انتخاب بشه ؛ امیدوارم اقای کریمی انتخاب بشه و شاهد پیشرفت روزافزون تیم ملی و باشگاههای کشور بشه
  • سهیل GB ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    ان شالله علی دایی هم نامزد ریاست فدراسیون فوتبال بشه و با انتخاب علی دایی شاهد پیشرفت روز به روز فوتبال ایران باشیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی