نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
امیرحسین پیروانی: لیگ‌مان شده لیگِ گلایه‌ای!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: سایپا و صنعت نفت تک‌بعدی نیستند و فقط به نتیجه توجه نمی‌کنند.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ امیرحسین پیروانی در نشست خبری قبل از دیدار سایپا و صنعت نفت آبادان گفت: در هفته نهم با سایپا بازی داریم که در بخش مدیریت و فنی یکی از تیم‌های سازمان‌یافته فوتبال ایران است. باشگاه با برنامه‌ای است و خوشحالم فردا دوست و همکار خوبمان یعنی ابراهیم صادقی و کادر فنی‌اش را از نزدیک می‌بینم. صادقی و تیم سایپا وجه اشتراکی با باشگاه صنعت نفت دارند. هر دو تک بعدی نیستند و تنها به نتیجه توجه نمی‌کنند.

وی افزود: سایپا و صنعت نفت آینده‌ای برای فوتبال کشور متصور هستند و به همین دلیل به بازیکنان جوان فضا می‌دهند. سایپا در این سال‌ها در این امر خیلی موفق عمل کرده و تیم کم‌نوسانی است. این تیم امسال نتایج تقریبا یکنواختی به دست آورده و از طرفی تیم ما هم با توکل به خدا، تلاش بازیکنان و تفکرات کادر فنی روند رو به رشدی داشته است.

مربی تیم صنعت نفت ادامه داد: جدا از جوان‌گرایی دنبال نتیجه‌گرایی هم هستیم و امیدوارم با تمرینات خوبی که در یک هفته اخیر پشت سر گذاشته و روی فاز دفاع و حمله سایپا کار کرده‌ایم، بهترین نتیجه را هم به دست آوریم. 

پیروانی درباره آمار ضعیف خط حمله سایپا توضیح داد: این تیم با برنامه است،‌ شاید فلسفه کادر فنی‌اش در دستورکار قرار دادن بازی بسته باشد، اما میزان دوندگی سایپا خیلی بالاست. از طرفی به گل نخوردن خیلی اهمیت می‌دهند و در فاز دفاعی خوب عمل می‌کنند. طبیعی است تیم‌هایی که دنبال چنین رویه‌ای هستند در فاز حمله چندان اثرگذار نباشند، با این وجود سایپا بازیکنان خیلی خوبی دارد که یکی دو نفر از آنها در سال‌های اخیر در تیم‌های ملی پایه با ما همکاری داشتند و کیفیت بالایی دارند.

وی در باره اینکه با توجه به قرار گرفتن صنعت نفت در جایگاه دوم جدول به قهرمانی یا کسب سهمیه در این فصل هم فکر می‌کنید، توضیح داد: ما طبق برنامه‌ای که ۵ هفته ۵ هفته برای خودمان ترسیم کرده‌ایم پیش می‌رویم، الان زمان نگاه کردن به جدول و اینکه بخواهیم ذهنیت خود را روی قهرمانی یا کسب سهمیه بگذاریم نیست. دنبال این هستیم در هر ۵ هفته امتیازهای مدنظر را به دست آوریم و اکنون زود است بخواهیم به پایان لیگ نگاه کنیم. البته با تمام وجود تلاش می‌کنیم زیرا مردم خوب آبادان و تیم محبوب صنعت نفت شایسته بهترین‌ها هستند و وظیفه خودمان می‌دانیم بهترین و بیشترین تلاش را انجام بدهیم تا بهترین نتیجه در پایان فصل برای صنعت نفت رقم بخورد.

مربی تیم فوتبال صنعت نفت  در مورد انتقاد برخی باشگاه‌ها و مربیان لیگ برتری از برنامه ریزی مسابقات توضیح داد: حال فوتبال ایران خیلی خوب نیست. فوتبال یک پدیده اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حاکمیتی است و حتی روابط بین کشورها را ترسیم می‌کند. شعار فیفا هم لذت بردن از فوتبال است. فکر می‌کنم در ایران لذتی را که باید از فوتبال نمی‌بریم. مربیان و مسئولان با مصاحبه‌های خود بخشی از فضا را متشنج می‌کنند. بخشی از این موضوع و گلایه‌ها به بازی‌های روانی بازمی‌گردد. لیگ ما تبدیل به لیگی گلایه‌ای شده است.

پیروانی اضافه کرد: مربیانی که نتیجه نگرفته‌اند یا اهداف مدنظر باشگاه را به دست نیاورده‌اند، با فرار به جلو بازی روانی راه می‌اندازند و دائما در حال انتقاد از برنامه ریزی بازی‌ها، کیفیت زمین و داوری هستند. فضا به حدی داغ شده که برای مثال اگر تیم ایکس از موضوعی انتقاد می‌کند تیم مقابل هم به همان فضا دامن زده و شروع به انتقاد می‌کند.

وی تصریح کرد: شاید به جرأت بتوانم بگویم بیشترین ظلم و تضییع حق در لیگ امسال برای تیم صنعت نفت بوده است، اما یک مورد را نشان بدهید که باشگاه، کادر فنی و بازیکنان ما گلایه یا بیانیه‌ای داده باشند. در دو بازی گل صد درصد سالم ما را اعلام نکردند که برنامه‌های خوب صدا و سیما و کارشناسان داوری صحت آن را تایید کردند. پنالتی صد درصدمان گرفته نشد اما پذیرفتیم این موضوع بخشی از فوتبال است. همان گونه منِ مربی و فوتبالیست اشتباه می‌کنیم، داور هم اشتباه می‌کند. اما هیچ گاه این موضوع را به بحث اصلی فوتبال تلقی نکردیم. 

مربی تیم فوتبال صنعت نفت ادامه داد: می‌توانم مستند نشان بدهم در کدام بازی‌ها گل صحیح  و پنالتی برای صنعت نفت اعلام نشد. به عنوان یکی از کوچک‌ترین اهالی فوتبال از همه می‌خواهم شرایطی فراهم کنند که این رشته به لذت‌بخشی خود بازگردد و مردم از تماشای فوتبال لذت ببرند. صرف اینکه مدام گلایه کنیم درست نیست. این بحث رقابت نیست، رقابت عینی اینکه قبل از بازی با هم دوست باشیم و در زمین هم برای رسیدن به هدف تلاش کنیم و بعد از بازی هم حرمت‌ها را حفظ کنیم. این حرمت‌شکنی‌ها و ایرادهایی که به سازمان لیگ اعلام می‌شود درست نیست.

پیروانی ادامه داد: از سهیل مهدی و دوستانش که تحت فشار بازی‌ها را برگزار می‌کنند تشکر می‌کنم. دو هفته قبل با آلومینیوم اراک بازی داشتیم. با توجه به اینکه پرواز برای صنعت نفت در شب میسر نبود، از سازمان لیگ به شکل رسمی خواهش کردیم این مسابقه را به جای ساعت ۱۵ در ساعت ۱۴ برگزار کند تا تیم ما بتواند با پرواز شب به آبادان بازگردد. اما به دلیل موجه با این درخواست موافقت نکردند و ما هم گلایه‌ای نکردیم، اما همین یک ساعت سبب شد پروازمان را از دست بدهیم، فردای بازی در تهران بمانیم و تمرین ریکاوری‌مان هم برگزار نشود. در نهایت با ۲۴ ساعت تأخیر از تهران به آبادان بازگشتیم. 

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی و سایر مسائل نتوانستیم تمرین ریکاوری خود را برگزار کنیم. باشگاه‌های ما تکنولوژی ریکاوری مانند لباس‌های مخصوص و حمام‌های آبسرد و یخ‌ساز را در اختیار ندارند. بازی‌ها هم هر ۵ روز یکبار برگزار می‌شود و اگر یک روز را از دست بدهیم دچار مشکل می‌شویم. در دیدارهای هفته قبل هم دو تیم برای تغییر بازی درخواست دادند که با این موضوع موافقت شد. حتی این موضوع را اعلام نکردیم. 

مربی تیم فوتبال صنعت نفت اظهار داشت: به هر حال سازمان لیگ برای برنامه ریزی مسابقات محدودیت‌ها و معذوریت‌هایی دارد که ما هم آن را پذیرفتیم. باید همه به هم کمک کنیم تا مردم به دلیل نگرانی‌های اقتصادی و بیماری کرونا از فوتبال لذت ببرند و شاد شوند. چرا فرهنگ اعتراض در فوتبال ایران پررنگ می‌شود؟‌ به داوری، برنامه، زمین مسابقه دائم اعتراض می‌کنیم اما باید کمی گذشت هم داشته باشیم. برخی‌ تیم‌ها به دلیل مشکلات‌شان از نگاهی ویژه برخوردار شدند که ایرادی هم ندارد. اما ان‌شاءالله به تمام تیم‌ها این نگاه شود. 

پیروانی عنوان کرد: امیدوارم فوتبال ما به جایی برگردد که همه از آن لذت ببرند. محدودیت‌ها، شرایط سختی را برای برگزاری مسابقات ایجاد کرده است. برخی به دلیل مشکلات فرودگاهی برخی شهرها، رفت و آمدها سخت شده و همین موضوع تیم‌ها را دچار مشکل می‌کند. به تمام تیم‌ها حق می‌دهم اما امیدوارم به سمت و سویی برویم  که فوتبال‌مان در بحث ریکاوری حرفه‌ای شود. اگر تیم‌ها و بازیکنان با استفاده از تجهیزاتی مناسب بهتر ریکاوری شود، این مشکلات هم رفع می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدوارم تمام مردم در ایران دست به دعا بشوند تا این بیماری منحوس  و مرموز از بین برود و شاهد حضور هواداران در تمام شهرستان‌ها باشیم. در پایان باید بگویم؛ صحبت‌های من طبق هماهنگی با سیروس پورموسوی بوده و با توجه به مشکلات پروازی یک زودتر به تهران آمدم و اگر پرواز تیم ما در زمان مقرر انجام می‌شد، خود سرمربی صنعت نفت به نشست خبری می‌آمد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    تمام تیم ها به ستوه اومدن همه ناراضی هستن به این برنامه لیگ لنگ محور صدای همه در اومده بعد لنگی ها میگن نه همه دروغ میگن ما که سرپرستمون افشین پیروانی با اون سابقه درخشانه راست میگیم
  • غریب اشنا IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    شما دیگر حرف نزن تمام برنامه را ریختن تاقهرمانبشی نشد دیگر چه کاری مانده بزن دست داور را با طناب ببندن تاشما قهرمان شی میدانم باز هم میگوئید این کم بود اون زیاد بوداززمین هوا طلب کار هست خجالت بکش بابابات هم موفق نشدی برو از اف سی شکایت کن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی